Χωρίς αντίπαλο σε τιμή το Hyundai i20 1.0 Turbo
Η κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων είναι από τις πιο δημοφιλείς εδώ και πολλά χρόνια στην Ελλάδα, καθώς και από τις πολυπληθέστερες σε αριθμό μοντέλων.
Ανάμεσα σε αυτά υπάρχουν και κάποιες προτάσεις που ξεχωρίζουν σε πολύ σημαντικούς τομείς, όπως είναι και η τιμή. Εδώ λοιπόν το νέο Hyundai i20 με τον 1.0 T-GDi 100 PS κινητήρα δεν έχει αντίπαλο, αφού αποτελεί το πιο προσιτό σε κόστος αγοράς μικρό αυτοκίνητο, με turbo κινητήρα.
Ολυμπιακός: Η συμβολή του… Βαλμπουενά
Συγκεκριμένα ξεκινά από το άκρως συμφέρον ποσό των 15.490 ευρώ, όταν άλλα ανταγωνιστικά μικρά είναι ακριβότερα κατά 2.000-3.000 ευρώ. Παράλληλα από την πρώτη έκδοση Fresh συνοδεύεται με όλα τα στοιχεία ασφαλείας και ανέσεων όπως: 6 αερόσακους, τα συστήματα αυτόνομης πέδησης και προειδοποίησης εκτροπής και διατήρησης λωρίδας, αυτόματη ρύθμιση υψηλής και μεσαίας σκάλας φώτων, όλα τα ηλεκτρικά «καλούδια», air condition και ράδιο-MP3 με σύνδεση USB. Με 800 ευρώ επιπλέον, το Exclusive στις 16.290 ευρώ περιλαμβάνει ακόμα οθόνη αφής 8 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, εργοστασιακούς πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος και φώτα LED. Και πάλι είναι πιο προσιτό σε τιμή από πολλούς «αντιπάλους» του.
Ο δε turbo κινητήρας 1.0 T-GDi των 100 ίππων και 172 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. ταιριάζει ιδανικά στο i20. Αρχικά ξεχωρίζει για την πολιτισμένη του λειτουργία και το θετικό τράβηγμα, ακόμα και κάτω από τις στροφές της ροπής. Στοιχεία που συμβάλλουν στην άνεση και στην ευκολία κατά την οδήγηση, ειδικά στην πόλη. Επιπλέον, χαρίζει στο αμάξωμα των 1.065 κιλών σβέλτες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δλ.) και είναι σε θέση να κάνει ταξίδια φορτωμένο, δίχως πρόβλημα. Μαζί με όλα αυτά, η πραγματική κατανάλωση των 7,2 λτ./100 χλμ. είναι πολύ λογική, ενώ με εκπομπές CO2 από 118 γρ./χλμ. δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει ελεύθερα στο δακτύλιο της Αθήνας.
Όσο για τον τρόπο που πατάει στο δρόμο, δεν θυμίζει οικονομικό αυτοκίνητο πόλης, αλλά ένα μικρομεσαίο. Οι σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις, μαζί με στο πολύ καλής ακαμψίας πλαίσιο και το χαμηλό θόρυβο κύλισης, συνθέτουν ένα ομοιογενές σύνολο. Έτσι είναι ευέλικτο στην πόλη λόγω και των διαστάσεων (μήκος 4.040 χλστ.), αλλά και πολύ σταθερό σε πιο γρήγορους ρυθμούς σε ευθείες και στροφές.
Πριν από όλα αυτά όμως, το Hyundai i20 έχει κερδίσει τις εντυπώσεις και με το εσωτερικό του. Η στιβαρότητα της όλης κατασκευής γίνεται αμέσως αντιληπτή, αφού το ταμπλό και οι επιμέρους επιφάνειες είναι πολύ καλά «δεμένα» μεταξύ τους. Ο οδηγός νιώθει αμέσως οικεία και δεν δυσκολεύεται να μάθει τις θέσεις και λειτουργίες των διαφόρων χειριστηρίων, όπως και του infotainment με το εύκολο μενού στην 8 ιντσών οθόνη. Μεγάλο προσόν του αυτοκινήτου είναι και οι χώροι, σε σημείο που μπορεί να εξυπηρετήσει μια τετραμελή οικογένεια. Όλοι οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους αρκετό ωφέλιμο πλάτος, ύψος και αέρα για τα πόδια, συνοδεία 352 λίτρων για τις αποσκευές.