Διατροφικές οδηγίες για ανανέωση μετά το Πάσχα

Πώς επιστρέφουμε στη διατροφική κανονικότητα μετά τις γιορτές του Πάσχα. 

Διατροφικές οδηγίες για ανανέωση μετά το Πάσχα

Η καθημερινότητα επανέρχεται στην κανονικότητα της. Ο άνθρωπος ον μιμητικό ακολουθεί τον ρυθμό της Άνοιξης και επιθυμεί την ανανέωση σώματος και ψυχής, θέλουμε να διώξουμε την κούραση των ημερών και να νιώσουμε ψυχική ευεξία. Τι καλύτερο λοιπόν από το να ασχοληθούμε με τη διατροφή και την άσκηση.

Θέλουμε να τρώμε υγιεινά αλλά ποιος είναι ο σωστός τρόπος να το κάνουμε; Η πληροφόρηση από τα διάφορα sites, τους food bloggers και τα βιβλία διατροφής αυτό που καταφέρνουν είναι να μας μπερδέψουν παρά να μας βοηθήσουν.
Υγιεινό πλάνο διατροφής

Από το να ακολουθήσετε μια διατροφή μόνο χαμηλή σε λιπαρά και ζάχαρη επικεντρωθείτε στη διατροφή σας ως σύνολο. Ένα γιορτινό γεύμα δεν καταστρέφει την υγεία, μεγαλύτερη επίπτωση έχει αυτό που από συνήθεια εφαρμόζουμε. Είναι απλό να φτιάξουμε ένα υγιεινό πλάνο διατροφής που θα είναι ισορροπημένο, χωρίς άγχος. Φροντίστε το πιάτο σας να περιλαμβάνει τρία είδη από τις κατηγορίες:

• Ζωηρά πολύχρωμα λαχανικά ,σε αυτή τη κατηγορία ανήκουν και οι πατάτες.
• Ψωμί, Δημητριακά, ζυμαρικά ολικής άλεσης ,εμπλουτισμένα με φυτικές ίνες προϊόντα ή τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες.
• Γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλά σε λιπαρά ή προϊόντα φυτικής προέλευσης όπως γάλα αμυγδάλου.
• Άπαχο κρέας, πουλερικά, ψάρια και αυγά ή τρόφιμα με βάση την σόγια όπως το τόφου ,όσπρια και ξηροί καρποί
• Ζωηρά πολύχρωμα φρούτα κάθε είδους και μεγέθους και 100% φυσικούς χυμούς.
Η έρευνα Dietary Guidelines for Americans του 2015-2020 συνιστά την μείωση των κορεσμένων trans λιπαρών και αύξηση των μονοακόρεστων , πολυακόρεστων λιπαρών οξέων ως κομμάτι μιας υγιεινής διατροφής. Επιλέξτε ελαιόλαδο, ιχθυέλαια, παχιά ψάρια και ξηρούς καρπούς. Πιο συγκεκριμένα :
• Προτιμήστε το σολομό, την πέστροφα ή το σκουμπρί ψητό ή στον ατμό αντί για τηγανητό.
• Συνδυάστε το ψάρι και τα θαλασσινά με όσπρια όπως φακές ή σόγια.
• Επιλέξτε άπαχο κρέας ,αφαιρέστε την πέτσα από τα πουλερικά.
• Επιλέξτε γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλά σε λιπαρά ή άπαχα εμπλουτισμένα με ασβέστιο.
• Προσθέστε στις σαλάτες μια χούφτα ξηρούς καρπούς για να αυξήσετε τα καλά λιπαρά

Ζάχαρη

Όταν αναφερόμαστε στη ζάχαρη το μυαλό μας πηγαίνει στα γλυκά. Έχετε σκεφτεί όμως πόση ζάχαρη είναι κρυμμένη στον καφέ, στα αναψυκτικά ή στις καραμέλες; Υπολογίστε ότι αν μειώσετε την ζάχαρη κατά 100θερμιδες(4κτγλ ) ημερησίως θα χάσετε 1κιλό σε 75 ημέρες χωρίς καμία δίαιτα!

• Επιλέξτε γλυκά που περιέχουν φρούτα, γιαούρτι όπως το cheesecake ή το παγωτό με γιαούρτι .Θα σας δροσίσουν ,θα μειώσουν την αίσθηση λιπαρότητας μετά το γεύμα και θα αφήσουν μια ευχάριστη επίγευση .
• Επιλέξτε αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη ή ακόμα καλύτερα μεταλλικό νερό με λίγο λεμόνι
Εξατομίκευση Διαιτολογίου

Για περισσότερη βοήθεια και ακρίβεια στις ανάγκες σας σχεδιάστε το προσωπικό σας διαιτολόγιο μαζί με τον ειδικό διατροφολόγο.

Σκέψου αλλιώς! Σκέψου εσένα!
Ασλανίδη Αναστασία
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος
Σύμβουλος Προσωπικής Ανάπτυξης
www.anastasia-aslanidi.gr

Το «ΦΩΣ» στην πόρτα σας και στον υπολογιστή σας