Η δε γυνή να φοβήται τον άντρα: Τι έγινε το σπίτι που στέγασε τον Κωνσταντίνου και την Κοντού

Είναι αλήθεια ότι το σπίτι του Κωνταντίνου και της Κοντού, η διάσημη κινηματογραφική "οικία Κοκοβίκου", δόθηκε αντιπαροχή;

Η δε γυνή να φοβήται τον άντρα: Τι έγινε το σπίτι που στέγασε τον Κωνσταντίνου και την Κοντού

Ο κινηματογράφος σε κάνει να αγαπήσεις όχι μόνο τους ηθοποιούς και τους ρόλους που υποδύονται αλλά και τους χώρους όπου ζουν και κινούνται. Συχνά αυτοί οι χώροι, σιωπηλοί και απροσδιόριστοι δημιουργούν ένα άλυτο μυστήριο, που οι συντελεστές των ταινιών σκόπιμα αφήνουν αξεδιάλυτο.

Στην περίπτωση του ελληνικού σινεμά, πάντως, τα τελευταία χρόνια λύνονται ο ένας μετά τον άλλο όλοι οι γρίφοι των σκηνικών. Σε αυτό το "κυνήγι του χαμένου θησαυρού" προτεραιότητα αποκτούν ασφαλώς οι πιο αγαπημένες ταινίες, όπως το κύκνειο άσμα του σπουδαίου Γιώργου Τζαβέλλα, "Η γυνή να φοβήται τον άντρα". Η καλοφτιαγμένη κωμωδία ηθών με πρωταγωνιστές τον Γιώργο Κωνσταντίνου και την Μάρω Κοντού έχει ως σημείο αναφοράς το σπίτι όπου το ζευγάρι εγκαθίσταται και συμβιώνει προτού ο Αντωνάκης "πάρει το καπελάκι του" και φύγει. Το σπίτι αυτό είναι περισσότερο γνωστό ως "Οικία Κοκοβίκου" από το κινηματογραφικό επώνυμο του Κωνσταντίνου.

Στην πραγματικότητα όμως είναι από τα ιστορικότερα οικήματα της Αθήνας, με δύο αιώνες ζωής, αφού χρονολογείται από το 1800 και στέγαζε αρχικά την στρατιωτική διοίκηση των Τούρκων. Βρίσκεται στην οδό Τριπόδων 32, στην Πλάκα και δεν δόθηκε ποτέ ως αντιπαροχή όπως αφήνει να εννοηθεί η ταινία του Τζαβέλλα.

Ο Καραβάγγος και το συνεργείο του ποτέ δεν άπλωσαν τα βέβηλα χέρια τους πάνω σε αυτό το κόσμημα του χρόνου. Αντίθετα έχει κριθεί ως διατηρητέο και ανήκει στην αρχιτεκτονική κληρονομιά της πρωτεύουσα, έχει περάσει στην κυριότητα του Δημοσίου αναμένοντας τον ιδιώτη αγοραστή που θα του ξαναδώσει την φροντίδα και το λούστρο του παρελθόντος.