Τα νέα... τρέχουν με το autogreeknews.gr

Ο Γιώργος Καλαϊτζής και η Μαργαρίτα Αρσένη μιλούν στο «ΦΩΣ» για το πώς έστησαν το πρώτο σε αναγνωσιμότητα σάιτ αυτοκινήτου στην Ελλάδα.

Τα νέα... τρέχουν με το autogreeknews.gr

Όταν ήταν μικρός, το δωμάτιό του ήταν γεμάτο από αυτοκινητάκια, σε αντίθεση με τους συμμαθητές του που είχαν ποδοσφαιριστές και μπασκετμπολίστες. Αργότερα πού τον έχανες, πού τον έβρισκες, πάνω από χαρτιά να σχεδιάζει αυτοκίνητα με μαεστρία, μετά έτρεξε και σε αγώνες και τα τελευταία χρόνια είναι ο οδηγός μας σε χρηστικές πληροφορίες για το αμάξι μας αλλά και στις αγορές μας με πλήρη αναφορά στα αρνητικά και στα θετικά των τεσσάρων τροχών. Ο Γιώργος Καλαϊτζής είναι ο άνθρωπός μας, ο ιθύνων νους πίσω από το autogreeknews.gr, με συμβουλές, προτάσεις, ιδέες, τα πάντα γύρω από το αυτοκίνητο. Δεν είναι όμως μόνος του, έχει το ταίρι του και θα το μάθετε στη συνέχεια της ιστορίας μας.

Ο Καλαϊτζής ασχολείται με την αγάπη του εδώ και 20 χρόνια, ξεκίνησε από το car week, πέρασε από το automotosport, συνέχισε με το autoτρίτη και μετά άνοιξε τα φτερά του ή καλύτερα πάτησε γκάζι, πήρε το τιμόνι και τους άφησε όλους πίσω. Σχεδίασε, δούλεψε, οργάνωσε το autogreeknews.gr, το πρώτο σάιτ στην Ελλάδα για το αυτοκίνητο, ένα ανάδελφο σάιτ που βασίζεται μόνο στις δικές του δυνάμεις, χωρίς υποστηρικτική βοήθεια από κάποιον εκδοτικό όμιλο.

«Ξεκινήσαμε μέσα στην κρίση, τον Μάιο του 2012, και ήταν στον αέρα τον Ιανουάριο του 2013. Στην αρχή ήμασταν δύο άτομα, τώρα φτάσαμε στα οκτώ και προχωράμε. Η δύναμή μας είναι τα δικά μας άρθρα. Θέματα που αφορούν την αγορά που δεν είναι απλές αναφορές, αλλά δουλειά πολλών ωρών με συγκρίσεις, έρευνα, πληροφορίες, προκειμένου να δώσουμε στον αναγνώστη απάντηση σε όλα τα ερωτήματά του. Δεν παίρνουμε για παράδειγμα μια προσφορά της εταιρείας και την πλασάρουμε στον κόσμο. Δεν ανεβάζουμε φυτευτά άρθρα, τα περνάμε από το μικροσκόπιό μας και δίνουμε τη δική μας οπτική για να είναι πλήρως ενημερωμένος ένας υποψήφιος αγοραστής. Γι’ αυτό και είμαστε πρώτοι σε επισκεψιμότητα. Ναυαρχίδα μας τα αγοραστικά θέματα, υπάρχουν και χρηστικά, προτάσεις για ταξίδια, τα πάντα που αφορούν το αυτοκίνητο».

Για να καταλάβετε πού αναφερόμαστε όσον αφορά τα χρηστικά, να σας αναφέρουμε μερικούς τίτλους:

Τι κάνει το eCall στα νέα αυτοκίνητα;

Κάνει να κρεμάμε τη μάσκα στον καθρέφτη;

Γιατί το Citroen DS είχε ψηλά τα φλας;

Από τι απλό μπορεί να ανάψει το Check Engine;

Το μέγα λάθος στο ξεθάμπωμα των τζαμιών

Γνωρίζετε πότε πατάμε τα αλάρμ;

Φλας ή αλάρμ πριν το παρκάρισμα;

Γιατί πρέπει να βγάζουμε το μπουφάν μας όταν οδηγούμε και άλλα παρεμφερή…

Να κάνουμε όμως ένα φλας μπακ και να πάμε στη μεγάλη τρέλα του ήρωά μας, όταν «από το σχολείο ακόμη σχεδίαζα αυτοκίνητα. Σπούδασα γραφίστας και ήμουν εμπειρικός. Ήθελα να πάω στο Μιλάνο να σπουδάσω σχέδιο αυτοκινήτου, αλλά δεν τα κατάφερα. Λυπάμαι και χαίρομαι ταυτόχρονα όταν κάτι που σχεδίασα στο χαρτί, μετά από μερικά χρόνια το βλέπω στην πράξη, να κυκλοφορεί στους δρόμους».

Ξανά στο παρόν, για να μας λύσεις κάποιες απορίες, όπως για παράδειγμα ποια αυτοκίνητα πουλάνε περισσότερο στη χώρα μας;

Τα SUV, τα τζιπάκια, ένα στα δύο αυτοκίνητα που αγοράζουν οι Έλληνες. Είναι πρακτικά για να μπεις, να βγεις, να βάλεις τα παιδιά στο πίσω κάθισμα, έχει μεγαλύτερους χώρους και φυσικά είναι πρεστίζ να οδηγείς τζιπ στην πόλη.

Τα ηλεκτρικά;

Πανάκριβα προς το παρόν, αν και υπάρχει επιδότηση. Η φόρτιση μπορεί να κρατήσει και 16 ώρες και δεν υπάρχουν παντού σταθμοί ανεφοδιασμού. Στην Αθήνα βρίσκεις σε κάποια πάρκινγκ, αλλά περιμένεις ώρες για να φορτίσει. Στη Βόρεια Ευρώπη και ειδικά στη Νορβηγία είναι ο παράδεισος του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, καθώς υπάρχει μεγάλη υποστήριξη. Είναι όμως το μέλλον, όπως και τα υβριδικά που είναι φιλικά στο περιβάλλον και εκπέμπουν λιγότερο CO2.

Πόσα σάιτ αυτοκινήτου υπάρχουν στην Ελλάδα;

Έξι, εμείς είμαστε το νούμερο 1, χωρίς υποστήριξη. Κάποια σάιτ έχουν πίσω τους εκδοτικούς ομίλους. Δεν έχουμε θέματα για μηχανές, υπάρχουν ξεχωριστά σάιτ. Όπως προανέφερα, η δύναμή μας είναι τα δικά μας άρθρα και το γεγονός ότι έχουμε καλή επικοινωνία με τους αναγνώστες μας, είτε μέσω του info είτε μέσω Facebook. Απαντάμε σε όλους για να αισθάνονται μέλη της οικογένειάς μας. Υπάρχουν βέβαια όπως σε όλα τα πεδία και εξυπνάκηδες που μας αμφισβητούν, αν και ό,τι γράφουμε είναι προϊόν έρευνας. Βέβαια τα περισσότερα σχόλια είναι θετικά. Είμαστε πρώτοι και στην αναζήτηση της google γιατί έχουμε δικά μας άρθρα και μάλιστα τα ξεσκονίζω προσωπικά πολλή ώρα. Έχω εμμονή με τα ορθογραφικά λάθη και τις λεπτομέρειες. Πότε μπαίνει στο κείμενο το «ν» για παράδειγμα σε σχέση με τη λέξη που ακολουθεί. Ο κόσμος είναι διαβασμένος, κι αν δεν προσέξεις μπορεί ακόμη και μια καλή ανάρτηση να σου γυρίσει μπούμερανγκ.

Για ποιον άλλον λόγο είστε πρώτοι;

Δουλεύουμε από τις 9 το πρωί έως τα μεσάνυχτα. Μπορεί να ακούγεται υπερβολικό, γίνονται όμως ανακοινώσεις από Ιαπωνία, ΗΠΑ και με δεδομένη τη διαφορά ώρας είμαστε σε επαγρύπνηση. Μπορεί να ανακοινώσουν ένα καινούργιο μοντέλο και πρέπει να το γράψουμε πρώτοι. Πολλές φορές γράφουμε κάτι και μας παίρνουν τηλέφωνο οι αντιπρόσωποι στην Ελλάδα και μας ρωτούν πού το μάθατε, γιατί δεν το γνωρίζουν.

Πόσα αυτοκίνητα έχεις;

Ένα κι αυτό με leasing.

Πώς πάνε οι πωλήσεις στην Ελλάδα;

Μια χαρά, παρά το λοκντάουν. Τον Νοέμβριο του 2020 είχαμε αύξηση 2,4% σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2019, φτάσαμε στις 7.641 πωλήσεις και από την αρχή του χρόνου τις 74.534… Το βλέπουμε εξάλλου και στους δρόμους της Αθήνας, αφού κυκλοφορούν πολύ περισσότερα αυτοκίνητα από το πρώτο κλείσιμο. Και οι οδηγοί είναι νευρικοί, νομίζουν ότι οι δρόμοι είναι δικοί τους, περνάς με πράσινο και τρέμει η ψυχούλα σου.

Υπάρχει αναγνωρισιμότητα;

Ναι, και σε απίθανες φάσεις. Σε ένα ταξίδι μας για την Κέρκυρα, πάθαμε λάστιχο, πήγαμε σε ένα βουλκανιζατέρ, πιάσαμε την κουβέντα, ήταν αναγνώστης μας και όταν δώσαμε τις συστάσεις, δεν μας πήρε χρήματα.

Με τον αθλητισμό καμία σχέση;

Έπαιζα μπάσκετ δύο χρόνια στην ΑΕΚ, αλλά πέραν τούτου ουδέν. Δεν ξέρω καν ποιος πήρε πέρυσι το πρωτάθλημα.

Και όπως σας υποσχεθήκαμε στην αρχή της συνέντευξης, ο Γιώργος δεν είναι μόνος του, έχει το ταίρι του, όχι μόνο στη ζωή αλλά και στη δουλειά. Κι εδώ κολλάει το κλισέ «πίσω από κάθε επιτυχημένο άνδρα κρύβεται μια δυναμική γυναίκα».

Το όνομα αυτής Μαργαρίτα Αρσένη, εξ Αμφιλοχίας ορμώμενη. Παράτησε καριέρα για να βρεθεί δίπλα του και στο εργασιακό κομμάτι. «Τον έβλεπα να κάθεται 18 ώρες στο πληκτρολόγιο και ήθελα να τον στηρίξω στην προσπάθειά του. Είναι πολύ χαμηλών τόνων και δεν σας είπε ότι έχει τεράστιο ταλέντο στον σχεδιασμό αυτοκινήτων. Αν σπούδαζε σε αυτό το αντικείμενο, θα ήταν στην κορυφή των σχεδιαστών παγκοσμίως».

Ουδέν κακόν αμιγές καλού θα λέγαμε, γιατί αν γινόταν σχεδιαστής, δεν θα γνωριζόσασταν.

Ναι, δεν ξέρεις. Τον θαυμάζω όμως και ως εκδότη. Είναι μεγάλος ψείρας, δεν αφήνει τίποτα στην τύχη. Σπούδασε σχεδιασμό σάιτ το 2000 όταν δεν υπήρχαν, τρόπος του λέγειν, καν τα σάιτ. Πάντως αυτός με κυνήγησε όταν βρεθήκαμε σε παρέα φίλων. Ταπεινός, δουλευταράς, αξιοπρεπής, ήρεμος. Γι’ αυτό τον αγάπησα. Αυτόν και την οικογένειά του. Ζωγραφίζει καταπληκτικά με το χέρι, όπως και όλοι στην οικογένειά του. Υπάρχει πολύ ταλέντο. Είχαν εξέχουσα θέση στη Νικομήδεια της Μικράς Ασίας, πριν αναγκαστούν το 1922 να έρθουν στην Ελλάδα. Έφτιαξε μοντέλα αυτοκινήτων που πήραν σάρκα και οστά μετά από χρόνια και τα βλέπουμε σήμερα στους δρόμους.

Η Μαργαρίτα δεν γράφει άρθρα…

«Έχω το εμπορικό κομμάτι και το έχτισα με προσωπικές επαφές, πόρτα πόρτα. Έκανα σεμινάρια πωλήσεων, ψυχαγωγίας, εκπαίδευσης παιδιών και ήμουν σε επιτελική θέση στον Χρυσό Οδηγό. Τα παράτησα όλα για να τον βοηθήσω. Είμαστε αυτάρκεις, αλλά πιστεύω ότι δεν έχουμε το μερίδιο της αγοράς που μας αναλογεί βάσει της αναγνωσιμότητας του σάιτ. Λειτουργούν οι παρέες. Ανοίγω νέες ενότητες στον ιστότοπό μας, αυτοκίνητο και ταξίδια, αυτοκίνητο και εκδρομές, οι καλύτερες βόλτες με αυτοκίνητο, αυτοκίνητο και μόδα, ένα κομμάτι που γνωρίζω πολύ καλά. Το καλοκαίρι πήγαμε ολόκληρη ομάδα στη Μύκονο με τέσσερα μοντέλα αυτοκινήτων και προτείναμε παραλίες, εστιατόρια, ξενοδοχεία».

Ζουν στον Πειραιά, στην Καστέλλα, έχουν δύο κορίτσια, κι αν αναρωτιέστε ποιος οδηγεί, η απάντηση είναι απλή. Ο Γιώργος. Το «κακό» είναι ότι οι εντεκάχρονες δίδυμες κόρες του, η Κωνσταντίνα και η Ελένη, έχουν το… κουσούρι του μπαμπά, τους αρέσει η ταχύτητα και τον προτρέπουν να πατάει γκάζι.