Γέφυρα Σερβίων: Η ολική απαγόρευση αλλάζει τις ζωές 10.000 κατοίκων
Το παρασκήνιο της απόφασης για κλείσιμο της γέφυρας και τα πολλαπλά προβλήματα στο επαρχιακό οδικό δίκτυο. Μιλούν ο μηχανικός που εισηγήθηκε την ολική απαγόρευση και οι δήμαρχοι Σερβίων και Βελβεντού.
Μόλις πέντε ημέρες μετά την απόφαση να μη διέρχονται από την Υψηλή Γέφυρα Σερβίων οχήματα άνω των 3,5 τόνων, μια νέα απόφαση ήρθε να απαγορεύσει τελικά τη διέλευση όλων των οχημάτων, έως ότου ολοκληρωθούν οι πρώτες εργασίες αποκατάστασης της γέφυρας.
Είχε προηγηθεί η εντολή της Εισαγγελέα Πρωτοδικών Κοζάνης προς στην Αστυνομική διεύθυνση της πόλης για κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση, τονίζοντας την ανάγκη «να ληφθούν μέτρα παντελούς απαγόρευσης της κυκλοφορίας στη γέφυρα εάν διαπιστωθεί η παραμικρή πιθανότητα κινδύνου κατάρρευσής της».
Ολυμπιακός: Κινήσεις επίθεσης από την αρχή χωρίς τέλος
Τι οδήγησε στο κλείσιμο της γέφυρας και πώς επηρεάζονται στην πράξη οι ζωές των κατοίκων των παρακείμενων οικισμών;
Η ρωγμή που μεγαλώνει
Ο Αθανάσιος Βούρας είναι ο προϊστάμενος στο τμήμα Εκτέλεσης Συγκοινωνιακών Έργων στη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, επιβλέπων του έργου της αποκατάστασης του προβληματικού σημείου της γέφυρας και αυτός που εισηγήθηκε την απόφαση της ολικής απαγόρευσης διέλευσης οχημάτων.
«Καταρχάς, να πούμε πως οι εργασίες αποκατάστασης συνεχίζονται» λέει ο ο ίδιος στην «K» τονίζοντας όμως ότι παράλληλα «είμαστε στο στάδιο της αναμονής χρηματοδότησης ύψους 2.500.000 ευρώ της συνολικής μελέτης από το υπουργείο, έτσι ώστε να η ξεκινήσει η δημοπρασία της».
Ο κ. Βούρας επισημαίνει πως όταν ξεκίνησαν οι εργασίες την περασμένη εβδομάδα, οι μηχανικοί τοποθέτησαν ένα ειδικό όργανο, το οποίο μετρά με μεγάλη ακρίβεια και με ηλεκτρονικό τρόπο το μέγεθος της ρωγμής. «Καταλάβαμε ότι η διέλευση των βαρέων οχημάτων μπορεί να επιταχύνουν το άνοιγμα της ρωγμής, γι’ αυτό και αρχικά απαγορεύτηκε η διέλευση των βαρέων οχημάτων» σημειώνει προσθέτοντας πως χθες, έπειτα από τις μετρήσεις μερικών 24ωρων, οι τεχνικοί διαπίστωσαν ότι η ρωγμή είναι ενεργή και μεγαλώνει. «Είχαμε πια και χειροπιαστές αποδείξεις στα χέρια μας» λέει ο κ. Βούρας και τονίζει: «ταυτόχρονα είδαμε κι ένα λυπηρό φαινόμενο αυτές τις ημέρες της μερικής κυκλοφορίας – οχήματα που έπρεπε να διασχίζουν τη γέφυρα με ταχύτητα ως 40 χιλιομέτρων να τρέχουν με μεγάλη ταχύτητα. Αυτή τη στιγμή κάνουμε συντήρηση σε ένα επικίνδυνο σημείο, δεν θέλουμε να συμβεί οποιοδήποτε ατύχημα».
Το χρονοβόρο έργο της αποκατάστασης