Ο ασφαλής δρόμος της Formula 1

Το «ΦΩΣ» κάνει την ανασκόπηση του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1, αναλύοντας και τη σεζόν που ακολουθεί. 

Ο ασφαλής δρόμος της Formula 1

Παρά τα πολλά εμπόδια που της παρουσιάστηκαν λόγω του κορονοϊού, η Formula 1 κατάφερε να ολοκληρώσει χωρίς μεγάλα προβλήματα τη φετινή χρονιά πραγματοποιώντας συνολικά 17 αγώνες σε μόλις έξι μήνες. Σε μία συνεχή αβεβαιότητα λόγω της πανδημίας, η κορωνίδα των μηχανοκίνητων σπορ μπόρεσε να δημιουργήσει ένα ασφαλές πρόγραμμα δείχνοντας τον δρόμο και σε άλλα αθλήματα τα οποία δεν μπόρεσαν να ολοκληρώσουν όλες τους τις διοργανώσεις. Έπειτα από αρκετές αναβολές, η φετινή δράση ξεκίνησε τον Ιούλιο στην Αυστρία, με τη Mercedes να αποδεικνύει για άλλη μία φορά πως έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατάκτηση του τίτλου. Το ίδιο απέδειξε και ο Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής για έβδομη φορά στην καριέρα του, φτάνοντας τον Μίκαελ Σουμάχερ.

Ο Βρετανός οδηγός είχε εύκολο έργο απέναντι στον ομόσταβλό του Βάλτερι Μπότας. Ο Φινλανδός, αν και κατέκτησε τη νίκη στην πρεμιέρα, δεν είχε την ανάλογη πορεία στη συνέχεια με αποτέλεσμα να χάσει από τον Χάμιλτον τον τίτλο. Μάλιστα για μόλις εννέα βαθμούς τερμάτισε δεύτερος στη βαθμολογία, μπροστά από τον Μαξ Φερστάπεν. Ο Ολλανδός από την πλευρά του συνέχισε τη σταθερή του πορεία στη Red Bull κατακτώντας μάλιστα και τη νίκη στο Άμπου Ντάμπι. Παράλληλα ο νεαρός οδηγός θα μπορούσε κάλλιστα να κατακτήσει τη δεύτερη θέση σε περίπτωση που δεν είχε πέντε εγκαταλείψεις στο φετινό πρωτάθλημα. Χάρη στην απόδοσή του οι «ταύροι» βγήκαν δεύτεροι στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών, ενώ αυτό τους οδήγησε στο να αλλάξουν καθήκοντα στον Αλεξάντερ Άλμπον.

Οι νωθρές εμφανίσεις του Ταϊλανδού σε συνδυασμό με την ανοδική πορεία του Φερστάπεν ανάγκασαν τους ανθρώπους της Red Bull να δώσουν στον Άλμπον τον ρόλο του εφεδρικού οδηγού και να ανακοινώσουν στη θέση του τον Σέρχιο Πέρεθ. Ο Μεξικανός πραγματοποίησε μία από τις καλύτερες χρονιές στη Formula 1 με τη Racing Point κατακτώντας μάλιστα και την πρώτη του νίκη. Η ροζ ομάδα ήταν η μεγάλη έκπληξη του φετινού πρωταθλήματος αντιγράφοντας ουσιαστικά το περσινό μονοθέσιο της Mercedes, από την οποία προμηθεύεται κινητήρες. Όσο ευχάριστη ήταν η παρουσία της Racing Point, άλλο τόσο απογοητευτική ήταν η Ferrari. Η ιστορική ομάδα της Formula 1 εμφανίστηκε και πάλι κατώτερη των περιστάσεων, χάνοντας με το… καλημέρα τη διεκδίκηση του τίτλου. Το μονοθέσιο που παρουσίασαν οι «κόκκινοι» απείχε… έτη φωτός από την ένδοξη Ιστορία της ομάδας. Τρανό παράδειγμα η έκτη θέση στη βαθμολογία των κατασκευαστών με μόλις 131 βαθμούς και χωρίς καμία νίκη από τους Σαρλ Λεκλέρκ και Σεμπάστιαν Φέτελ. Ο Μονεγάσκος προσπάθησε αρκετά προκειμένου να πάρει ό,τι καλύτερο μπορούσε από τη Ferrari, εν αντιθέσει με τον Γερμανό, ο οποίος ολοκλήρωσε τη θητεία του στην ομάδα χωρίς να κατακτήσει κάποιο πρωτάθλημα. Σταθερή πορεία σημείωσε και φέτος όπως και την περσινή σεζόν η McLaren χάρη στους Κάρλος Σάινθ και Λάντο Νόρις. Το καλό κλίμα ανάμεσα στους δύο οδηγούς φάνηκε και στους αγώνες, με τους Βρετανούς να ολοκληρώνουν το πρωτάθλημα στην τρίτη θέση.

Από κοντά ακολούθησε και η Renault, η οποία είχε στις τάξεις της τον Ντάνιελ Ρικιάρντο και τον Εστεμπάν Οκόν. Η εμπειρία του Αυστραλού που από του χρόνου θα βρίσκεται στη McLaren ήταν αυτή που έδωσε τη δυνατότητα στην ομάδα να επιστρέψει, μετά από πολύ καιρό απουσίας, στο podium, και να έρθει πέμπτη. Φιλότιμη προσπάθεια έκανε και η Toro Rosso, κατακτώντας μάλιστα και τη νίκη στην ιστορική πίστα της Μόντσα. Έπειτα από έναν επεισοδιακό αγώνα, ο Πιέρ Γκασλί είδε πρώτος την καρό σημαία, πανηγυρίζοντας παράλληλα την παρθενική του νίκη στη Formula 1.

Στον αντίποδα, σε ρηχά νερά έμειναν η Alfa Romeo και η Haas, με τους Αμερικανούς να προχωρούν στην αλλαγή των οδηγών τους. Συγκεκριμένα, οι Κέβιν Μάγκνουσεν και Ρομέν Γκροζάν θα αντικατασταθούν από τους Νικίτα Μάζεπιν και Μικ Σουμάχερ αντίστοιχα. Η παρουσία του γιου του Μίκαελ Σουμάχερ τη νέα σεζόν θα κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού, αν και η δυναμική του μονοθεσίου της Haas δεν του δίνει τη δυνατότητα να κάνει κάτι μεγάλο με το… καλημέρα. Τελευταία χωρίς βαθμό ολοκλήρωσε το πρωτάθλημα η Williams, καθώς δεν μπόρεσε να αντιστρέψει το αρνητικό κλίμα που υπάρχει τα τελευταία χρόνια στην ομάδα. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες που κατέβαλε ο Τζορτζ Ράσελ, η πάλαι ποτέ κραταιά βρετανική ομάδα δεν θυμίζει σε τίποτα το καλό της αγωνιστικό πρόσωπο και πλέον η νέα διοίκηση θα κληθεί να βρει τη λύση προκειμένου να ξεκολλήσει η Williams από την τελευταία θέση.

Προ ολίγων ημερών η διοργανώτρια αρχή της Formula 1 ανακοίνωσε πως το πρωτάθλημα του 2021 θα περιλαμβάνει 23 αγώνες, κάτι που ανεβάζει τον πήχη δυσκολίας τόσο για τις ομάδες όσο και για τους οδηγούς, λόγω και της κατάστασης που επικρατεί με τον κορονοϊό. Τη νέα χρονιά τα μονοθέσια των ομάδων δεν πρόκειται να έχουν σημαντικές αλλαγές όσον αφορά το κομμάτι του κινητήρα, ενώ τα σασί θα παραμείνουν τα ίδια. Με βάση τα φετινά δεδομένα, η Mercedes θα έχει και τη νέα σεζόν τον πρώτο λόγο για να βγει πρωταθλήτρια. Τον δικό της αγώνα θα προσπαθήσει να δώσει από την πλευρά της και η Red Bull ποντάροντας και στο δίδυμο Φερστάπεν – Πέρεθ. Μεγάλο ενδιαφέρον θα έχει η απόδοση του μονοθεσίου της Ferrari, καθώς με τα φετινά δείγματα οι Ιταλοί θα πρέπει να βγάλουν άσο από το μανίκι τους προκειμένου να μεταμορφώσουν το μονοθέσιό τους.

Επιπλέον, τα φώτα θα πέσουν και στον Κάρλος Σάινθ, ο οποίος θα πάρει τη θέση του Σεμπάστιαν Φέτελ στη Scuderia, έπειτα από το επιτυχημένο του πέρασμα στη Μακ Λάρεν. Η βρετανική ομάδα με τη σειρά της θα κληθεί να διατηρηθεί στις υψηλές θέσεις ποντάροντας στην πείρα του Ντάνιελ Ρικιάρντο και στο πλούσιο ταλέντο του Λάντο Νόρις. Ερωτηματικό θα αποτελέσει μεταξύ άλλων και η Racing Point, η οποία θα ονομάζεται από του χρόνου Aston Martin, μετά και την έναρξη της συνεργασίας της με τη διάσημη μάρκα αυτοκινήτου. Το μονοθέσιό της θα οδηγούν οι Σεμπάστιαν Φέτελ και Λανς Στρολ. Η ομάδα που τερμάτισε τέταρτη φέτος θα συνεχίσει στην ήδη υπάρχουσα συνταγή, που δεν είναι άλλη από την αντιγραφή του μονοθεσίου της Mercedes.

Η παρουσία του τετράκις παγκόσμιου πρωταθλητή θα δώσει νέο αέρα στις τάξεις της ομάδας, η οποία θα κληθεί του χρόνου να κάνει και πάλι την ευχάριστη έκπληξη. Από την πλευρά της η Renault θα συνεχίσει να δίνει τις δικές της μάχες προκειμένου να σημειώσει νέες επιτυχίες. Αρωγός στην προσπάθεια των Γάλλων θα είναι και ο Φερνάντο Αλόνσο που επιστρέφει στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής αποφάσισε να ενταχθεί και πάλι στην ομάδα με την οποία ανέβηκε στην κορυφή της Formula 1, βοηθώντας την παράλληλα και στο κομμάτι της βελτίωσης. Η Toro Rosso θα πορευτεί και εκείνη με βάση τα φετινά της αποτελέσματα, με τον Πιέρ Γκασλί να αποτελεί ουσιαστικά τον πρώτο της οδηγό καθώς ανανέωσε το συμβόλαιό του.

Η Alfa Romeo και η Haas δεν δείχνουν ικανές να κάνουν την υπέρβαση απέναντι στις υπόλοιπες ομάδες του πρωταθλήματος, όπως φυσικά και η Williams. Περισσότερα δείγματα θα δώσουν οι ομάδες κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμαστικών, εκεί όπου θα μπει και στην τελική ευθεία η έναρξη του νέου πρωταθλήματος, εάν δεν υπάρξει φυσικά κάποια δυσάρεστη είδηση γύρω από το ζήτημα της πανδημίας.

Οι περιορισμένες αλλαγές στο κομμάτι της εξέλιξης των μονοθεσίων ίσως προμηνύουν τα αποτελέσματα της νέας σεζόν, ωστόσο τίποτα δεν μπορεί να θεωρείται δεδομένο στον κόσμο της ταχύτητας και συγκεκριμένα σε αυτόν της Formula 1.