Ολυμπία Οδός: Ξεκίνησαν τα έργα στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος

Ξεκίνησε η κατασκευή του νέου αυτοκινητοδρόμου Πάτρα - Πύργος παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη. Τι περιλαμβάνει το έργο και πότε θα γίνουν οι πρώτες παραδόσεις στην κυκλοφορία.

Ολυμπία Οδός: Ξεκίνησαν τα έργα στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος

Την επίσημη έναρξη των εργασιών του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος κήρυξε πριν από λίγο από το εργοτάξιο της Αμαλιάδας ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης που μίλησε στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε. Ομιλίες έγιναν και από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, τον υφυπουργό Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ολυμπίας Οδού, Παναγιώτη Παπανικόλα.

Πρόκειται για την τρίτη φορά που ξεκινά το έργο της Πατρών-Πύργου και ο στόχος είναι να γίνουν οι πρώτες παραδόσεις στην κυκλοφορία το 2024 και η ολοκλήρωση του δρόμου το 2025.

Η πρώτη φορά ήταν η περίοδος 2008-2011 με την πρώτη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού. Στη συνέχεια και για δύο χρόνια οι εργασίες σταματούν λόγω της οικονομικής κρίσης που πλήττουν τη χώρα. Το 2013 γίνεται το περίφημο reset, τα έργα επανεκκινούν όμως τον δρόμο της κατασκευής παίρνει το τμήμα Ελευσίνα-Πάτρα. Η Ολυμπία Οδός θα "χάσει" όλο το δυτικό της τμήμα από την Πάτρα μέχρι την Τσακώνα.

Εκεί ξεκινά η προσπάθεια το τμήμα Πάτρα-Πύργος να υλοποιηθεί εκτός σύμβασης παραχώρησης ως δημόσιο έργο. Το 2014 ανακοινώνεται η δημοπράτηση του δρόμου από τον τότε υπουργό Υποδομών, Μιχάλη Χρυσοχοϊδη. Ο διαγωνισμός προγραμματίζεται για τις 27 Ιανουαρίου 2015 αλλά δεν γίνεται λόγω των εθνικών εκλογών.

Εκδήλωση για την έναρξη εργασιών κατασκευής του νέου αυτοκινητοδρόμου
Εκδήλωση για την έναρξη εργασιών κατασκευής του νέου αυτοκινητοδρόμου "Πάτρα - Πύργος" παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη EUROKINISSI

Με την αλλαγή κυβέρνησης αλλάζει η ρότα κατασκευής του Πάτρα-Πύργος. Ακυρώνεται ο διαγωνισμός και αποφασίζεται να σπάσει σε 8 τμήματα. Το 2016 ξεκινούν οι διαγωνισμοί που θα διαρκέσουν περίπου 18 μήνες. Από την μακρά διαδικασία θα φτάσουμε στην υπογραφή 3 από τις 8 συμβάσεις ενώ υπάρχουν προβλήματα στους υπόλοιπους διαγωνισμούς. Παράλληλα θα χρειαστεί επίπονη διαπραγμάτευση για να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Είναι η δεύτερη φορά που επιχειρείται να ξεκινήσει η κατασκευή του Πάτρα-Πύργος.

Σε αυτό το σημείο φτάνουμε στις εκλογές του Ιουλίου του 2019 και λίγο αργότερα αποφασίζεται και πάλι η αλλαγή πλάνου για τον αυτοκινητόδρομο. Ακυρώνονται οι διαγωνισμοί και παράλληλα ξεκινά διαδικασία διάλυσης των συμβάσεων.

Αποφασίζεται η επανασυγκόληση του Πάτρα-Πύργος με τη παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού. Ξεκινά νέος γύρος διαπραγματεύσεων με την Κομισιόν για τη χρηματοδότηση αλλά και με την εταιρεία παραχώρησης για την προσχώρηση του τμήματος.

Η διαδικασία είναι και πάλι επίπονη και τελικά προς τα τέλη του 2021 εξασφαλίζεται η χρηματοδότηση και η ένταξη παράλληλα και στο επόμενο ΕΣΠΑ και ολοκληρώνονται οι διαπραγματεύσεις με την παραχώρηση.

Στα τέλη του έτους ολοκληρώνεται όλη η διαδικασία, κυρώνεται η τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης και το Πάτρα-Πύργος περνά και πάλι στην Ολυμπία Οδό. Μαζί περνά και το τμήμα Πύργος-Τσάκωνα. Πριν από μερικές εβδομάδες ο αυτοκινητόδρομος εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ 2014-2020 και δεσμεύεται η πρώτη δόση της δημόσιας συμβολής του αυτοκινητόδρομου.

Να θυμίσουμε πως έχουν ξεκινήσει ήδη τα έργα αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας της υφιστάμενης εθνικής οδού Πατρών-Πύργου.

πηγή: news247.gr



Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ. 232110