Μεγάλος Περίπατος Αθήνας: Από την Κυριακή η Πανεπιστημίου θα είναι... αλλιώς - Τι αλλαγές θα γίνουν
Δείτε τι αλλάζει από αύριο στο κέντρο της Αθήνας και πώς θα γίνει η Πανεπιστημίου - Τι αλλάζει ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας
Μετά τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας και την οδό Ηρώδου του Αττικού έρχεται η σειρά της Πανεπιστημίου να αλλάξει όψη στο πλαίσιο του Μεγάλου Περιπάτου της Αθήνας. Αλλάζει όψη και σε μεγάλο βαθμό χρήση καθώς βασικό χαρακτηριστικό της αλλαγής είναι η δημιουργία ενός σύγχρονου, ασφαλή ποδηλατοδρόμου. Θα κατασκευαστεί κατά μήκος του δρόμου και το συνολικό μήκος του θα είναι 900 μέτρα.
Θα χρησιμοποιηθούν υλικά τελευταίας τεχνολογίας. Θα υπάρξει πλήρης σήμανση κατάλληλη για την αρμονική συνύπαρξη ποδηλατών και οχημάτων. Μια από τις σημερινές λωρίδες κυκλοφορίας θα αποδοθεί στους ποδηλάτες.
Ολυμπιακός: Η συμβολή του… Βαλμπουενά
Πύργος Πειραιά: Υπογραφές για επένδυση €50 εκατ. - Έρχεται ανάπλαση του ΣΕΦ
Ο πεζόδρομος
Ταυτόχρονα, «κλέβοντας» δύο λωρίδες κυκλοφορίας, θα διαμορφώνεται ένας επιπρόσθετους στους σημερινούς, εντυπωσιακός πεζόδρομος. Θα έχει μήκος και αυτός 900 μέτρα ενώ η συνολική έκταση του θα ανέρχεται σε 7.000 τ.μ.. Ο χώρος θα διαθέτει παγκάκια, φυτά και περισσότερες από 250 ζαρντινιέρες.
Ανάπλαση Μικρολίμανου: Κατεδάφιση αυθαίρετων κατασκευών σε καταστήματα (vid, pic)
Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Με την αλλαγή όψης στην Πανεπιστημίου καταργείται η σημερινή αντίστροφη πορεία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Δημιουργείται όμως μία νέα λωρίδα αποκλειστικής χρήσης γι' αυτά. Για τα ΙΧ οχήματα θα συνεχίσουν να είναι διαθέσιμες δύο ελεύθερες λωρίδες, απαλλαγμένες από την παράνομη στάθμευση.
Η παρουσία της Δημοτικής Αστυνομίας και της Τροχαίας, για να ενημερώνει και να διευκολύνει οδηγούς και πεζούς με οδηγίες και συστάσεις, θα είναι μόνιμη.
Κυκλοφοριακός φόρτος
Ο κυκλοφοριακός φόρτος της οδού Πανεπιστημίου καθορίζεται από το κρίσιμο σημείο εισόδου από τις Λεωφόρους Βασ. Σοφίας και Βασ. Αμαλίας που τόσο σήμερα όσο και με τις νέες ρυθμίσεις είναι ουσιαστικά τρεις λωρίδες. Κατά συνέπεια, δεν αναμένεται σημαντική καθυστέρηση στην είσοδο στην οδό Πανεπιστημίου. Η καθυστέρηση των ΙΧ οχημάτων μετά την είσοδο έχει υπολογιστεί ότι θα είναι μικρή, δηλαδή συνολικά 1,5 επιπλέον λεπτό για την πλήρη διάσχιση της Πανεπιστημίου. Αντίθετα, τα οφέλη για τους πεζούς, τους ποδηλάτες, τους επιβάτες των λεωφορείων και τρόλεϊ και την ποιότητα ζωής στην πόλη θα είναι πολλαπλάσια σημαντικά από τη μικρή επιβάρυνση της κυκλοφορίας των ΙΧ.