Ούτε το 1/3 των νέων μοντέλων με κανονικό χειρόφρενο - Mε τι αντικαθίσταται

Το κλασικό, χειροκίνητο χειρόφρενο τείνει σταθερά -και χέρι-χέρι με το παραδοσιακό κιβώτιο- προς εξαφάνιση, αφού ολοένα και περισσότερα αυτοκίνητα εφοδιάζονται με ηλεκτρικό. Ο παραδοσιακός μοχλός αντικαθίσταται με ένα κουμπάκι, ακόμα και σε μοντέλα με αμιγώς σπορ προσανατολισμό.

Ούτε το 1/3 των νέων μοντέλων με κανονικό χειρόφρενο - Mε τι αντικαθίσταται

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία, δε, ανακαλύπτουμε πως ούτε το 1/3 των νέων μοντέλων στο «Νησί» δεν διατίθεται με παραδοσιακό χειρόφρενο! Η έρευνα του CarGurus αποκάλυψε πως μόλις το 24% των αυτοκινήτων που πωλούνται στο Ηνωμένο Βασίλειο δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να ανεβοκατεβάζει το χειρόφρενο, με πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες να το έχουν εξαλείψει πλήρως από τις γκάμες τους. Χαρακτηριστικά παραδείγματα οι Alfa Romeo, Honda, Land-Rover, Lexus, Mercedes-Benz και Porsche. Ακόμα και μοντέλα που μέχρι πέρσι είχαν κάποια έκδοση με μηχανικό χειρόφρενο -όπως οι BMW Σειρά 1 και 3, το Peugeot 208 και το Nissan Juke- φέτος το εγκατέλειψαν.

Στον αντίποδα Dacia, Fiat, Hyundai, Renault και Suzuki -μεταξύ άλλων- που διατηρούν ένα ποσοστό άνω του 50% προσφοράς κλασικού χειρόφρενου στα αυτοκίνητά τους

ManufacturerNo of models on saleNo of models with manual handbrakes% of models with manual handbrake
Alfa Romeo600%
Audi4812%
BMW52612%
Citroen11327%
Dacia55100%
DS300%
Fiat171376%
Ford20735%
Honda800%
Hyundai191158%
Jaguar800%
Jeep5120%
Kia16319%
Land Rover800%
Lexus1100%
Mazda10440%
Mercedes-Benz3200%
MG4250%
Mini8450%
Mitsubishi7457%
Nissan10440%
Peugeot1616%
Porsche6000%
Renault12867%
SEAT8563%
Skoda16956%
SsangΥong5360%
Subaru7229%
Suzuki7571%
Tesla300%
Toyota20945%
Vauxhall11655%
Volvo800%
VW25520%
Total50612124%

Σε σύνολο 506 διαθέσιμων μοντέλων, μόλις τα 121 μένουν πιστά στην παράδοση. Για το 2019 το ποσοστό έφτανε στο 30%, ενώ δυο χρόνια πριν άγγιζε το 39%. Παρατηρούμε, δηλαδή, μια ετήσια μείωση που αγγίζει το 10%. Αν συνεχιστεί, μιλάμε για ζήτημα διετίας μέχρι να εξαφανιστεί πλήρως το χειρόφρενο που αγαπήσαμε, τουλάχιστον για την αγορά της Μεγάλης Βρετανίας. Δεδομένου, ωστόσο, ότι δεν μιλάμε για κάποιο εξοπλιστικό στοιχείο που ποικίλει από αγορά σε αγορά, και έχοντας κατά νου πως οι γκάμες των εταιριών δεν παρουσιάζουν μεγάλες διαφορές στην αγορά της Ευρώπης, γίνεται αντιληπτό πως ο θάνατος του μηχανικού χειρόφρενου είναι αναπόφευκτος.

Πηγή: autogreeknews.gr