Η μέρα που «έφυγε» ο Αϊνστάιν

Σαν σήμερα, στις 18 Απριλίου 1955, έφυγε από τη ζωή ο σημαντικότερος επιστήμονας όλων των εποχών, Άλμπερτ Αϊνστάιν, σε ηλικία 76 ετών

Η μέρα που «έφυγε» ο Αϊνστάιν

Πριν από 66 χρόνια, στις 18 Απριλίου 1955, έφυγε από τη ζωή ο σημαντικότερος επιστήμονας όλων των εποχών σε ηλικία 76 ετών. Ο Γερμανός φυσικός, εβραϊκής καταγωγής, Άλμπερτ Αϊνστάιν γεννήθηκε στις 14 Μαρτίου 1879 και βραβεύτηκε με το Νόμπελ Φυσικής το 1921. Είναι ο θεμελιωτής της Θεωρίας της Σχετικότητας, έχει πάνω από 300 επιστημονικές δημοσιεύσεις και είναι ο «πατέρας» της εξίσωσης Ε=mc² που είναι η πιο διάσημη στη φυσική. Εξακολουθεί ακόμα και τώρα η θεωρία του Αϊνστάιν να αποτελεί κεντρικό αντικείμενο της επιστημονικής έρευνας σε φυσική, κοσμολογία και μαθηματικά, όπως και τα όσα έχει ανακαλύψει σχετικά με τη φύση του χώρου και του χρόνου. Το 2016 μάλιστα επιβεβαιώθηκε μέσω επιστημονικών πειραμάτων η ύπαρξη των βαρυτικών κυμάτων, τα οποία προβλέπονται από τη θεωρία της σχετικότητας. Στις 18 Απριλίου 1955 πέθανε και οι επιστήμονες αφαίρεσαν τον εγκέφαλό του για να τον μελετήσουν και να μάθουν τι ακριβώς τον έκανε τόσο έξυπνο. Τελικά ανακάλυψαν ότι το τμήμα του εγκεφάλου του που ευθυνόταν για τα μαθηματικά ήταν ασυνήθιστα μεγάλο στο μυαλό του.

ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

1912: Το RMS Carpathia φέρνει 705 επιζώντες του «Τιτανικού» στη Νέα Υόρκη.

1915: Καταρρίπτεται το αεροσκάφος του Γάλλου αεροπόρου Ρολάν Γκαρός από τους Γερμανούς κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου.

1941: Πέθανε σε ηλικία 56 ετών ο Αλέξανδρος Κορυζής, Έλληνας πρωθυπουργός.

1946: Διαλύεται η Κοινωνία των Εθνών.

1973: Γεννήθηκε στην Αιθιοπία ο ολυμπιονίκης και παγκόσμιος ρέκορντμαν στα 10.000 μ., Χαϊλέ Γκεμπρεσελασιέ.

1974: O ένοπλος πυρήνας των «Ερυθρών Ταξιαρχιών» απήγαγε τον εισαγγελέα Μάριο Σόσι.

1980: Δημιουργείται η Ζιμπάμπουε (πρώην Ροδεσία). Το δολάριο Ζιμπάμπουε αντικαθιστά το δολάριο Ροδεσίας ως το επίσημο νόμισμα της χώρας.

1983: Γεννήθηκε η τραγουδίστρια Νατάσα Μποφίλιου.

1990: Γεννήθηκε ο Πολωνός τερματοφύλακας της Γιουβέντους, Βόιτσεχ Σέζνι.

1991: Πέθανε σε ηλικία 69 ετών ο Αγαμέμνων Κουτσόγιωργας, πρώην αντιπρόεδρος της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ.

2004: Διεξήχθη στη Λεωφόρο το περίφημο ντέρμπι Παναθηναϊκός - Ολυμπιακός 2-2, που έμεινε στη μνήμη όλων ως «το ντέρμπι του Δούρου».

2009: Πέθανε σε ηλικία 80 ετών ο παλαίμαχος ποδοσφαιριστής του Ολυμπιακού, Μπάμπης Κοτρίδης.

2011: Σκοτώθηκε σε τροχαίο στην Εγνατία Οδό ο Νιγηριανός ποδοσφαιριστής της Ξάνθης, Ολουμπάγιο Αντεφέμι.