Γιάννης Δαλιανίδης: «Η πιο σικάτη ηθοποιός δεν ήταν ούτε η Λάσκαρη ούτε η Καρέζη»

Ο Δαλιανίδης στην αυτοβιογραφία του επιλέγει την πιο κομψή συνεργάτιδά του στον ελληνικό κινηματογράφο

Γιάννης Δαλιανίδης: «Η πιο σικάτη ηθοποιός δεν ήταν ούτε η Λάσκαρη ούτε η Καρέζη»

Τα στερεότυπα τα οποία δημιούργησε ο ελληνικός κινηματογράφος είναι πολλά και αυτό είναι φυσικό. Σε ένα star system, έστω και περιορισμένο, τα κλισέ είναι απαραίτητα για την προώθηση των έργων και των καλλιτεχνών που τα ενσαρκώνουν.

Έτσι λέμε συχνά, «Αυτός ήταν ο πιο ωραίος ηθοποιός», «Αυτή ήταν η πιο καλοντυμένη σταρ» και ούτω καθεξής. Συχνά διακατεχόμαστε από στερεότυπα χωρίς καν να τα εκφράζουμε. Αν ερωτηθούμε μπορεί να δώσουμε αυθόρμητα την απάντησή μας. Πολύ συχνά ωστόσο πέφτουμε έξω στις εκτιμήσεις μας και το καταλαβαίνουμε αυτό, όταν οι συντελεστές καλούνται να δώσουν την άποψή τους.

Όταν για παράδειγμα σκηνοθέτες όπως ο Γιάννης Δαλιανίδης καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήματα του τύπου: «Ποια ήταν η πιο σικάτη ηθοποιός», θα περίμενε κανείς ότι θα μιλούσε για την Ζωή Λάσκαρη ή για την Τζένη Καρέζη.

Δύσκολα θα πήγαινε το μυαλό μας στη Μαίρη Χρονοπούλου. Κι όμως ο Δαλιανίδης το έλεγε ρητά: «Η Μαίρη ήταν από τις πιο καλοντυμένες γυναίκες του ελληνικού κινηματογράφου». Και δεν στεκόταν εκεί. Επισήμαινε πως νεότερες συνάδελφοί της Χρονοπούλου λανσάρουν τις ενδυματολογικές της προτιμήσεις, φοράνε τα φουστάνια που φόρεσε η ίδια στο «Μια κυρία στα μπουζούκια». Κάτι σημαίνει αυτό, όπως ορθά παρατηρεί ο έμπειρος σκηνοθέτης.

Αλλά ο Δαλιανίδης δεν στέκεται μόνο στα ρούχα. Εξαίρει τον χαρακτήρα και την κουλτούρα της Χρονοπούλου, τη φωνή της, το υποκριτικό της ταλέντο και καταλήγει: «Η Μαίρη αγαπά τον κινηματογράφο και αυτός της ανταποδίδει».