Σχέδιο για άνοιγμα του τουρισμού με στόχευση σε Ισραήλ, Μεγάλη Βρετανία, Ρωσία

Το σχέδιο για άνοιγμα του τουρισμού με οκτάμηνη καμπάνια, έμφαση σε γαστρονομία, luxury τουρισμό, υπαίθριες δραστηριότητες και προσέλκυση γιοτ. Στο προσκήνιο το πιστοποιητικό που έχει προτείνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Στόχοι Ισραήλ, Μεγάλη Βρετανία και Ρωσία

Σχέδιο για άνοιγμα του τουρισμού με στόχευση σε Ισραήλ, Μεγάλη Βρετανία, Ρωσία

Σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου πραγματοποιείται σήμερα, σύμφωνα με όσα αναφέρει η ιστοσελίδα kathimerini.gr. Θέμα, η προετοιμασία για το άνοιγμα του τουρισμού. Στη σύσκεψη μετέχουν οι Χάρης Θεοχάρης, Σωτήρης Τσιόδρας, Μάριος Θεμιστοκλέους και Κυριάκου Πιερρακάκη.

Στην κυβέρνηση θέλουν να είναι έτοιμοι ήδη από τα τέλη Μαρτίου. Εάν οι ενδείξεις επιβεβαιωθούν και η πανδημία παρουσιάσει υποχώρηση από τις αρχές Απριλίου, τότε η Ελλάδα πρέπει να βάλει στο φουλ τις μηχανές της «βαριάς βιομηχανίας της», του τουρισμού. Από αυτόν θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό και η οικονομική πορεία του τρέχοντος έτους.

Τσικνοπέμπτη, Καθαρά Δευτέρα: Πότε πέφτουν - Οι επόμενες αργίες

Η προετοιμασία στηρίζεται σε τρεις πυλώνες: ο πρώτος είναι η στόχευση των «πελατών». Ηδη από τον Μάρτιο θα αρχίσει να «τρέχει» η τουριστική καμπάνια του ΕΟΤ, που θα έχει φέτος κεντρικό στόχο την ευρωπαϊκή αγορά. Η καμπάνια θα είναι γενικού περιεχομένου και θα είναι ενεργή για περίπου 8 μήνες, καθώς η Ελλάδα θέλει φέτος πάση θυσία να παρατείνει την τουριστική σεζόν τουλάχιστον μέχρι τον Νοέμβριο.

Από εκεί και πέρα, η φετινή καμπάνια του ελληνικού τουρισμού θα έχει τέσσερις βασικές υποενότητες: η πρώτη είναι η γαστρονομία, η δεύτερη ο luxury τουρισμός με έμφαση στην ευεξία, η τρίτη ενότητα θα περιλαμβάνει τη δυνατότητα υπαίθριων δραστηριοτήτων και η τελευταία τον θαλάσσιο τουρισμό, στοχεύοντας στην προσέλκυση γιοτ.

Είναι προφανές πως το μοντέλο αλλάζει σε σχέση με πέρυσι, όπου εν μέσω σφοδρής υγειονομικής κρίσης η καμπάνια κινήθηκε σχεδόν αποκλειστικά με γνώμονα την πανδημία.

Φέτος τα δεδομένα αλλάζουν, καθώς η Ελλάδα επιχειρεί να κινηθεί πιο μακροπρόθεσμα δουλεύοντας το τουριστικό προφίλ της χώρας σε βάθος τριετίας. Ο στόχος είναι να ξεκινήσει η τουριστική σεζόν τέλη Μαρτίου με το Ισραήλ, που έχει αυτή τη στιγμή εμβολιάσει και το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού του.

Προϋποθέσεις ταξιδιού

Ο δεύτερος πυλώνας που συζητιέται ήδη στο Μέγαρο Μαξίμου έχει να κάνει με τις προϋποθέσεις για να ταξιδέψει κανείς στην Ελλάδα. Πέρυσι τα πράγματα ήταν πιο δύσκολα και πιο συγκεχυμένα, φέτος ωστόσο υπάρχει περισσότερη γνώση και κυρίως περισσότερα όπλα. Αυτό που επιδιώκουν με κάθε τρόπο στο Μαξίμου είναι να ενεργοποιηθεί το πιστοποιητικό που έχει προτείνει ο κ. Μητσοτάκης, το οποίο θα λύσει πολλά προβλήματα.

Από εκεί και πέρα, πέραν του Ισραήλ, γίνεται προσπάθεια να έρθουν συμφωνίες και με άλλες χώρες εκτός Ε.Ε., όπως είναι η Μεγάλη Βρετανία και η Ρωσία. Η συνδρομή του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη είναι κρίσιμη σε αυτή τη φάση όσον αφορά το πιστοποιητικό. Από τη στιγμή που θα αποφασιστεί ποια στοιχεία πρέπει να καταγράφει, τότε μπορεί σε δεύτερη φάση να «μετατραπεί» σε ταξιδιωτική βεβαίωση.

Ειδική επιτροπή

Ο τρίτος πυλώνας που είναι ήδη στο μικροσκόπιο του Μαξίμου έχει να κάνει με τη διαχείριση αποκλειστικά στο εσωτερικό σε σχέση με τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Ευρισκόμενοι πλέον στο δεύτερο έτος της πανδημίας και έχοντας δει τις λύσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, υπάρχει μεγαλύτερη εμπειρία σε ό,τι αφορά τα πρωτόκολλα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μια ειδική επιτροπή εξετάζει ήδη αυτές τις παραμέτρους ώστε, όταν έλθει η ώρα, να είναι «καθαρές», χωρίς παρερμηνείες. Πρόκειται για το πού θα είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας, οι αποστάσεις που πρέπει να τηρούνται και τι είδους δράσεις και υπό ποιες προϋποθέσεις θα δούμε φέτος το καλοκαίρι.