Formula 1: Πρωταθλητής ο Φερστάπεν για 1η φορά, στον τελευταίο γύρο του GP του Άμπου Ντάμπι!
Ο Μαξ Φερστάπεν πήρε τον 1ο παγκόσμιο τίτλο της καριέρας του, προσπερνώντας στον τελευταίο γύρο του γκραν πρι του Άμπου Ντάμπι τον Λιούις Χάμιλτον ο οποίος ήταν μπροστά 11 δευτερόλεπτα μέχρι που μπήκε αυτοκίνητο ασφαλείας μετά από ατύχημα του Λατίφι και μηδένισε τη διαφορά των δύο μονοθεσίων! Με νέα ελαστικά ο Ολλανδός πέρασε τον Βρετανό εν ενεργεία και 7ακι παγκόσμιο πρωταθλητή!
Με ένα απίθανο θρίλερ που είχε αίσιο τέλος μόνο για τον Μαξ Φερστάπεν και την Red Bull ολοκληρώθηκε το γκραν πρι του Άμπου Ντάμπι (τελευταίο της σεζόν) και το πρωτάθλημα της Formula 1!
O, 24χρονος, Oλλανδός επικράτησε και στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής (πρώτος στα χρονικά από τις Κάτω Χώρες) για παρθενική φορά στην καριέρα του προσπερνώντας, στον τελευταίο γύρο, τον εν ενεργεία πρωταθλητή (και 7ακις στα χρονικά που αποτελεί ισοφάριση του ρεκόρ του Σουμάχερ...) Λιούις Χάμιλτον ο οποίος φαινόταν να έχει αγκαλιάσει τον, 5ο διαδοχικό, τίτλο!
Κι αυτό γιατί προηγείτο με περισσότερο από 11 δευτερόλεπτα από τον Φερστάπεν πέντε γύρους πριν το φινάλε, όταν μπήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας λόγω ατυχήματος του Λατίφι που συγκρούστηκε με τις μπαριέρες στην προσπάθεια του να προσπεράσει!
Έτσι η διαφορά μηδενίστηκε και παίχθηκε ένας γύρος ελλείψει του αυτοκινήτου ασφαλείας με τον Φερστάπεν, που στο μεταξύ άλλαξε ελαστικά (βάζοντας μαλακή γόμα...), να έχει το πλεονέκτημα και να προσπερνά τον Βρετανό, ο οποίος δεν κλήθηκε στα δικά του πιτς ...
Νωρίτερα ο Χάμιλτον είχε αντιπαρέλθει την πολ ποζίσιον του Φερστάπεν, πέρασε επικεφαλής (παρότι παραλίγο να συγκρουστούν...), αφού άντεξε στην μάχη με τον Πέρεθ (που έπαιξε για τον ομόσταυλο του μειώνοντας τη διαφορά τους...), αλλά, ενώ έμοιαζε να γίνεται ο μοναδικός πολυνικής, ήρθε το ατύχημα του Λατίφι (κι η στρατηγική της ομάδας του Φερστάπεν) ν' αλλάξει τα δεδομένα φέρνοντας τον σε μειονεκτική θέση.
Η Mercedes διαμαρτυρήθηκε ότι δεν μπήκαν όλα τα αυτοκίνητα πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας (κατά παράβαση του κανονισμού), αλλά θεωρείται απίθανο να πάρει το πρωτάθλημα στα χαρτιά πλέον...
Η βαθμολογία των οδηγών
Μαξ Φερστάπεν - RED BULL RACING HONDA 395,5 β.
Λιούις Χάμιλτον - MERCEDES 387.5β.
Βαλτέρι Μπότας - MERCEDES 226 β.
Σέρχιο Πέρες -RED BULL RACING HONDA 190β.
Κάρλος Σάινθ - FERRARI 164.5β.
Λάντο Νόρις - MCLAREN MERCEDES 160β.
Σάρλς Λεκλέρκ - FERRARI 159β.
Ντάνιελ Ρικιάρντο -MCLAREN MERCEDES 115β.
Πιερ Γκασλί - ALPHATAURI HONDA 110β.
Φερνάντο Αλόνσο ALPINE RENAULT 81β.
Εστέμπαν Οκόν - ALPINE RENAULT 74β.
Σεμπάστιαν Φέτελ - ASTON MARTIN MERCEDES 43β.
Λανς Στρολ - ASTON MARTIN MERCEDES 34β.
Γιούκι Τσουνόντα - ALPHATAURI HONDA 32β.
Τζορτζ Ράσελ - WILLIAMS MERCEDES 16β.
Κίμι Ράικονεν - ALFA ROMEO RACING FERRARI 10β.
Νικολά Λατιφί - WILLIAMS MERCEDES 7β.
Αντόνιο Τζιοβινάτζι - ALFA ROMEO RACING FERRARI 3β.
Μικ Σουμάχερ - HAAS FERRARI 0β.
Ρόμπερτ Κούμπιτσα - ALFA ROMEO RACING FERRARI 0β.
Νικίτα Μάζεπιν - HAAS FERRARI 0β.
Ούτε η κατάκτηση του τίτλου των κατασκευαστών - για 8η σερί σεζόν - μετρίασε την οργή στις τάξεις της Γερμανικής ομάδας
Η κατάταξη στους κατασκευαστές
Mercedes 613.5
Red Bull Racing Honda 585.5
Ferrari 323.5
McLaren Mercedes 275
Alpine Renault 155
Alphaτauri Honda 142
Aston Martin Mercedes 77
Williams Mercedes 23
Alfa Romeo Racing Ferrari 13
Haas Ferrari 0
«Είναι παρανοϊκό!»
Όλα αυτά ενώ Φερστάπεν μετά το τέλος του αγώνα ξέσπασε, όπως ήταν απόλυτα φυσιολογικό, σε έντονους πανηγυρισμούς, ενώ παράλληλα ο Χάμιλτον ήταν εμφανώς στεναχωρημένος για την εξέλιξη του αγώνα.
«Είναι παρανοϊκό. Τα παιδιά της ομάδας μου, τους λατρεύω όλους τόσο πολύ. Επιτέλους, είχα λίγη τύχη με το μέρος μου. Και πρέπει να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Τσέκο [Σέρχιο Πέρεθ], οδήγησε με την ψυχή του σήμερα»ανέφερε ο Ολλανδός στο team-radio.