Νέζερ: Ένας αγράμματος Βαυαρός – Πώς μάθαινε τους ρόλους ως... παπαγάλος
Ο απόγονος της βαυαρικής οικογένειας των Νέζερ, Χριστόφορος που ήταν αγράμματος αλλά μάθαινε ρόλους των έργων του Αριστοφάνη και του Μολιέρου. Ο γάμος με την ανιψιά του δημάρχου Αθηναίων και θεία της Μελίνας Μερκούρη.
Ήταν αγράμματος με βαυαρική καταγωγή όμως διέπρεψε στο θέατρο αν και με απίθανο τρόπο μάθαινε τους ρόλους του στα έργα του Αριστοφάνη και του Μολιέρου. Ο Χριστόφορος Νέζερ (1887 - 19 Φεβρουαρίου 1970) ήταν ξάδερφος της Μαρίκας Νέζερ και του συνονόματου ηθοποιού.
Πίτσα Παπαδοπούλου: «Ο Ζαμπέτας με έβγαλε, ο Μάτσας με είχε στο συρτάρι»
Ολυμπιακός: Η συμβολή του… Βαλμπουενά
Απόγονος της βαυαρικής οικογένειας των Νέζερ, που είχαν έρθει στην Ελλάδα με τον Όθωνα, γεννήθηκε στην Αθήνα το 1887. Έκανε το ντεμπούτο του δίπλα στην Ευαγγελία Παρασκευοπούλου.
Υπήρξε αυτοδίδακτος και αποτελεί παράδοξο και αξιοθαύμαστο φαινόμενο το γεγονός ότι μπόρεσε να διαπρέψει σε έργα και ρόλους με απαιτήσεις που προϋποθέτουν παιδεία και ειδική καλλιέργεια.
Υπήρξε από τα βασικά στελέχη του Εθνικού Θεάτρου
Οι ερμηνείες του στον Αριστοφάνη και στον Μολιέρο παραμένουν πρότυπα. Οι δημιουργίες του είναι ανεπανάληπτες. Δεν ήταν μόνο το μεγάλο αυθεντικό ταλέντο του και η υποκριτική του φαντασία, αλλά και η πίστη του στο θέατρο και η άκρα ευσυνειδησία και εργατικότητα που χαρακτηρίζουν την 60χρονη προσφορά του στην ελληνική θυμέλη. Ο Χριστόφορος Νέζερ υπήρξε από τα βασικά στελέχη του Εθνικού Θεάτρου, το οποίο υπηρέτησε από την ίδρυσή του.
Παντρεύτηκε τη Μερόπη Μερκούρη, ανιψιά του δημάρχου Αθηναίων Σπυρίδωνα Μερκούρη και θεία της Μελίνας Μερκούρη. Έκανε δύο γιους, τον Τρύφωνα και τον Ιάσωνα. Αυτό που είναι αξιοθαύμαστο είναι ότι ήταν αγράμματος. Μάθαινε τους ρόλους του με τη βοήθεια της συζύγου του Μερόπης. Αυτή του διάβαζε φράση φράση όλο το κείμενο και αυτός σαν… παπαγάλος μάθαινε απ’ έξω τους ρόλους.
«Όταν σταματούσαν, εκείνος την τάιζε στο στόμα… Ήταν ο μόνος τρόπος για να την ευχαριστήσει», είχε πει ο Λεωνίδας Λιακόπουλος -ιδιοκτήτης της ταβέρνας στο Λυγουριό, η οποία ήταν ταυτισμένη με το Φεστιβάλ Επιδαύρου- σε συνέντευξη στον Παναγιώτη Μήλα, η οποία δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Ναυτεμπορική», το Σάββατο 8 Ιουλίου 2010.