Τα δέκα ρεκόρ που έσπασαν το 2019
Το fosonline.gr έψαξε και βρήκε τα δέκα ρεκόρ που έσπασαν οι πιλότοι της Formula 1 μέσα στο 2019.
Ολοκληρώθηκε άλλο ένα πρωτάθλημα της Formula 1. Για έκτη συνεχόμενη χρονιά η Mercedes αναδείχθηκε νικήτρια, με τον Λιούις Χάμιλτον να κατακτά το πρωτάθλημα. Εκτός των νικητών είχαμε και ορισμένα ρεκόρ που έσπασαν οι πιλότοι της κορωνίδας των μηχανοκίνητων σπορ κατά τη διάρκεια του 2019.
Formula 1: Η ανασκόπηση της χρονιάς για το 2019
Ολυμπιακός: Η συμβολή του… Βαλμπουενά
Αναλυτικά τα δέκα ρεκόρ:
1. Περισσότεροι πόντοι
Ο Λιούις Χάμιλτον συγκέντρωσε στο φετινό πρωτάθλημα 413 βαθμούς, πέντε περισσότερους από την περασμένη σεζόν. Έτσι ο Βρετανός έσπασε το προσωπικό του ρεκόρ μιας και αποτελεί την υψηλότερη βαθμολογία του. Σε αυτό συνέβαλε αρκετά και ο βαθμός του ταχύτερου γύρου που επέστρεψε στη Formula 1.
2. Περισσότερες εκκινήσεις στην πρώτη θέση
Η Ferrari κατέχει τον τίτλο με τις περισσότερες παρουσίες στην πρώτη θέση ενός αγώνα. Συγκεκριμένα η Scuderia έχει βρεθεί 65 φορές στην πρώτη γραμμή. Δεύτερη με 64 έρχεται η Mercedes. Πίσω από τις δύο ισχυρές δυνάμεις του πρωταθλήματος ακολουθούν η McLaren και η Williams με 62 αντίστοιχα. Η μάχη για το εν λόγω ρεκόρ θα συνεχιστεί και τη νέα χρονιά αν αναλογιστούμε πως η Ferrari και η Mercedes θα μονομαχήσουν για την κατάκτηση του πρωταθλήματος.
3. Περισσότεροι πόντοι χωρίς πρωτάθλημα
Ο Βάλτερι Μπότας μπορεί να έχει συγκεντρώσει συνολικά 1.289 πόντους στην καριέρα του ωστόσο δεν έχει κατορθώσει να κατακτήσει ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα. Έτσι ο Φινλανδός προσπέρασε στην κατάταξη τον Φελίπε Μάσα (1.109 πόντοι) που το 2008 έχασε στον τελευταίο γύρο το πρωτάθλημα από τον Λιούις Χάμιλτον.
4. Ο νεαρότερος πιλότος της Ferrari που κατακτά νίκη
Ο Τζάκι Ιξ κατείχε εδώ και πενήντα χρόνια τον τίτλο του νεαρότερου οδηγού της Ferrari που κερδίζει έναν αγώνα. Ο τότε πιλότος της Scuderia είχε νικήσει στον αγώνα της Γαλλίας το 1968 και ενώ ήταν 23 ετών, έξι μηνών και έξι ημερών. Την πρώτη θέση στη σχετική λίστα όμως κρατά ο Σαρλ Λεκλέρκ που σε ηλικία 21 ετών, δέκα μηνών και 16 ημερών κατάφερε να πανηγυρίσει τη νίκη στο Βέλγιο.
5. Το νεότερο podium
Ο αγώνας της Βραζιλίας έμελλε να έχει αρκετές ανατροπές. Μία από αυτές έγινε και στο podium των νικητών που αποτελεί το νεότερο στην ιστορία της Formula 1. Συγκεκριμένα η μέση ηλικία του ήταν 23 ετών καθώς ο Μαξ Φερστάπεν βγήκε πρώτος, ο Πιέρ Γκασλί δεύτερος και ο Κάρλος Σάινθ τρίτος. Μέχρι πρότινος το νεότερο podium είχε σχηματιστεί στην Ιταλία το 2008 χάρη στους Ρόμπερτ Κούμπιτσα, Χείκι Κοβαλάινεν και Σεμπάστιαν Φέτελ.
6. Περισσότεροι αγώνες χωρίς pole position
Ο Σέρχιο Πέρεθ κατέχει τον τίτλο του πιλότου με τους περισσότερες αγώνες χωρίς pole position. Ο Μεξικανός μετρά 175 γκραν πρι χωρίς pole. Το εν λόγω αρνητικό ρεκόρ κατείχε ο Τζόνι Χέμπερτ που είχε ξεκινήσει 160 αγώνες μακριά από τη pole position.
7. Πρώτος στις περισσότερες εκκινήσεις
Ο Μίκαελ Σουμάχερ είχε ξεκινήσει 142 αγώνες από την πρώτη θέση σε όλη την καριέρα του, ρεκόρ που έσπασε ο Λιούις Χάμιλτον. Ο Βρετανός μετρά 148 αγώνες, 43 περισσότερους από τον Σεμπάστιαν Φέτελ που ακολουθεί τρίτος στη λίστα.
8. Περισσότεροι αγώνες πριν το podium
Έπρεπε να διεξαχθούν 101 αγώνες πριν το γκραν πρι της Βραζιλίας για να γευτεί τη χαρά του βάθρου ο Κάρλος Σάινθ. Ο Ισπανός ύστερα από ένα δραματικό φινάλε κατάφερε να δει το όνομα του για πρώτη φορά στο podium των νικητών. Πριν τον Σάινθ ήταν ο Μάρτιν Μπραντλ που περίμενε 91 αγώνες για να ανέβει στο βάθρο του 1992 στη Γαλλία.
9. Περισσότερες ημέρες μακριά από βαθμό
Ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα κατάφερε να επιστρέψει στην κορωνίδα των μηχανοκίνητων σπορ με την ομάδα της Williams. Ο Πολωνός στον αγώνα της Γερμανίας πανηγύρισε τον μοναδικό βαθμό του στη σεζόν. Πριν το γερμανικό γκραν πρι ο Κούμπιτσα πέτυχε τον τελευταίο του πόντο το 2010 στο Άμπου Ντάμπι. Εν ολίγοις ο 35χρονος πιλότος χρειάστηκε 3.178 ημέρες για να πανηγυρίσει και πάλι έναν βαθμό.
10. Το γρηγορότερο pit stop
Μόλις 1,82 δευτερόλεπτα χρειάστηκε η Red Bull για να αλλάξει τα ελαστικά του Μαξ Φερστάπεν στον αγώνα της Γερμανίας. Έτσι οι «Ταύροι» έσπασαν το προηγούμενο ρεκόρ τους που ήταν στα 1,88 δευτερόλεπτα κατακτώντας δικαίως το βραβείο του γρηγορότερου pit stop.