Ποιος ζωγράφος δεν πλενόταν ποτέ, ποιος άφηνε γάτες να ουρήσουν στους πίνακες, ποιος ήταν χορτοφάγος

Ποιος ζωγράφος ήταν χορτοφάγος και ποιος δεν πλενόταν ποτέ; Γιατί η Βιρτζίνια Γουλφ έγραφε όρθια; Ποιος άφηνε τις γάτες να ουρήσουν τους πίνακές του; Ιδιοτροπίες καλλιτεχνών ... Αρκετά έχουν γραφτεί για τη ζωή και το έργο διάσημων σπουδαίων καλλιτεχνών, λιγότερα όμως για τις ιδιοτροπίες τους.

Ποιος ζωγράφος δεν πλενόταν ποτέ, ποιος άφηνε γάτες να ουρήσουν στους πίνακες, ποιος ήταν χορτοφάγος

Λεονάρντο ντα Βίντσι

Όλοι έχουν σαγηνευτεί από το βλέμμα και το αινιγματικό χαμόγελο της Μόνα Λίζα. Λίγοι όμως γνωρίζουν για τις διατροφικές συνήθειες του δημιουργού της. Ο σπουδαίος ζωγράφος της Αναγέννησης, Λεονάρντο ντα Βίντσι, ήταν από τους πιο “σκληροπυρηνικούς” χορτοφάγους. Η πληροφορία αυτή βασίστηκε στις προσωπικές σημειώσεις του ζωγράφου, στις οποίες αν και δεν αναφέρει αν έτρωγε ο ίδιος κρέας ή όχι, περιγράφει την βαθιά ανησυχία του για την καλή μεταχείριση των ζώων και τον τρόμο που τον διαπερνά στη σκέψη ότι τα ζώα μεγαλώνουν για να σκοτωθούν και να καταναλωθούν από ανθρώπους.

Ο Λεονάρντο ντα Βίντσι υπήρξε ακόμα ένας από τους μεγαλύτερους ακτιβιστές για τα δικαιώματα των ζώων. Συνήθιζε να αγοράζει πτηνά από την ιταλική αγορά, προκειμένου να τα απελευθερώσει από το κλουβί τους.

Ονορέ ντε Μπαλζάκ

Ο Γάλλος ρεαλιστής λογοτέχνης, Ονορέ ντε Μπαλζάκ, συνήθιζε να ακολουθεί πιστά το ιδιαίτερο καθημερινό του πρόγραμμα. Ξυπνούσε στη μία μετά τα μεσάνυχτα και αφιερωνόταν στη συγγραφή των μυθιστορημάτων του για επτά ώρες. Κοιμόταν μιάμιση ώρα και ξυπνούσε ξανά στις 9.30 το πρωί. Συνέχιζε να γράφει μέχρι τις 4 το μεσημέρι. Αφιέρωνε τις επόμενες δύο ώρες σε προσωπικές του δραστηριότητες και κοιμόταν ξανά στις 6 το απόγευμα.

  • Ο Γάλλος μυθιστοριογράφος, Ονορέ ντε Μπαλζάκ (Πηγή: Wikipedia)

Προκειμένου να πειθαρχεί απόλυτα στο αυστηρό πρόγραμμά του, λέγεται ότι κατανάλωνε περίπου πενήντα φλιτζάνια καφέ την ημέρα.

Γκούσταβ Κλιμτ

Ο ζωγράφος που φιλοτέχνησε ένα από τα πιο εμβληματικά έργα του 20ου αιώνα, “Το Φιλί”, αγαπούσε πολύ τις γάτες. Για την ακρίβεια είχε εμμονή. Συνήθιζε να έχει στο στούντιό του δεκάδες γάτες, τις οποίες αξιοποιούσε και στα έργα του με έναν αλλόκοτο τρόπο. Επέτρεπε στις γάτες να ουρούν πάνω στους πίνακές του, καθώς πίστευε ότι λειτουργούν ως ένα καλό “στερεωτικό”. Πιστεύεται ότι αρκετά έργα του καταστράφηκαν εξαιτίας αυτή της επιλογής και αν άντεχαν στον χρόνο πιθανώς να άξιζαν εκατομμύρια.

Σαλβαντόρ Νταλί

Ο εκκεντρικός καλλιτέχνης Σαλβαδόρ Ντάλι ήταν πεπεισμένος ότι ήταν η μετενσάρκωση του αποθανόντος αδερφού του. Οι γονείς του πράγματι είχαν γεννήσει ένα αγόρι πριν από τον Νταλί, το οποίο είχαν ονομάσει και αυτό Σαλβαδόρ Νταλί. Το αγόρι πέθανε και ο δεύτερος γιος, ο διάσημος καλλιτέχνης, παρουσίαζε φοβερές ομοιότητες με τον αδερφό του.

Τόσο ο ίδιος όσο και οι γονείς του πίστευαν ότι πρόκειται για κάποιου είδους νεκρανάσταση.

Μικελάντζελο

Σύμφωνα με τον βιογράφο του Μικελάντζελο, Ασκάνιο Κοντίβι, ο σπουδαίος καλλιτέχνης ζούσε στη βρωμιά. Όπως χαρακτηριστικά έγραφε, ο ζωγράφος της Αναγέννησης συνήθιζε να κοιμάται φορώντας τα ρούχα και τις μπότες του, τις οποίες δεν αποχωριζόταν για μεγάλο χρονικό διάστημα. Όταν αποφάσιζε να τις βγάλει, τμήμα της σάρκας του ξεκολλούσε μαζί με το δέρμα των υποδημάτων του.

  • O σπουδαίος Ιταλός ζωγράφος και γλύπτης της Αναγέννησης (Πηγή: Wikipedia)

Λέγεται ότι ο πατέρας του τον είχε συμβουλεύσει να μην πλένεται συχνά, προκειμένου να διατηρείται υγιής. Ο Μικελάντζελο αποφάσισε να ακολουθήσει πιστά την συμβουλή του πατέρα του. Κατά τη διάρκεια δημιουργίας του έργου “Η δημιουργία του Αδάμ”, αρκετοί από τους βοηθούς του αναγκάστηκαν να παραιτηθούν καθώς δεν άντεχαν την δυσωδία του εργαστηρίου.

Κάρολος Ντίκενς

Ο βικτοριανός συγγραφέας Κάρολος Ντίκενς έπασχε κατά πάσα πιθανότητα από ψυχαναστική διαταραχή (OCD). Χτένιζε τα μαλλιά του εκατοντάδες φορές την ημέρα. Άγγιζε τα αντικείμενα τρεις φορές και τακτοποιούσε σχολαστικά το γραφείο του. Συνήθιζε ακόμη να ανακατατάσσει τα έπιπλα των δωματίων στα ξενοδοχεία που επισκεπτόταν ενώ καθημερινά επέβλεπε τα υπνοδωμάτια των παιδιών του. Όταν τα έβρισκε αρκετά ατακτοποίητα τους άφηνε σημειώματα.

Τζόρτζια Ο’Κιφ

Η εμβληματική πρωτοπόρος ζωγράφος του αμερικανικού μοντερνισμού, Τζόρτζια Ο’ Κιφ, έγινε γνωστή κυρίως από τους πίνακες λουλουδιών που θυμίζουν αιδοία.

Πίνακες λουλουδιών που θυμίζουν αιδοία, απ' την Τζόρτζια Ο'Κηφ
  • Πίνακες λουλουδιών που θυμίζουν αιδοία, απ’ την Τζόρτζια Ο’Κηφ.

Αυτό που είναι λιγότερο γνωστό είναι ότι φιλοτέχνησε τους πίνακές της στο αυτοκίνητό της. Δεν προτιμούσε το ατελιέ ή το στούντιο και δήλωνε ευχαριστημένη να ζωγραφίζει στο πίσω κάθισμα του Model A Ford. Σε μια συνέντευξή της είχε εξηγήσει μάλιστα αναλυτικά τις αλλαγές που έκανε στο αυτοκίνητό της.

Αρκετές φορές οι συνθήκες ήταν αντίξοες. Ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, η θερμοκρασία στο Νέο Μεξικό άγγιζε τους 40 βαθμούς Κελσίου και σμήνη μελισσών έψαχναν ένα δροσερό καταφύγιο. Ακόμη και τότε η Ο’Φιλ προτιμούσε να φιλοτεχνεί εντός του οχήματος και μάλιστα με κλειστά παράθυρα.

Βασίλι Καντίσκι

Συναισθησία ονομάζεται η νευρολογική ανάμιξη των αισθήσεων. Ένας άνθρωπος που χαρακτηρίζεται από συναισθησία μπορεί να “ακούει” τις οσμές, να “βλέπει” τους ήχους και να “μυρίζει” τις εικόνες. Ο πρωτοπόρος Ρώσος ζωγράφος, Βασίλι Καντίνσκι, ήταν ένας τέτοιος άνθρωπος.

Οι πρώτες ενδείξεις συναισθησίας εμφανίστηκαν όταν ήταν ακόμη παιδί. Όπως είχε δηλώσει ο ίδιος, μπορούσε να “ακούσει το σφύριγμα” των χρωμάτων, όταν τα αναμείγνυε. Μία ακόμη συναισθησιακή εμπειρία που σημάδεψε τον καλλιτέχνη, συνέβη ενώ παρακολουθούσε μία παράσταση όπερας του Βάγκνερ. “Είδα όλα τα χρώματα. Άγριες, τρελές γραμμές είχαν σκιαγραφηθεί μπροστά μου” είχε αναφέρει χαρακτηριστικά. Από όλα τα χρώματα, το μπλε ήταν εκείνο που “μιλούσε” πιο πολύ στον ζωγράφο.

Βιρτζίνια Γουλφ

Η πρωτοπόρα συγγραφέας, Βιρτζίνια Γουλφ, έγραφε με έναν ιδιαίτερο τρόπο. Όρθια. Σύμφωνα με πληροφορίες της οικογένειάς της, ο ανταγωνισμός ήταν αυτός που σήκωσε την Γουλφ από το γραφείο της και την ώθησε σε αυτόν τον άβολο τρόπο γραφής.

Η αδερφή της Βιρτζίνια Γουλφ, Βανέσσα Μπελ, ήταν και εκείνη καλλιτέχνης. Ζωγράφος και σχεδιάστρια εσωτερικών χώρων, που ζωγράφιζε όρθια. Κάτι μάλλον αναμενόμενο στην τέχνη της. Η Βιρτζίνια ένιωθε ότι η αδελφή της θα θεωρούσε ότι δεν “υποφέρει” αρκετά όταν γράφει και έτσι ακολούθησε το παράδειγμά της.

πηγή: mixanitouxronou.gr