Ελευθεριάδης: «Έτσι αντιμετωπίζει ο Ολυμπιακός την καραντίνα»

Ο τεχνικός διευθυντής της Ακαδημίας του Ολυμπιακού αναλύει τους τρόπους με τους οποίους αντιμετωπίζεται η καραντίνα και πως παρέχουν βοήθεια στα παιδιά.

Ελευθεριάδης: «Έτσι αντιμετωπίζει ο Ολυμπιακός την καραντίνα»

Οι συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί για όλους δεν είναι καθόλου εύκολες και φυσικά το ίδιο ισχύει και για τα παιδιά της Ακαδημίας του Ολυμπιακού. Το δυναμικό των τμημάτων υποδομής των Πειραιωτών έχει κληθεί να δώσει λύσεις στα παιδιά που καλούνται να διαχειριστούν την κατ' οίκον απομόνωση.

Ο τεχνικός διευθυντής της Ακαδημίας του Ολυμπιακού, Θόδωρος Ελευθεριάδης αναλύει τα όσα και τα οποία βοηθούν τους ποδοσφαιριστές όλων των ηλικιών που ανήκουν στον Ολυμπιακό.

Διαβάστε αναλυτικά όλα όσα λέει ο Θόδωρος Ελευθεριάδης…

Τι διαχείριση χρειάζεται αυτή την εποχή λόγω των ειδικών συνθηκών που διαμορφώνει ο κίνδυνος του κορονοϊού;

«Χρειάζεται μια ειδική διαχείριση, είναι κάτι που εμείς από την πρώτη στιγμή προσπαθήσαμε να έχουμε. Αφορά και στο αγωνιστικό κομμάτι αλλά και στο ψυχολογικό. Καταρχήν έχουμε τις γενικές κυβερνητικές οδηγίες από το υπουργείο υγείας, με τις οποίες πρέπει όλοι να συμφωνούμε και να ακολουθούμε. Από εκεί και πέρα, προσπαθήσαμε να μην αφήσουμε τους ποδοσφαιριστές χωρίς άσκηση στο διάστημα αυτό, δίνοντάς τους από απόσταση κάποιες πληροφορίες. Ο κίνδυνος είναι μεγάλος και θα πρέπει να βάλουμε το ποδόσφαιρο σε δεύτερη μοίρα αυτό το διάστημα και τα παιδιά να ακολουθήσουν τις οδηγίες που τους διασφαλίζουν την υγεία και των ίδιων αλλά και του οικογενειακού τους περιβάλλοντος».

Σε ποιες κινήσεις έχει προχωρήσει η Ακαδημία του Ολυμπιακού όλο αυτό το διάστημα της αποχής των ποδοσφαιριστών;

«Πολύ γρήγορα πραγματοποιήσαμε συνάντηση με όλα τα επιστημονικά στελέχη της Ακαδημίας του Ολυμπιακού. Θέσαμε ένα πλάνο για τις επόμενες τρεις εβδομάδες από τη στιγμή που δεν γνωρίζαμε πόσο θα διαρκέσει όλο αυτό και έτσι όλοι κατέθεσαν τις απόψεις τους και παρέθεσαν τις προτάσεις τους μέσα από παρουσιάσεις ή αναλύσεις εκπαιδευτικού περιεχομένου κτλ. Ο στόχος ήταν κατά τη διάρκεια της εβδομάδας τα παιδιά να παίρνουν πληροφορίες και θέματα που αφορούν στην προπόνηση από προπονητές, γυμναστές, προπονητές τερματοφυλάκων και αναλυτές που είναι οι βασικοί συνδετικοί κρίκοι με τα παιδιά σε αυτή τη δουλειά. Και φυσικά ο ψυχολόγος μας, η διατροφολόγος μας, οι γιατροί μας, ο φυσιοθεραπευτής μας. Όλοι έδωσαν μέσα από το σύνδεσμο που δημιουργήσαμε τις δικές τους πληροφορίες. Αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με την εκπαιδευτική προσέγγιση αλλά και με την ψυχολογική διαχείριση, γιατί πρέπει πρώτον να είναι καλά μέσα σε ένα σπίτι για 15-20-30 μέρες, κάτι που δεν το έχουν συνηθίσει. Θα πρέπει ακόμα να δραστηριοποιούνται. Έτσι δώσαμε και μια πνευματικής μορφής προπόνηση αλλά και σωματική με τη βοήθεια μιας μπάλας ή μόνο με το σώμα τους.

Το τελευταίο διάστημα έχει αποδειχθεί πόσο ο Ολυμπιακός προσέχει την Ακαδημία του, με τον κ. Μαρινάκη να μας παρέχει όσα χρειαζόμαστε. Έχουμε εξαιρετικά στελέχη όλα αυτά τα χρόνια στην Ακαδημία, και στα γραφεία και εντός γηπέδου, τα οποία σε αυτό το διάστημα που έχουμε τις δυσκολίες της απόστασης και της αποχής, δουλεύουν καθημερινά από το σπίτι τους για να υποστηρίξουν την προσπάθεια αυτή αλλά και επικοινωνούν με τα παιδιά, κάτι που θα μπορούσε να μην είναι αυτονόητο για όλους τους προπονητές. Υπάρχει πολύ συχνή επικοινωνία για να καταλάβουν τα παιδιά πως οι προπονητές είναι κοντά τους. Δεν αφορά τόσο στο αγωνιστικό κομμάτι όσο στην ποιότητα των ανθρώπων που καλούνται να δείξουν πως έχουν αντανακλαστικά σε μια δύσκολη περίοδο για μικρούς αθλητές».

Η Ακαδημία του Ολυμπιακού πραγματοποίησε ένα restart το προηγούμενο καλοκαίρι, σε τι σημείο βρισκόσασταν μέχρι τη διακοπή λόγω των έκτακτων γεγονότων;

«Μέχρι και τη διακοπή, είμαστε ευχαριστημένοι από το restart που πραγματοποίησε η Ακαδημία το καλοκαίρι. Έχουμε πολύ καλή συνεργασία με τους ανθρώπους της διοίκησης, με τον κ. Πίκουλα, τον κ. Νικοπολίδη, με όλους τους προπονητές. Τους χωρίζουμε σε δύο κατηγορίες, αυτούς που αφορούν καθαρά στο προπονητικό κομμάτι και σε αυτούς που απαρτίζουν την επιστημονική ομάδα. Συνηθίζω να αξιοποιώ σε μόνιμη βάση μέσα στην εβδομάδα και τους δύο για την ανάπτυξη της Ακαδημίας, αυτό είναι κάτι που από την πρώτη στιγμή προσπαθήσαμε να περάσουμε στην Ακαδημία και στα παιδιά, να νιώθουν ότι έχουν πολλά στελέχη γύρω τους. Είμαστε ευχαριστημένοι από το αγωνιστικό κομμάτι, προσπαθούμε να πρεσβεύουμε την ποδοσφαιρική λογική και της πρώτης ομάδας του Ολυμπιακού από τη στιγμή που μας εκφράζει απόλυτα και μπορεί να συνδεθεί και με την Ακαδημία.

Ο Κώστας Τσιμίκας για παράδειγμα, είναι ένα παιδί που αποτελεί πρότυπο για όλα τα παιδιά της Ακαδημίας αλλά και για άλλα παιδιά που δεν βρίσκονται στην Ακαδημία αυτή τη στιγμή. Προσπαθούμε αυτό να το εκμεταλλευτούμε, έχουμε μια πολύ καλή σχέση με τον κ. Μαρτίνς, έχουν προηγηθεί όλες οι κουβέντες που έπρεπε να γίνουν στην αρχή, έχουμε ανταλλάξει τεχνογνωσία και φυσικά λάβαμε τις πληροφορίες που θέλαμε από τον ίδιο και μας αφορούν άμεσα στη σύνδεση της πρώτης ομάδας με την Ακαδημία. Σε κάθε περίπτωση έχουμε πολύ δρόμο ακόμα. Με ευχολόγια και με θεωρίες δεν μπορεί μια Ακαδημία να φτάσει σε ακόμα πιο υψηλό επίπεδο. Στόχος μας είναι τα επόμενα δύο χρόνια, να δούμε πάλι παιδιά, που θα μας κάνουν περήφανους ως Ακαδημία ευρισκόμενοι στα 20-21 τους στην πρώτη ομάδα του Ολυμπιακού. Ευχαριστούμε για άλλη μια φορά για τη στήριξη που μας παρέχεται, γιατί αυτά που βιώνω στο προπονητικό κέντρο είναι πάρα πολύ σημαντικά και βοηθούν τον κάθε τεχνικό διευθυντή και τον κάθε προπονητή να μπορεί να δουλέψει με όλες τις ανέσεις του».

Πόσο σημαντική είναι η ψυχολογική διαχείριση των νεαρών ποδοσφαιριστών;

«Έχουμε πάντα στην πρώτη γραμμή τον ψυχολόγο, κ. Γιάννη Ζαρώτη. Κάτι που θεωρώ σημαντικό και που πάντα συζητάμε, είναι ότι οι προπονητές στις Ακαδημίες είναι και ένα είδος αθλητικού ψυχολόγου, «πατέρα», έχουν πολλούς ρόλους. Η καθημερινότητα, η βελτίωση και η ψυχική υγεία των παιδιών εξαρτάται πάρα πολύ και από τη δική τους καθημερινή καθοδήγηση μέσα και έξω από το γήπεδο, στα αποδυτήρια, πριν και μετά την προπόνηση».

Η Ακαδημία του Ολυμπιακού παρέχει ένα εξαιρετικό team στα παιδιά για όσο χρειαστεί όλο αυτό το διάστημα, μίλησέ μας λίγο για αυτό.

«Συνήθως κάνουμε έναν πολύ σημαντικό διαχωρισμό ανάμεσα στους βετεράνους ποδοσφαιριστές που βρίσκονται στην Ακαδημία και εργάζονται και σε άλλα επιστημονικά στελέχη. Έχουμε την τιμή να έχουμε μαζί μας τον Αντώνη Νικοπολίδη, τον Τάσο Πάντο, τον Δημήτρη Μαυρογενίδη, τον Αριέλ Ιμπαγάσα αλλά και τους βετεράνους του τμήματος scouting, κάτι που βοηθάει πάρα πολύ στην καθημερινή επικοινωνία-επαφή των παιδιών με το πραγματικό ποδόσφαιρο. Προσπαθούμε αυτή η επικοινωνία να έχει ποιοτικά χαρακτηριστικά, για αυτό άλλωστε όλοι έχουν παρακολουθήσει και συνεχίζουν να παρακολουθούν σεμινάρια προπονητικής και άλλης μορφής εκπαίδευση. Το δεύτερο κομμάτι είναι εξίσου μεγάλης σημασίας, είτε αφορά προπονητές φυσικής κατάστασης, είτε άλλους ειδικευμένους επιστήμονες, σε τομείς διατροφής, αποκατάστασης, φυσιοθεραπείας, ψυχολογίας.

Η σύνδεση των δύο αυτών ενοτήτων είναι πάντα πολύ σημαντική για την ανάπτυξη μιας ακαδημίας. Η συνεργασία δηλαδή μεταξύ αυτών που κουβαλούν την εμπειρία, το «άρωμα» του Ολυμπιακού και από την άλλη ο σεβασμός στα επιστημονικά δεδομένα, με απώτερο σκοπό να μπορέσουμε να βγάλουμε αξιόλογους ποδοσφαιριστές για την πρώτη ομάδα στο μέλλον.

Θέλω τέλος να αναφερθώ και στη διεύθυνση Σχολών ποδοσφαίρου. Ο κ. Βασίλης Νάνος, είναι συνεργάτης μας σε καθημερινή βάση. Αυτό αποτελεί ένα βασικό πυλώνα της δράσης μας. Τα προηγούμενα τρία χρόνια μέσα από τα σεμινάρια και την υποστήριξη που δώσαμε στις Σχολές, είχαμε σαν στόχο να αναβαθμίσουμε το πρότζεκτ αυτό. Θα συνεχίσουμε στο ίδιο μοτίβο γιατί είμαστε περήφανοι που ετοιμάζουμε την Κ10 για του χρόνου και η οποία απαρτίζεται εξ ολοκλήρου από παιδιά των Σχολών. Αυτό δείχνει τη σημασία του έργου».