Ευτυχώς, που υπάρχει ο «αιμοδότης» Ολυμπιακός!
Ο Αντώνης Φουντής γράφει για τον κόσμο που πηγαίνει στα γήπεδα της Super League και τoν Ολυμπιακό που αποτελεί τον «αιμοδότη» των εισιτηρίων του ελληνικού πρωταθλήματος.
Μόλις στην 28η θέση σε πανευρωπαϊκό επίπεδο στον τομέα της προσέλευσης θεατών στα γήπεδα κατατάσσεται η ελληνική Super League μετά από σχετική έρευνα του Ανεξάρτητου Κέντρου Αθλητικών Ερευνών που εδρεύει στην Ελβετία και αφορά το χρονικό διάστημα 2013-2018. Σε αυτή την πενταετία ο μέσος όρος εισιτηρίων που κόπηκαν στα γήπεδα της μεγάλης κατηγορίας του εγχώριου ποδοσφαίρου ήταν μόλις 3.896 θεατές ανά παιχνίδι.
Με λίγα λόγια η Super League διεξάγεται μεταξύ συγγενών, φίλων και οργανωμένων οπαδών! Οι υπόλοιποι φίλαθλοι έχουν απομακρυνθεί από το άθλιο θέαμα που βλέπουν, από την διαφθορά, την βία, τα «στημένα», τις διαιτησίες για κλάματα. Μπούχτισε –βλέπετε- το φίλαθλο κοινό κι από εξυγίανση κι «έδεσε το γλυκό»!
Σε παράλληλη έρευνα του ίδιου Κέντρου, ο Ολυμπιακός αναδεικνύεται ως 7η ομάδα στον κόσμο, με την μεγαλύτερη επιρροή στο πρωτάθλημα της χώρας του κι αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ευτυχώς που υπάρχει και ο «αιμοδότης» Ολυμπιακός που κόβει το 32,2% των εισιτηρίων της Super League και η διοργανώτρια αρχή κόβει και κανένα εισιτήριο, αλλιώς στα γήπεδα θα βρίσκονταν μόνο τα μπολ μπόις…
Κακά τα ψέματα. Όταν ο εν δυνάμει φετινός πρωταθλητής ΠΑΟΚ, όπως και η περσινή πρωταθλήτρια ΑΕΚ με το διπλάσιο σε χωρητικότητα από το «Καραϊσκάκη», ΟΑΚΑ, δεν μπορούν να πλησιάσουν έστω σε απόσταση αναπνοής τους «ερυθρόλευκους» στα εισιτήρια, τότε τι να σχολιάσεις για το επίπεδο της Λίγκας; Και μη βρεθούν ορισμένοι να μιλήσουν πάλι για «χούντες προηγούμενων χρόνων», για «παράγκες» και άλλα γραφικά, γιατί, θα πρέπει να τους θυμίσω ότι τα δύο τελευταία χρόνια, διανύουμε σεζόν κάθαρσης, εξυγίανσης, Μελισσανίδη, Σαββίδη, Γραμμένου και άλλων σημαιοφόρων της καθαρότητας του ελληνικού ποδοσφαίρου. Και όπως φαίνεται στην έρευνα των Ελβετών, κάθε χρόνο (ακόμη και τις δύο σεζόν της… εξυγίανσης), η τάση παραμένει πτωτική χρόνο με τον χρόνο. Εν ολίγοις κάθε πέρσι και καλύτερα…
Αφήνω στην άκρη τα πέντε τοπ ευρωπαϊκά πρωταθλήματα, όπως την κορυφαία στη λίστα γερμανική Bundesliga (με 43.302 εισιτήρια μέσο όρο σε κάθε αγώνα), την 2η Premier League της Αγγλίας (36.675), την ισπανική Primera (27.381), η ιταλική Serie Α (22.967) και τη γαλλική Ligue 1 (21.556). Έτσι κι αλλιώς δεν τίθεται θέμα σύγκρισης με τόσο μεγάλα μεγέθη. Όμως τι να πεις όταν μικρά σε ενδιαφέρον πρωταθλήματα, ακόμη και μικρότερων πληθυσμιακά χωρών, όπως της Αυστρίας, Ελβετίας, Σουηδίας, Νορβηγίας ή Δανίας, παρουσιάζουν πολύ μεγαλύτερη προσέλευση θεατών; Συνολικά σε 51 χώρες από όλο τον κόσμο το ελληνικό πρωτάθλημα βρίσκεται στην 38η θέση! Λαμπρά. Όμως αυτό ουδόλως απασχολεί την ΕΠΟ ή την Σούπερ Λίγκα. Τα λεφτά να παίρνουν από τηλεοπτικά και άλλες χορηγίες και από ενδιαφέρον για ένα καλύτερο ποδόσφαιρο ούτε λόγος…
Όταν ο 4ος της βαθμολογίας Ατρόμητος δεν κόβει περισσότερα από 800 εισιτήρια σε παιχνίδια του (εκτός των πέντε μεγάλων), δεν θα έπρεπε να προβληματιστούν κάποιοι; Όταν η Ξάνθη ή ο Λεβαδειακός ή ο Αστέρας ή πέρσι ο Πλατανιάς και παλιότερα άλλες ομάδες κόβουν και κάτω από 200-300 εισιτήρια σε ματς, τι ποδόσφαιρο μπορεί να περιμένει ο φίλαθλος; Προτιμάει λοιπόν, να δει, αν δει, τα παιχνίδια από τον καναπέ του σπιτιού του, ανέξοδα και ξεκούραστα. Όμως, αντί να αντιμετωπίσουν σχεδόν όλοι, το οξύτατο πρόβλημα σφαιρικά, εντούτοις ενδιαφέρονται μόνο πως θα πάρουν τα λεφτά από τα τηλεοπτικά δικαιώματα, εδώ και τώρα.
Με εξαίρεση το «μαγαζί γωνία» που λέγεται Ολυμπιακός, όπου ο κόσμος του παίζει κυριολεκτικά μόνος του και γεμίζει όλα τα γήπεδα της χώρας (αν τον αφήνουν βέβαια…), άντε και λίγο τον ΠΑΟΚ, τον Αρη, την ΑΕΚ και τον ΟΦΗ ή τον ΠΑΣ, οι υπόλοιποι αναζητούν θεατές με το τουφέκι. Ή να το πω αλλιώς. Αν δεν ήταν ο Ολυμπιακός να γεμίζει γήπεδα με τον κόσμο του, ο μέσος όρος πολλών ομάδων θα ήταν ακόμα πιο μικρός και ο συνολικός μέσος όρος της Super League θα είχε πιάσει πάτο. Χάρη στους Πειραιώτες πολλές ομάδες κόβουν κανένα εισιτήριο παραπάνω και ζεσταίνουν τα αραχνιασμένα ταμεία τους. Με 32,2% ο Ολυμπιακός συντηρεί το μισό πρωτάθλημα μέσω εισιτηρίων. Και μέσω του brand name του, το 80-85% των όποιων εσόδων της διοργάνωσης. Πόσο μάλλον με το ελκυστικότατο ποδόσφαιρο που παίζει φέτος…