Formula 1: «Τσίτα» τα γκάζια για την έναρξη του νέου πρωταθλήματος

Το πρωτάθλημα της Formula 1 ξεκινά και το fosonline.gr σας ενημερώνει για όλα όσα θα δούμε τη φετινή χρονιά. 

Formula 1: «Τσίτα» τα γκάζια για την έναρξη του νέου πρωταθλήματος

Η μεγάλη ώρα για τους φίλους της Formula 1 έφτασε καθώς την Κυριακή(17/3) στη Μελβούρνη θα πραγματοποιηθεί το πρώτο Γκραν Πρι της φετινής σεζόν.

Τα βλέμματα ως είθισται θα είναι στραμμένα στις δύο μεγάλες ομάδες του πρωταθλήματος Mercedes και Ferrari. Τα «ασημένια βέλη» μετά από πέντε συνεχόμενα πρωταθλήματα συνεχίζουν με το ίδιο δίδυμο μιας και οι Βαλντέρι Μπότας και Λιούις Χάμιλτον γνωρίζουν τις απαιτήσεις της ομάδας. Η Scuderia από την άλλη προχώρησε στη μεταγραφή του Σαρλ Λεκλέρκ που πήρε τη θέση του Κίμι Ραϊκόνεν.

Ο Μονεγάσκος αποτελεί το φετινό στοίχημα των κόκκινων καθώς διανύει την μόλις δεύτερη χρονιά του στο πρωτάθλημα. Ο ερχομός του νεαρού κάνει πιο δύσκολο το έργο του Σεμπάστιαν Φέτελ ο οποίος θέλει διακαώς το φετινό τίτλο για να διώξει μία και καλή τα σύννεφα από πάνω του. Ο Γερμανός δεν έχει κατακτήσει ακόμα πρωτάθλημα με την ιταλική ομάδα και η σκληρή κριτική ολοένα και αυξάνεται.

Από την πλευρά του ο Λιούις Χάμιλτον θέλει το έκτο του πρωτάθλημα για να γράψει άλλη μία χρυσή σελίδα στην καριέρα του. Μένει να δούμε εάν οι πρωταθλητές θα κάνουν το 6/6 καθώς η Ferrari δείχνει πιο δυνατή από ότι πέρσι.

Το ρίσκο της Red Bull με τη Honda

Από τη φετινή χρονιά η Red Bull θα αγωνίζεται με κινητήρα της Honda λύνοντας έτσι τη συνεργασία της με τη Renault. Οι βλέψεις των «Ταύρων» είναι υψηλές κάτι που θεωρούμε λιγάκι αδύνατο καθώς οι Ιάπωνες βρίσκονται κάποια βήματα πίσω από τις Mercedes και Ferrari. Άλλωστε τη τελευταία φορά που η Honda σημείωσε νίκη ήταν το μακρινό 2006 όταν ο Τζένσον Μπάτον νίκησε στο Γκραν Πρι της Ουγγαρίας. Όσον αφορά τους οδηγούς ο Μαξ Φερστάπεν αποτελεί το πρώτο βιολί της ομάδας με τις απαιτήσεις να είναι μεγάλες. Ο Ολλανδός πιλότος κατέχει όλα τα απαραίτητα στοιχεία για να χτυπήσει την κορυφή αρκεί (όπως έχουμε γράψει) να ωριμάσει. Ο έτερος πιλότος είναι ο Πιερ Γλασλί που θα προσπαθήσει να βοηθήσει τη Red Bull να πετύχει τους στόχους της.

Το μεγάλο βήμα της Renault

Τη μεγάλη πρόοδο της Formula 1 ίσως τη σημειώσει η Renault που μπορεί να κάνει τη φετινή διαφορά στο πρωτάθλημα. Ενδεικτική είναι η μεταγραφή του Ντάνιελ Ρικιάρντο ο οποίος άφησε τη Red Bull για να πάει στους Γάλλους οι οποίοι του πρόσφεραν ένα αρκετά πλουσιοπάροχο συμβόλαιο το οποίο τον κατατάσσει ως τον τρίτο πλουσιότερο οδηγό της Formula 1. Ασχέτως του Αυστραλού η Renault έχει επενδύσει αρκετά για να κάνει τη διαφορά που θα της δώσει την ευκαιρία να σημειώσει μία νέα επιτυχία στην ιστορία της.

Οι νέες αλλαγές

Το φετινό πρωτάθλημα θα έχει μερικές αλλαγές σε σχέση με τη περσινή χρονιά. Η πρώτη αλλαγή σημειώνεται στα ελαστικά εκεί όπου θα έχουμε πέντε κατηγορίες. Η σκληρή γόμα θα έχει λευκό χρώμα, η μέση κίτρινο και η μαλακή κόκκινο. Στη συνέχεια η FIA προχώρησε στην επιστροφή της εφαρμογής του ενός βαθμού σε όποιον σημειώνει ταχύτερο γύρο σε κάθε Γκραν Πρι. Μέλημα των ανθρώπων της Formula 1 είναι η ασφάλεια τόσο των οδηγών όσο και των μονοθεσίων. Γι'αυτό και από φέτος τα γάντια των πιλότων θα είναι βιομετρικά. Δηλαδή θα έχουν αισθητήρα τριών χιλιοστών που θα μετρά τους παλμούς του οδηγού, την ποσότητα του οξυγόνου στο αίμα ενώ θα μετρά και τη θερμοκρασία του σώματος. Στόχος της συγκεκριμένης απόφασης είναι να έχουν πληρέστερη εικόνα οι γιατροί για την υγεία των οδηγών. Αλλαγή σημειώνεται και στα κιλά. Το χαμηλότερο όριο βάρους ενός οδηγού είναι τα 80 κιλά και σε περίπτωση που κάποιος είναι «ελαφρύτερος» θα τοποθετείται ειδικό έρμα σε χώρο δίπλα στο κάθισμα. Το βάρος των μονοθέσιων θα αυξηθεί κατά τρία κιλά μιας και οι εμπρός πτέρυγες θα είναι πιο βαριές.

Η νέα «μόδα» των ματ μονοθέσιων

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται στα μονοθέσια το ματ χρώμα με την Red Bull να είναι η πρώτη που το έφερε στο φως. Η επιλογή του ματ χρώματος ωστόσο δεν είναι τυχαία μιας και το μονοθέσιο ζυγίζει ελαφρύτερα. Για παράδειγμα εάν η Ferrari δεν είχε επιλέξει το ματ ενδεχομένως το μονοθέσιο της να ζύγιζε τρία κιλά παραπάνω σε περίπτωση που προχωρούσε σε μεταλλικό χρώμα. Στη Formula 1 και το παραμικρό χιλιοστό αλλάζει όλη τη λειτουργία του μονοθεσίου, έτσι και το χρώμα παίζει το δικό του ρόλο. Ακόμα και το βάρος των βιδών δημιουργεί «πονοκέφαλο» στους ανθρώπους των ομάδων που προσπαθούν καθημερινά να βρουν νέους τρόπους για να «ελαφρύνουν» τα μονοθέσια. Την «παντέτα» με τη βαφή ανακάλυψε η Μercedes και συγκεκριμένα το 1934. Στον αγώνα της Γερμανίας ο διευθυντής της ομάδας, Άλφρεντ Νόιμπαουερ ζήτησε να ξύσουν το χρώμα του W25 (το τότε μοντέλο της Mercedes) με αποτέλεσμα να μην υπερβεί το βάρος. Από εκείνη την ημέρα το ασημί έγινε το σήμα κατατεθέν της Mercedes. Εξού και τα «Ασημένια Βέλη».

Το πρόγραμμα της φετινής σεζόν

Αλλαγή σημειώνεται και στο πρόγραμμα της Formula 1. Το Γκραν Πρι του Μεξικό θα διεξαχθεί πριν από εκείνο στις ΗΠΑ ενώ για πρώτη φορά μετά από το 1963 θα πραγματοποιηθεί αγώνας το μήνα Δεκέμβριο.

Αναλυτικά το πρόγραμμα:

1. Αυστραλία 17 Μαρτίου

2. Μπαχρέιν 31 Μαρτίου

3. Κίνα 14 Απριλίου

4. Αζερμπαϊτζάν 28 Απριλίου

5. Ισπανία 12 Μαΐου

6. Μονακό 26 Μαΐου

7. Καναδάς 9 Ιουνίου

8. Γαλλία 23 Ιουνίου

9. Αυστρία 30 Ιουνίου

10. Μεγάλη Βρετανία 14 Ιουλίου

11. Γερμανία 28 Ιουλίου

12. Ουγγαρία 4 Αυγούστου

13. Βέλγιο 1 Σεπτεμβρίου

14. Ιταλία 8 Σεπτεμβρίου

15. Σιγκαπούρη 22 Σεπτεμβρίου

16. Ρωσία 29 Σεπτεμβρίου

17. Ιαπωνία 13 Οκτωβρίου

18. Μεξικό 27 Οκτωβρίου

19. Αμερική 3 Νοεμβρίου

20. Βραζιλία 17 Νοεμβρίου

21. Άμπου Ντάμπι 1 Δεκεμβρίου

Αναλυτικά οι ομάδες και οι πιλότοι:

Mercedes: Λιούις Χάμιλτον (Μ. Βρετανία), Βάλτερι Μπότας (Φινλανδία)

Ferrari: Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία), Σαρλ Λεκλέρκ (Μονακό)

Red Bull: Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία), Πιέρ Γκασλί (Γαλλία)

Renault: Νίκο Χούλκενμπεργκ (Γερμανία), Ντάνιελ Ρικιάρντο (Αυστραλία)

Haas: Ρομέν Γκροζάν (Γαλλία), Κέβιν Μάγκνουσεν (Δανία)

McLaren: Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ (Ισπανία), Λάντο Νόρις (Μ. Βρετανία)

Force India: Σέρχιο Πέρες (Μεξικό), Λανς Στρολ (Καναδάς)

Toro Rosso: Ντανιίλ Κβιάτ (Ρωσία), Αλεξάντερ Άλμπον (Ταϊλάνδη)

Alpha Romeo-Sauber: Κίμι Ραϊκόνεν (Φινλανδία), Αντόνιο Τζιοβινάτσι (Ιταλία)

Williams: Τζορτζ Ράσελ (Μ. Βρετανία), Ρόμπερτ Κούμπιτσα (Πολωνία).