Κατήφορος: Ο Φίνος απέρριψε τον Κούρκουλο, τον κράτησε ο Δαλιανίδης

Είναι γνωστές οι εμμονές του Φίνου και τις λάθος εκτιμήσεις του για τους ηθοποιούς, που στην συνέχεια αποδείχθηκαν χρυσός τόσο για τον ίδιο, όσο και για τον Ελληνικό κινηματογράφο.

Κατήφορος: Ο Φίνος απέρριψε τον Κούρκουλο, τον κράτησε ο Δαλιανίδης

Ο μέγας κινηματογραφικός παραγωγός είχε αρχικά απορρίψει κατά σειρά την Καρέζη, τον Αυλωνίτη, τη Βλαχοπούλου. Έφτασε όμως στο σημείο να απορρίψει και τον Κούρκουλο για ένα ρόλο στον "Κατήφορο" που ήταν κομμένος και ραμμένος στα μέτρα του.

Ο Φίνος προφασίστηκε το σύνηθες ότι δηλαδή ο Κούρκουλος είχε παίξει σε κάποιες φτηνές ταινίες δεύτερης διαλογής και είχε καεί. Ο Γιάννης Δαλιανίδης όμως που είχε όλη την ατμόσφαιρα της ταινίας στο μυαλό του αναγνώριζε στον νεαρό ζεν πρεμιέ, τον ιδανικό πρωταγωνιστή όχι μόνο για το δικό του έργο αλλά και για μια σειρά άλλα που συνθέτουν σε ένα μεγάλο βαθμό το θαύμα του εμπορικού ελληνικού κινηματογράφου στην δεκαετία του '60.

Τελικά τον επέβαλε στον Φίνο, όπως παλιότερα ο Σακελάριος είχε επιβάλει την Καρέζη και τον Αυλωνίτη κι όλα κύλησαν όπως ακριβώς τα είχε οραματιστεί. Ο Κούρκουλος αναδείχθηκε σε "Μάρλον Μπράντο" της οργισμένης ελληνικής νεολαίας του μεταπολέμου.

Σήμερα δεν θα μπορούσε κανείς να σκεφτεί τον "Κατήφορο" και τόσες άλλες ταινίες του ασπρόμαυρου σινεμά χωρίς την ακαταμάχητη γοητεία του Νίκου Κούρκουλου.