Ακαδημία Γραμμάτων Ουρουγουάης: «Η FA διέπραξε αδικία σε βάρος του Καβάνι»
Για έλλειψη «πολιτιστικής και γλωσσικής γνώσης» του αγγλικού ποδοσφαίρου έκανε λόγο η Ακαδημία Γραμμάτων της Ουρουγουάης, καταδικάζοντας την ποινή αποκλεισμού τριών αγωνιστικών που επέβαλε η FA στον Έντινσον Καβάνι.
Η Ακαδημία Γραμμάτων της Ουρουγουάης καταδίκασε την ποινή αποκλεισμού τριών αγωνιστικών που επέβαλε η Αγγλική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία (FA) στον Έντινσον Καβάνι, χαρακτηρίζοντας την εν λόγω τιμωρία ως ένα παράδειγμα της έλλειψης «πολιτιστικής και γλωσσικής γνώσης» του αγγλικού ποδοσφαίρου. Υπενθυμίζεται ότι ο επιθετικός της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ χρησιμοποίησε τη λέξη "negrito" σε ποστάρισμά του στο Instagram, με το οποίο ευχαρίστησε ένα φίλο του, μετά τη νίκη επί της Σαουθάμπτον στις 29 Νοεμβρίου. Όμως, η φράση "Gracias negrito" του Ουρουγουανού στράικερ προς τον φίλο του θεωρήθηκε ρατσιστική, με αποτέλεσμα η FA να τον καλέσει σε απολογία και να του επιβάλει «καμπάνα» τριών αγωνιστικών και πρόστιμο 100.000 λιρών.
Ωστόσο, η Ακαδημία, η οποία είναι μια ένωση που έχει αφιερωθεί στην προστασία και προβολή της ισπανικής γλώσσας που χρησιμοποιείται στην Ουρουγουάη, διαφώνησε έντονα στην ποινή που επιβλήθηκε στον διεθνή άσο. «Η Αγγλική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία έχει διαπράξει μια σοβαρή αδικία με τον Ουρουγουανό αθλητή... και έχει δείξει την άγνοιά της και το λάθος της στην έκδοση της απόφασης με βάση τη χρήση της γλώσσας, και ειδικά στα ισπανικά, χωρίς να λάβει υπόψη όλες τις πολυπλοκότητες και τα νοήματά της» τονίζει η Ακαδημία σε ανακοίνωσή της και συνεχίζει: «Στο πλαίσιο στο οποίο γράφτηκε, η μόνη αξία που μπορεί να δοθεί στη λέξη "negrito" -και ειδικά λόγω της χρήσης του υποκοριστικού- είναι στοργική».
Ολυμπιακός: Κινήσεις επίθεσης από την αρχή χωρίς τέλος
Η Ακαδημία υπογραμμίζει επίσης ότι λέξεις που αναφέρονται στο χρώμα του δέρματος, το βάρος και άλλα φυσικά χαρακτηριστικά χρησιμοποιούνται συχνά μεταξύ φίλων και συγγενών στη Λατινική Αμερική, ειδικά στο υποκοριστικό, και τονίζει ότι σε αυτό το πλαίσιο είναι εκφράσεις τρυφερότητας και συχνά χρησιμοποιούνται ανεξάρτητα από την εμφάνιση του υποκειμένου.