Ε-65: Στην κυκλοφορία η παράκαμψη Λαμίας - Δείτε το τμήμα-Δεν αλλάζει η πρόσβαση για Θεσσαλία (vid)
Στη διάθεση των οδηγών είναι, πλέον, τα πρώτα 14 χιλιόμετρα του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Ε-65 που παρακάμπτει την Λαμία.
Ευχάριστα νέα για τους οδηγούς αφού στην διάθεση τους δόθηκαν τα 14 πρώτα χιλιόμετρα του νότιου τμήματος του οδικού άξονα Ε65., Προοπτικά θα ενώσει τον αυτοκινητόδρομο Αθηνών-Θεσσαλονίκης με την Εγνατία Οδό.
Καύσωνας: Τι ακριβώς σημαίνει – Το πανευρωπαϊκό ρεκόρ της Ελλάδας και ο καύσωνας «φονιάς»
Ολυμπιακός: Κινήσεις επίθεσης από την αρχή χωρίς τέλος
Πρόκειται για το τμήμα το οποίο παρακάμπτει την πόλη της Λαμίας. Δίνει πρόσβαση στον αυτοκινητόδρομο για τη Δυτική Φθιώτιδα και την Ευρυτανία. Όχι όμως στον αυτοκινητόδρομο για Καρδίτσα-Τρίκαλα-Γρεβενά,
Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του τμήματος των 14,26χλμ. συναντάμε μεταξύ άλλων:
- 3 Γέφυρες
- 9 Άνω & 6 Κάτω Διαβάσεις
- 48 Κιβωτοειδείς Οχετοί, Κανάλια και Διαβάσεις Πανίδας
- 2 Ανισόπεδους Κόμβους (Λαμίας, Καρπενησίου) & 2 Ημικόμβους
- 1 αμφίπλευρο Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών– Μελλοντική κατασκευή
- 1 Κέντρο Ελέγχου & Συντήρησης (Λιανοκλάδι)
- 1 Κτήριο Τροχαίας (Λιανοκλάδι)
Το τμήμα της Δυτικής Παράκαμψης Λαμίας
Το τμήμα της Δυτικής Παράκαμψης Λαμίας ξεκινά από τη σύνδεση του Ε65 με τον Μαλιακό Κόλπο, στον ημικόμβο Ανθήλης και τερματίζει 3 χιλιόμετρα πριν τον κόμβο Καρπενησίου περίπου στην περιοχή Λιανοκλαδίου. Για να ταξιδέψει κάποιος στο Καρπενήσι θα πρέπει να χρησιμοποιήσει το τοπικό οδικό δίκτυο.
Δεδομένου του ότι το νέο τμήμα δεν θα συνδέεται με το υπό λειτουργία τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα. Συνεπώς, για τους προορισμούς σε Θεσσαλία, για ταξίδια σε Σοφάδες, Καρδίτσα και Τρίκαλα, οι επιλογές των οδηγών παραμένουν ως εξής: α) οι οδηγοί που έρχονται από Νότο, ακολουθούν τον υφιστάμενο άξονα Λαμίας – Καρδίτσας και στο 24ο χλμ. του μέσω κυκλικού κόμβου (round about) οδηγούνται εντός του τμήματος Ξυνιάδα – Τρίκαλα. β) οι οδηγοί που έρχονται από Βορρά, ακολουθούν τον υφιστάμενο άξονα Λαρίσης – Τρικάλων και στο 56ο χλμ του, βρίσκουν αντίστοιχο κυκλικό κόμβο που τους οδηγεί στο εν λειτουργία τμήμα.
Στο νέο τμήμα κατασκευάζεται επίσης ένας ανισόπεδος κόμβος που θα οδηγεί προς Λαμία και ο οποίος υπολογίζεται σύμφωνα με πληροφορίες να ολοκληρωθεί στα τέλη του έτους. Στο τμήμα αυτό δεν υπάρχει κάποιος σταθμός διοδίων, άρα και διόδια.
-ΔΑναλυτικά το νέο τμήμα
Ειδικότερα, το τμήμα αυτό των 14,26 χλμ, προϋπολογισμού 130 εκ. ευρώ, ξεκινά από τη σύνδεση του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας – Ε65 με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε, στον ομώνυμο ημικόμβο (στο 207o χλμ.) και φθάνει έως και τον Ανισόπεδο Κόμβο Καρπενησίου στην περιοχή Λιανοκλαδίου. Εξυπηρετεί τις διαδρομές προς Μακρακώμη και Καρπενήσι, ενώ στη διάθεση κάθε οδηγού βρίσκονται όπως πάντα οι υπηρεσίες οδικής ασφάλειας της Κεντρικής Οδού όπως:
• 24ωρα Περίπολα Οδικής Ασφάλειας
• 4ψήφιος αριθμός Έκτακτης Ανάγκης 24ωρης λειτουργιάς, 1075
• Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών στον αριθμό 801 700 7000
• Δωρεάν Οδική Βοήθεια σε περιπτώσεις ακινητοποίησης
Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του τμήματος των 14,26χλμ. συναντάμε μεταξύ άλλων:
3 Γέφυρες
9 Άνω & 6 Κάτω Διαβάσεις
48 Κιβωτοειδείς Οχετοί, Κανάλια και Διαβάσεις Πανίδας
2 Ανισόπεδους Κόμβους (Λαμίας, Καρπενησίου) & 2 Ημικόμβους
1 αμφίπλευρο Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών– Μελλοντική κατασκευή
1 Κέντρο Ελέγχου & Συντήρησης (Λιανοκλάδι)
1 Κτήριο Τροχαίας (Λιανοκλάδι)Συνολικά το Λαμία-Ξυνιάδα, κόστους 310 εκατ. Ευρώ, έργο που κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ, με χρηματαδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020, θα μπορεί να ολοκληρωθεί το 2022, εφόσον επιλυθούν κάποια κατασκευαστικά ζητήματα που έχουν προκύψει. Με την ολοκλήρωση του θα συνδέει απευθείας την Αθήνα με τα Τρίκαλα ενώ και με τη σχεδιαζόμενη κατασκευή του βόρειου τμήματος, η Αθήνα θα συνδέεται με τα Γρεβενά σε λιγότερο από 4 ώρες.
Από την πλευρά του ο κ. Καραμανλής έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο ιστορικό του αυτοκινητόδρομου Ε65 και το πώς εξελίχθηκε εν μέσω κρίσης, υπογράμμισε δε ότι το τελευταίο διάστημα επιταχύνθηκαν οι διαδικασίες και στο νότιο τμήμα και προανήγγειλε ιδιαίτερα μεγάλη πρόοδο των εργασιών στο τμήμα από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα, που είναι το μοναδικό τμήμα που απομένει για να ενωθούν ο αυτοκινητόδρομος Αθηνών - Θεσσαλονίκης με τα Τρίκαλα.
Πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Ένωση
Σημείωσε επίσης πως «ο συγκεκριμένος αυτοκινητόδρομος θα ολοκληρωθεί με το βόρειο τμήμα για το οποίο εξασφαλίστηκε το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Ένωση, προωθήθηκε η αναθεώρηση των συμβάσεων οι οποίες κυρώθηκαν και από τη Βουλή και εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης».
Έκανε ιδιαίτερη αναφορά και στον προκάτοχό του κ. Σπίρτζη τονίζοντας ότι «στα μεγάλα έργα όλοι πρέπει να συνεισφέρουν» καθώς, όπως είπε, «άλλος συλλαμβάνει την ιδέα, άλλος προωθεί τις μελέτες και τις ολοκληρώνει, άλλος πιθανά δημοπρατεί, άλλος υπογράφει συμβάσεις και άλλος υπουργός επιταχύνει τις διαδικασίες και ολοκληρώνει το έργο».
Ο κ. Καραμανλής έκανε ιδιαίτερη αναφορά και σε μικρότερα έργα τα οποία θα προωθηθούν μέσα στο 2021, έργα τα οποία αφορούν τη σύνδεση της Λαμίας με το Καρπενήσι, το δρόμο Λαμία-Άμφισσα-Αντίρριο αλλά και οδικούς άξονες της Εύβοιας.
Το βάρος στο σιδηροδρομικό δίκτυο
Τέλος τόνισε πως «με την ολοκλήρωση των μεγάλων συγκοινωνιακών έργων πέφτει πλέον το βάρος στο σιδηροδρομικό δίκτυο» και προανήγγειλε διάθεση πιστώσεων 3,2 δισ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του και τη σύνδεσή του με την Ευρώπη.
Προηγουμένως γγ Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, αναφέρθηκε στα τεχνικά χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου δρόμου και στον τρόπο με τον οποίο αίρεται η απομόνωση της Δυτικής Φθιώτιδας και της Ευρυτανίας σημειώνοντας πως το συγκεκριμένο τμήμα είναι προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ ενώ παράλληλα τόνισε ότι μέσα στο 2021 θα ξεκινήσουν και οι κατασκευαστικές εργασίες στο βόρειο τμήμα του Ε65 το οποίο ξεκινά από τον ανισόπεδο κόμβο Τρικάλων και φτάνει έως την Εγνατία Οδό, 15 χιλιόμετρα δυτικά των Γρεβενών. Έχει μήκος 70,5 χιλιομέτρων και προϋπολογισμό 442 εκατ. ευρώ, με χρονική διάρκεια κατασκευής τους 36 μήνες.
Στην σχετική τελετή ήταν παρόντες ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Φάνης Σπανός, ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός, βουλευτές από τη Φθιώτιδα, τη Φωκίδα και την Ευρυτανία, όπως επίσης δήμαρχοι και εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης και των κοινωνικών τάξεων.