Formula 1: Η ανασκόπηση της χρονιάς για το 2021

Άλλο ένα πρωτάθλημα της Formula 1 ολοκληρώθηκε με το fosonline.gr να ακτινογραφεί τα όσα είδαμε. 

Formula 1: Η ανασκόπηση της χρονιάς για το 2021

Η φετινή σεζόν της Formula 1 ήταν μία από τις πιο συναρπαστικές στην ιστορία της διοργάνωσης, αφού μέχρι και τον τελευταίο αγώνα δεν είχε ξεκαθαρίσει το τοπίο γύρω από τον τελικό νικητή. Από τότε που η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού μπήκε στην υβριδική εποχή, η Mercedes επέβαλε την κυριαρχία της κατακτώντας οκτώ συνεχόμενα πρωταθλήματα κατασκευαστών.

Ο ανταγωνισμός είχε πέσει αρκετά, ωστόσο οι αλλαγές των κανονισμών ενόψει του 2022 άλλαξαν άρδην το φετινό πλάνο των ομάδων. Το διαθέσιμο μπάτζετ για τις μεγάλες ομάδες ήταν σαφώς κατώτερο με το βλέμμα να βρίσκεται στη σεζόν που ακολουθεί.

Έτσι η Red Bull μπόρεσε να καλύψει το χαμένο έδαφος και να περάσει στην αντεπίθεση με πρωταγωνιστή τον Μαξ Φερστάπεν. Ο Ολλανδός κατάφερε να κοντράρει τον Λιούις Χάμιλτον και να στεφθεί για πρώτη φορά παγκόσμιος πρωταθλητής.

Ο Πρωταθλητής

Φέτος ο Μαξ Φερστάπεν έδειξε έναν ώριμο χαρακτήρα σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, κάτι που τον βοήθησε αρκετά στη διεκδίκηση του τίτλου. Το νικηφόρο σερί που έχτισε στην καλοκαιρινή περίοδο αποδείχθηκε καταλυτικό για την τελική έκβαση του πρωταθλήματος. Ο Ολλανδός υπέπεσε σε ορισμένα φθηνά λάθη, ωστόσο στο τέλος όπως φάνηκε δεν το πλήρωσε.

Η απογοήτευση

Ο Βάλτερι Μπότας δεν μπόρεσε φέτος να βοηθήσει καθόλου τη Mercedes στο να κάνει για άλλη μία σεζόν το νταμπλ. Η ομάδα του Τότο Βολφ μπορεί να πήρε το πρωτάθλημα στους κατασκευαστές, αλλά ουσιαστικά αγωνιζόταν μόνο με τον Λιούις Χάμιλτον. Ο Φινλανδός έμεινε μακριά από τον καλό του εαυτό δείχνοντας σημάδια αδιαφορίας. Από τη νέα σεζόν θα βρίσκεται στην Alfa Romeo και τη θέση του θα πάρει ο πολλά υποσχόμενος, Τζορτζ Ράσελ.

Η αποκάλυψη

Φέτος δεν υπήρξε κάποιο νέο ταλέντο στη Formula 1, όμως δύο έμπειροι οδηγοί κατάφεραν να κάνουν αισθητή την παρουσία τους. Ο λόγος για τους Σεμπάστιαν Φέτελ και Σέρχιο Πέρεθ. Ο Γερμανός έχοντας αφήσει πίσω του το «μαρτύριο» της Ferrari βρέθηκε στην Aston Martin και μπόρεσε να αγωνιστεί χωρίς άγχος και πίεση. Μάλιστα κατέκτησε τον τίτλο με τις περισσότερες προσπεράσεις. Από την άλλη ο Μεξικανός έπαιξε κομβικό ρόλο στο να πάρει ο Φερστάπεν το πρωτάθλημα. Όποτε η Red Bull τον χρειάστηκε εκείνος ήταν εκεί χαρίζοντας σημαντικούς βαθμούς στους «ταύρους» και κυρίως εμποδίζοντας τη Mercedes και τον Χάμιλτον.

Το γεγονός που ξεχώρισε

Πολλά γεγονότα μας τράβηξαν το ενδιαφέρον φέτος. Όμως θα μείνουμε στο τελευταίο και πιο καταλυτικό που σημειώθηκε στην πίστα του Άμπου Ντάμπι. Με τον Λιούις Χάμιλτον να έχει αγκαλιάσει τη νίκη και το πρωτάθλημα, ο Νίκολας Λατίφι έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου με αποτέλεσμα να το καταστρέψει και να κάνει την εμφάνισή του το αυτοκίνητο ασφαλείας. Έτσι και χωρίς να το περίμενε κανείς η FIA διέταξε τα μονοθέσια που βρισκόντουσαν έναν γύρο πίσω από τους Χάμιλτον και Φερστάπεν να τους προσπεράσουν με αποτέλεσμα ο Ολλανδός να βρεθεί πίσω από τον Βρετανό και με πιο φρέσκα ελαστικά να τον νικήσει και να αναδειχθεί παγκόσμιος πρωταθλητής.

Η ομάδα που ξεχώρισε

Παρά το γεγονός πως ήρθε πέμπτη στην βαθμολογία των κατασκευαστών η Alpine κατάφερε να κάνει αισθητή την παρουσία της στο πρωτάθλημα. Η επιστροφή του Φερνάντο Αλόνσο βοήθησε αρκετά την γαλλική ομάδα, ενώ καλές εμφανίσεις πραγματοποίησε και ο Εστεμπάν Οκόν, ο οποίος στην Ουγγαρία πανηγύρισε την πρώτη του νίκη.

Το μεγάλο αντίο

Ήταν γνωστό πριν ολοκληρωθεί το πρωτάθλημα πως ο Κίμι Ραϊκόνεν θα αποτελέσει παρελθόν από τη Formula 1. Η παρουσία του Φινλανδού έδινε μία διαφορετική αίσθηση σε κάθε Grand Prix καθώς ο ιδιόρρυθμος χαρακτήρας του ήταν πάντα ξεχωριστός. Εκτός του μοναδικού του ταλέντου θα λείψουν και οι ιδιαίτερες δηλώσεις που έκανε, οι οποίες έχουν αφήσει εποχή. Έχοντας κατακτήσει το τελευταίο χρονικά πρωτάθλημα της Ferrari (2007) ο Ραϊκόνεν αξίζει και με το παραπάνω μία θέση στο πάνθεον της Formula 1.