Εμπλοκή στον διαγωνισμό για τη γραμμή 4 του μετρό

Μία τέτοια ανατροπή δείχνει να συνέβη και χθες στο διαγωνισμό για τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας

Εμπλοκή στον διαγωνισμό για τη γραμμή 4 του μετρό

Όταν ένας δημοσιογράφος του μέλλοντος θα σκαλίσει τα άρθρα της εποχής που ζούμε, δύσκολα δεν θα μπει στον πειρασμό να αρχίζει να διαβάζει τα άρθρα γύρω από τις κατασκευές καθώς περιέχουν όλα τα συστατικά μιας σειράς από γεγονότα που θα μπορούσες να βρεις σε νουβέλες. Διαγωνισμοί που διαρκούν χρόνια, αιώνια έργα, δικαστικές εμπλοκές, ανατροπές…

Μία τέτοια ανατροπή δείχνει να συνέβη και χθες στο διαγωνισμό για τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας.

Σύμφωνα με πηγές του ypodomes.com και τις πρώτες διαθέσιμες πληροφορίες οι δύο προσφυγές που κατατέθηκαν στο ΣτΕ από τα δύο σχήματα που διεκδικούν το έργο, έγιναν δεκτές. Να θυμίσουμε πως τελικοί διεκδικητές είναι οι «ΑΚΤΩΡ-ANSALDOBREDA-HITACHI» και «ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM».

Η πρώτη ερμηνεία που δίνεται είναι πως το ΣτΕ έχοντας ακούσει τους ισχυρισμούς και των δύο προσφυγέντων, αυτό που ουσιαστικά αποφάσισε είναι η απόρριψη των αξιολογήσεων από την επιτροπή του διαγωνισμού.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αρχίσουν να διοχετεύονται σενάρια για την τύχη του διαγωνισμού που φτάνουν μέχρι και την ακύρωση του έργου και άλλα που μιλούν για μία απόφαση που χρήζει περισσότερης ανάγνωσης.

Το βέβαιο είναι ότι είμαστε μπροστά σε ένα σταυροδρόμι για το μοναδικό πολύ μεγάλο έργο, που με προϋπολογισμό 1,8 δισ.ευρώ μπορεί να τροφοδοτήσει την αγορά των κατασκευών.

Σύμφωνα με κάποιες πρώτες εκτιμήσεις αυτό που θα γίνει είναι στην καλή περίπτωση να χαθεί εκ νέου χρόνος. Πηγές πολύ κοντά στον διαγωνισμό επισημαίνουν στο ypodomes.com ότι θα πρέπει να περιμένουμε να διαβάσουμε το διατακτικό πριν πούμε οτιδήποτε.

ΤΑ ΤΡΙΑ ΣΕΝΑΡΙΑ

Ωστόσο, πάντα σύμφωνα με τις ίδιες πηγές ανάλογα με το ποια είναι η απόφαση είμαστε μπροστά από τρία βασικά σενάρια.

Το πρώτο είναι να γυρίσει ο διαγωνισμός στο επίπεδο της αξιολόγησης από την επιτροπή του διαγωνισμού. Το δεύτερο σενάριο είναι αυτό της ακύρωσης του διαγωνισμού.

Τα δύο πρώτα σενάρια (καθόσον δεν γνωρίζουμε το διατακτικό) συνδέονται καθώς μπορεί να φτάσουμε να επιβιώσουν είτε και οι δύο, είτε το ένα σχήμα και να προχωρήσει ο διαγωνισμός. Στο δεύτερο σενάριο μπορεί και οι δύο να κριθούν απορριπτέοι και εκεί να καταρρεύσει ολόκληρο το οικοδόμημα του διαγωνισμού.

Το τρίτο σενάριο είναι (και πάλι ανάλογα με το διατακτικό) ακόμα και αν έχουν γίνει δεκτές οι προσφυγές να προχωρήσει ο διαγωνισμός (είναι κάτι που το έχουμε δει και στο παρελθόν). Από τα τρία σενάρια το πιο αδύναμο δείχνει να είναι το τρίτο.

Σε κάθε περίπτωση ο διαγωνισμός μπαίνει σε περιπέτειες και με αμφίβολο το μέλλον του. Υπάρχουν φωνές που επισημαίνουν ότι πρέπει να μείνει ζωντανός και να ολοκληρωθεί γιατί θα χαθούν 2 χρόνια και πως η αγορά περιμένει ως μάννα εξ ουρανού το μοναδικό ώριμο μεγάλο έργο. Υπάρχουν όμως και άλλες φωνές που επισημαίνουν ότι με βαλτωμένο τον διαγωνισμό για τις πρόδρομες, ίσως μία επαναδημοπράτηση να έδινε μία νέα δυναμική στο έργο.

Αυτό που συστήνεται προς το παρόν είναι να γίνει μία προσεκτική ανάγνωση στο σκεπτικό της απόφασης και ανάλογα με αυτήν να συμμορφωθεί η Αττικό Μετρό. Ελπίζουμε όχι μέχρι την επόμενη ανατροπή…

Πηγή: ypodomes.com



Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ. 232110