Πώς ο Μαρινάκης και Έλληνες εφοπλιστές θα «εκμεταλλευτούν» την πτώση της τιμής πετρελαίου

Οι εφοπλιστές σε όλο τον κόσμο και φυσικά στη χώρα μας, θα έχουν τη δυνατότητα λόγω της κατάστασης με τον κορονοϊό, να «εκμεταλλευτούν» την πτώση στην τιμή του πετρελαίου. Aνάμεσα τους και ο Βαγγέλης Μαρινάκης.

Πώς ο Μαρινάκης και Έλληνες εφοπλιστές θα «εκμεταλλευτούν» την πτώση της τιμής  πετρελαίου

Οι εφοπλιστές σε όλο τον κόσμο και φυσικά στη χώρα μας, θα έχουν τη δυνατότητα λόγω της κατάστασης με τον κορονοϊό, να «εκμεταλλευτούν» την πτώση στην τιμή του πετρελαίου.

Όπως αναφέρουν αναλυτές του κλάδου της ναυτιλίας, η τεράστια υπερπροσφορά αργού πετρελαίου ενισχύει την πεποίθηση της αγοράς ότι τις επόμενες εβδομάδες θα υπάρξει ανάγκη για πλωτή αποθήκευση του εμπορεύματος.

«Μόνο τον Μάιο, μπορεί να δούμε 200 VLCCs να λειτουργούν ως πλωτοί χώροι αποθήκευσης, καθώς η αγορά πετρελαίου προσπαθεί να βρει μια ισορροπία», δήλωσε η επικεφαλής ανάλυσης της Affinity (Shipping) Σεβίτα Κονδυλίου, στο tradewinds.

Σε πρόσφατη ανάλυση της Signal Group, συμφερόντων του εφοπλιστή Ιωάννη Μαρτίνου, οι αναλυτές της εταιρείας είχαν επεξεργαστεί τρία σενάρια για τις απαιτήσεις που θα υπάρξουν για πλωτή αποθήκευση και πως θα κυμανθεί η ζήτηση.

Σύμφωνα με το ήπιο σενάριο η αγορά θα χρειαστεί για αποθήκευση επιπλέον 57,5 VLCC τάνκερ, με τον αριθμό να αυξάνεται στα 249 πλοία και 440 πλοία αντίστοιχα, αν επικρατήσουν τα επόμενα δύο σενάρια.

«Πολλοί εκτιμούν ότι η παγκόσμια χερσαία αποθήκευση μπορεί να φτάσει στα όρια της τις επόμενες εβδομάδες, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε πρόσθετη ζήτηση δεξαμενόπλοιων, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν ως πλωτοί χώροι αποθήκευσης», ανέφερε η Signal.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της IHS Markit, οι ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων ελέγχουν το 26,6% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων και το 14,7% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

Όσον αφορά τους εφοπλιστές που πρωταγωνιστούν στα VLCC, στην πρώτη θέση βρίσκεται ο Γιάννης Αγγελικούσης με την Maran Tankers που έχει στην κατοχή του 40 υπερ-δεξαμενόπλοια.

Ακολουθούν η Dynacom του Γιώργου Προκοπίου με 17 VLCC, η Olympic Shipping and Management του Ιδρύματος Ωνάση με 16 πλοία και η Navios Maritime Acquisition της Αγγελικής Φράγκου με 13 VLCC.

Η Capital Ship Management του Βαγγέλη Μαρινάκη διαθέτει 11 VLCC, η Pantheon Tankers της Άννας Αγγελικούση κατέχει 10 υπερτάνκερ.

Η EastMed του Θανάση Μαρτίνου διαθέτει 9 VLCC, ενώ 8 VLCC κατέχει η Kyklades Maritime συμφερόντων της οικογένειας Αλαφούζου.

Επτά τάνκερ VLCC περιλαμβάνονται στο στόλο της Thenamaris του Νικόλα Μαρτίνου.

πηγή: mononews.gr