Μετρό - Γραμμή 4: Τηλεδιάσκεψη υπό τον πρωθυπουργό - Η πιθανότητα ακύρωσης του διαγωνισμού

Το υπουργείο Υποδομών διαμηνύει ότι όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά για την Γραμμή 4 του Μετρό - Ακόμα και η ακύρωση του διαγωνισμού γι' αυτό και η τηλεδιάσκεψη υπό τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη.

Μετρό - Γραμμή 4: Τηλεδιάσκεψη υπό τον πρωθυπουργό - Η πιθανότητα ακύρωσης του διαγωνισμού

Με παρέμβαση του πρωθυπουργού, Κυριακού Μητσοτάκη θα παιχτεί το επόμενο επεισόδιο που αφορά την Γραμμή 4 του Μετρό. Συγκεκριμένα προγραμματίζεται σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό για το θέμα τις επόμενες μέρες. Κίνηση, ενδεικτική των σοβαρών διαστάσεων που έχει λάβει η υπόθεση.

Σύμφωνα με την Καθημερινή, το υπουργείο Υποδομών διαμηνύει ότι όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά. Ακόμα και η ακύρωση του διαγωνισμού, με δεδομένη τη δυσκολία να δοθεί μια λύση που δεν θα οδηγήσει σε ένα νέο γύρο δικαστικής διαμάχης. Την ίδια στιγμή, στο στρατόπεδο των δύο κοινοπραξιών επικρατεί έντονη ανησυχία. Χαρακτηριστική είναι η παρέμβαση του ΣΤΕΑΤ (ο σύνδεσμος των κατασκευαστικών εταιρειών της ανώτατης τάξης). Όχι μόνο τάχθηκε υπέρ της συνέχισης του διαγωνισμού, αλλά και κατηγόρησε... τα δημοσιεύματα των ΜΜΕ για την υπόθεση, ότι είναι «άκαιρα» και «αγνοούν τις ιδιαίτερες περιστάσεις και τις μεγάλες ανάγκες της χώρας».

Εμπλοκή στον διαγωνισμό για τη γραμμή 4 του μετρό

Σύμφωνα πάντα με την Καθημερινή, η τηλεδιάσκεψη υπό τον πρωθυπουργό για το θέμα έχει «κλειδώσει». Για τον σκοπό αυτό προετοιμάζονται εντατικά τα νομικά επιτελεία του υπουργείου Υποδομών και της Αττικό Μετρό. Μετά την πρώτη επεξεργασία των αποφάσεων του ανώτατου ακυρωτικού δικαστηρίου, η ηγεσία του υπουργείου είναι πεπεισμένη ότι υπό άλλες συνθήκες ο διαγωνισμός θα έπρεπε χωρίς περαιτέρω συζήτηση να ακυρωθεί. Κι αυτό γιατί το Δημόσιο θα έπρεπε να αναμένει τις αποφάσεις του ΣτΕ επί των κύριων προσφυγών των δύο κοινοπραξιών, που (αν ακολουθήσουν το σκεπτικό των αποφάσεων επί των αιτήσεων αναστολής) πιθανότατα θα «κόψουν» και τους δύο διεκδικητές.

Μία από τις ενδιαφέρουσες εξελίξεις των τελευταίων τεσσάρων ημερών, πάντως, είναι ο πανικός που έχει επικρατήσει σε μερίδα των εταιρειών (που συνιστούν τις δύο κοινοπραξίες). Κατά πληροφορίες, τουλάχιστον μία εξ αυτών έχει προσεγγίσει πολιτικά πρόσωπα, επιδιώκοντας να ασκήσει πίεση για τη συνέχιση του διαγωνισμού. Παράλληλα, χθες, παρενέβη και ο ΣΤΕΑΤ: «Το έργο τού μετρό της Αθήνας, που με την κατασκευή του ανταποκρίνεται σε μεγάλες κοινωνικές ανάγκες, μπορεί άμεσα να απασχολήσει μεγάλο αριθμό εργαζομένων, να ενισχύσει σοβαρότατα την κατασκευαστική δραστηριότητα και να τονώσει αποφασιστικά την ταχεία ανάκαμψη της οικονομίας», αναφέρει σε χθεσινή ανακοίνωσή του. Μάλιστα, υποστηρίζει ότι τα ΜΜΕ που καλύπτουν την υπόθεση... θα έπρεπε να πάρουν το μέρος των (αλληλοεξοντωθέντων στα δικαστήρια) εργολάβων. «Δημιουργούν ιδιαίτερο προβληματισμό δημοσιεύματα που με αφορμή πληροφορίες για την απόφαση του ΣτΕ, με παρερμηνεία δεδομένων, με άκαιρο τρόπο και αγνοώντας τις ιδιαίτερες περιστάσεις και τις ανάγκες της χώρας, μιλούν για ενδεχόμενη ακύρωσή του διαγωνισμού, οδηγώντας ουσιαστικά σε νέα πολυετή καθυστέρηση στην έναρξη κατασκευής και στην υλοποίηση του έργου», αναφέρει.

Μετρό - Γραμμή 4: Πετρούπολη-Λυκόβρυση σε σχήμα U μέσω Αθήνας και τι σηματοδοτεί απόφαση του ΣτΕ

«Η διάσωση του διαγωνισμού εξαρτάται από τις δύο κοινοπραξίες», εκτιμά υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο υπουργείο επικρατεί προβληματισμός για τη στάση των διεκδικητών του έργου, καθώς δεν διαφαίνεται πρόθεση να παραιτηθούν από τις προσφυγές τους, ούτε να απέχουν από την κατάθεση νέων ασφαλιστικών μέτρων σε οποιαδήποτε νέα απόφαση της Αττικό Μετρό. Υπό αυτές τις συνθήκες, καταλήγουν, η συνέχιση του διαγωνισμού θα τεθεί και πάλι εν αμφιβόλω, απλά μερικούς μήνες αργότερα, αφού θα συνεχίσει να επανέρχεται στο ΣτΕ.



Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ. 232110