Γιατί το Citroen DS είχε ψηλά τα φλας;

Οι συστάσεις για τη «Θεά» (εκ του «Déesse») της Citroen περιττεύουν. Ίσως το πιο ιστορικό αυτοκίνητο που κατασκεύασαν γαλλικά χέρια και ένα από τα πιο προηγμένα της Ιστορίας.

Γιατί το Citroen DS είχε ψηλά τα φλας;

Οι συστάσεις για τη «Θεά» (εκ του «Déesse») της Citroen περιττεύουν. Ίσως το πιο ιστορικό αυτοκίνητο που κατασκεύασαν γαλλικά χέρια και ένα από τα πιο προηγμένα της Ιστορίας, έτη μπροστά από την εποχή του, με τεχνολογίες που τα υπόλοιπα αυτοκίνητα χρειάστηκαν δεκαετίες ώστε να τις ενσωματώσουν.

Πιο γνωστή και χαρακτηριστική, η υδροπνευματική ανάρτηση. Πέραν αυτής, το DS (δείτε το να πηγαίνει στις 3 ρόδες) διέθετε περιστρεφόμενους προβολείς που ακολουθούσαν το τιμόνι, φωτίζοντας το εσωτερικό της στροφής. Επίσης, δεν διέθετε πεντάλ φρένου αλλά έναν διακόπτη πίεσης, ενώ ήταν και ιδιαίτερα προσεγμένη αεροδυναμικά. Εν έτει 1955, η λιμουζίνα της Citroen εμφάνιζε συντελεστή οπισθέλκουσας 0,36. Επίδοση καλύτερη κι από την ξεκάθαρα σπορ και πιο συμπαγών διαστάσεων Porsche 356! Αντικείμενο αεροδυναμικής μελέτης, αποτελούσαν μέχρι και τα φλας!

Στο πίσω μέρος, οι δείκτες αλλαγής κατεύθυνσης ήταν τοποθετημένοι ψηλά στις κολόνες και έχοντας καμία σχέση με τα πίσω φανάρια. Το σημείο έδρασης ουσιαστικά είναι προέκταση του πλαισίου των παραθύρων, χαμηλώνοντας νοητά τη γραμμή της οροφής. Εκ πρώτης όψεως, περισσότερο με αεροδυναμικό στέλεχος μοιάζουν παρά με φλας. Κάτι που εν πολλοίς είναι αλήθεια. Το σχήμα είναι διαμορφωμένο κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να οδηγεί τον αέρα με τακτικό τρόπο και να ομαλοποιεί τη ροή του στο πίσω μέρος, βελτιστοποιώντας τον βαθμό αντίστασης στα ρεύματα. Πέραν της αεροδυναμικής, ωστόσο, η θέση των φλας εξυπηρετούσε και χρηστικό ρόλο.

Λόγω της διαμόρφωσης του πίσω μέρους και της τοποθέτησης των φαναριών πολύ χαμηλά, οι Γάλλοι τοποθέτησαν τα φλας σε αυτό το σημείο ώστε να βρίσκονται στο ύψος του ματιού των οδηγών που ακολουθούσαν! Επιλογή πέρα για πέρα εύστοχη, καθότι στις υψηλές ταχύτητες η υδροπνευματική ανάρτηση χαμήλωνε περαιτέρω το αυτοκίνητο. Κάτι που, αν τα φλας ήταν στο ύψος των φαναριών, θα δυσχέραινε αφάνταστα την ορατότητα σε περίπτωση που ο οδηγός του DS ήθελε, ας πούμε, να αλλάξει λωρίδα στον αυτοκινητόδρομο. Ως φόρο τιμής σε αυτό το μοναδικό χαρακτηριστικό, η σημερινή ναυαρχίδα του PSA, το DS 9, έχει δυο βοηθητικά φλας στο ίδιο ύψος.

Πηγή: autogreekenews.gr