Μέσι: Γιατί η άφιξή του δεν σημαίνει εγγυημένο sold out στο γήπεδο της Ίντερ Μαϊάμι

Μετά τη δημόσια ανακοίνωση του Λιονέλ Μέσι στις 7 Ιουνίου ότι θα ενταχθεί στην Ίντερ Μαϊάμι, η ζήτηση των εισιτηρίων για τους αγώνες της αυξήθηκε κατακόρυφα, κλιμακώνοντας τις τιμές σε ένα επίπεδο που δεν έχει προηγούμενο για το MLS.

Μέσι: Γιατί η άφιξή του δεν σημαίνει εγγυημένο sold out στο γήπεδο της Ίντερ Μαϊάμι

Μια έκθεση του Forbes στις 18 Ιουλίου αποκάλυψε ότι η μέση τιμή του εισιτηρίου για έναν αγώνα της Ίντερ Μαϊάμι (εντός ή εκτός έδρας) είχε αυξηθεί κατά 500%, με το φθηνότερο εισιτήριο για το ντεμπούτο του Λιονέλ Μέσι στο Leagues Cup στις 21 Ιουλίου εναντίον της Κρουζ Αζούλ της Liga MX να κοστίζει 325 δολάρια.
Η μέση τιμή του εισιτηρίου για τον αγώνα με την Κρουζ Αζούλ ήταν 830 δολάρια, σύμφωνα με το Forbes. Πριν από το ντεμπούτο του Μέσι, οι φίλαθλοι μπορούσαν να παρακολουθήσουν έναν αγώνα της Ίντερ Μαϊάμι με μόλις 29 δολάρια.

Το ντεμπούτο του Μέσι στο DRV Pink Stadium του Μαϊάμι στο Fort Lauderdale ήταν sold out. Το προσωρινό γήπεδο της Ίντερ Μαϊάμι επεκτάθηκε γρήγορα από 19.000 οπαδούς σε 21.000, προκειμένου να φιλοξενήσει λίγο περισσότερο από την ξαφνική νέα ζήτηση για εισιτήρια. Εκείνη τη βραδιά, το χαμηλότερο εισιτήριο στη δευτερογενή αγορά κόστιζε 1.294 δολάρια, ενώ οι πιο ακριβές θέσεις στη μεσαία σειρά πωλήθηκαν για 23.737 δολάρια. Ακόμα πιο εντυπωσιακό, το ακριβότερο εισιτήριο της βραδιάς, σύμφωνα με πολλαπλές αναφορές, ξεπέρασε τα 110.000 δολάρια.
Σοκαριστικές τιμές, σίγουρα - ειδικά για έναν σύλλογο που ήταν στην τελευταία θέση του MLS σε μέσο όρο προσέλευσης το 2022 και κοντά στην τελευταία θέση πριν από την άφιξη του Μέσι μέχρι στιγμής αυτή τη σεζόν. Αλλά αν η υπόθεση ήταν ότι η άφιξη του Μέσι θα εξασφάλιζε sold out στα γήπεδα από τον πρώτο του αγώνα μέχρι το προσεχές μέλλον, το αμέσως επόμενο παιχνίδι του Μαϊάμι απέδειξε το αντίθετο.
Η νίκη του συλλόγου με 4-0 επί της Ατλάντα Γιουνάιτεντ κατά τη διάρκεια ενός μεσοβδόμαδου αγώνα του Leagues Cup τέσσερις ημέρες αργότερα δεν είχε sold out. Η συνολική προσέλευση σε εκείνο το βράδυ, στο οποίο ο Μέσι σκόραρε δύο φορές και έδωσε μια ασίστ, ήταν 19.758. Οι τιμές των εισιτηρίων πριν από τη σέντρα κυμαίνονταν μεταξύ 220 και 280 δολαρίων.
Μετά από εκείνο το ματς, οι τιμές των εισιτηρίων για τους εντός έδρας αγώνες της Ίντερ Μαϊάμι μειώνονται σταθερά. Δύο ημέρες μετά τον αγώνα με την Ατλάντα Γιουνάιτεντ, το φθηνότερο εισιτήριο για τον αγώνα της φάσης των 32 του Leagues Cup με την Ορλάντο Σίτι ήταν στα 105 δολάρια στην Ticketmaster. Την Τετάρτη, τέσσερις ώρες πριν από τη σέντρα, η τιμή αυτή αυξήθηκε στα 160 δολάρια. Η πιο ακριβή διαθέσιμη θέση, στο τμήμα 101 του γηπέδου, αναγραφόταν στα 1.030 δολάρια.

Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της καθυστέρησης λόγω κεραυνού που ανέβαλε την έναρξη του αγώνα την Τετάρτη, το Ticketmaster είχε ένα εισιτήριο στο τμήμα 111 που ήταν στα 73 δολάρια. Η Ίντερ Μαϊάμι χρησιμοποιεί μια δυναμική στρατηγική τιμολόγησης για τη συνεχή προσαρμογή των τιμών των εισιτηρίων με βάση τις απαιτήσεις της αγοράς. Οι τιμές μπορούν να κυμανθούν μέσα σε λίγα λεπτά.
Οι ομάδες σε όλα τα μεγάλα αθλήματα χρησιμοποιούν τη δυναμική τιμολόγηση για πάνω από μια δεκαετία. Οι εμπορικές αεροπορικές εταιρείες χρησιμοποιούν επίσης αυτή τη στρατηγική (σκεφτείτε τη διαφορά μεταξύ της κράτησης ταξιδιού μήνες πριν από την αγορά αεροπορικού εισιτηρίου την τελευταία στιγμή).
Η δυναμική τιμολόγηση λαμβάνει υπόψη μετρήσεις που αναφέρονται ως παράγοντες προστιθέμενης αξίας, όπως η ζήτηση για το γεγονός, η ώρα της ημέρας κατά την οποία θα πραγματοποιηθεί το γεγονός και το πόσο καλά μπορεί να προβληθεί το γεγονός από συγκεκριμένες θέσεις ή τμήματα του σταδίου. Η Άϊσα Κάγια, αναπληρώτρια καθηγήτρια οικονομικών στο Herbert Business School του Πανεπιστημίου του Μαϊάμι, αξιολόγησε τον τρόπο με τον οποίο η Ίντερ Μαϊάμι εφάρμοσε αυτή τη στρατηγική τιμολόγησης.
"(Η δυναμική τιμολόγηση) επιτρέπει στον πωλητή να κάνει διακρίσεις στις τιμές, δηλαδή να χρεώνει διαφορετικές τιμές σε διαφορετικά τμήματα της αγοράς, εάν τα άτομα που ανήκουν σε διαφορετικά τμήματα έχουν διαφορετικές προτιμήσεις ως προς τις εκ των προτέρων αγορές", δήλωσε η Κάγια στο The Athletic. "Στην περίπτωση της Ίντερ Μαϊάμι, η απροσδόκητη άφιξη του Μέσι είχε σαφώς τεράστιο αντίκτυπο στην προθυμία των ποδοσφαιρόφιλων να πληρώσουν για τους αγώνες τους και η δυναμική τιμολόγηση επέτρεψε (στην Ίντερ Μαϊάμι) να επωφεληθεί από αυτό".

Αφού πλήρωσε τόσα πολλά για να φέρει τον Μέσι στη Νότια Φλόριντα, είναι αναμενόμενο ότι η Ίντερ Μαϊάμι θα προσπαθήσει να αποσβέσει αυτή την επένδυση όσο το δυνατόν καλύτερα. Και από την πλευρά του, ο Μέσι έδωσε αμέσως περισσότερα από όσα θα μπορούσε να ζητήσει ο σύλλογος - συμπεριλαμβανομένου ενός κινηματογραφικού νικητήριου γκολ στις καθυστερήσεις στο ντεμπούτο του, ο Μέσι ξεκίνησε την παρουσία του στην Ίντερ Μαϊάμι σκοράροντας πέντε γκολ σε τρία παιχνίδια. Η Ίντερ Μαϊάμι, που αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην τελευταία θέση του MLS, έχει κερδίσει κάθε αγώνα του Leagues Cup που έχει παίξει με τον Μέσι, φιλοξενώντας κάθε φορά διαφορετική φουρνιά διασημοτήτων δίπλα στο γήπεδο.
Όταν η Ίντερ Μαϊάμι ταξιδεύει για εκτός έδρας αγώνες, οι ιδιοκτήτες των αντίπαλων ομάδων θα επωφελούνται επίσης. Όπως ανέφερε ο Πολ Τενόριο του The Athletic, η Σικάγο Φάιρ και η Ατλάντα Γιουνάιτεντ, για παράδειγμα, περιμένουν sold-out για τους επερχόμενους αγώνες τους με την Ίντερ Μαϊάμι. Το Σικάγο θα μπορούσε να αποκομίσει επιπλέον 7-10 εκατομμύρια δολάρια σε έσοδα για τον αγώνα της 4ης Οκτωβρίου με το Μαϊάμι. Η Ατλάντα Γιουνάιτεντ, η οποία παίζει στο στάδιο Mercedes-Benz Stadium χωρητικότητας 71.000 θέσεων, αναμένεται να απολαύσει 4 εκατομμύρια δολάρια σε πρόσθετα έσοδα την ημέρα του αγώνα στις 16 Σεπτεμβρίου.
Για το πρώτο εκτός έδρας ταξίδι του Μέσι - τον κυριακάτικο αγώνα της φάσης των 16 του Λιγκ Καπ στην FC Dallas - τα εισιτήρια εξαντλήθηκαν μέσα σε λίγα λεπτά.
Εν τω μεταξύ, η προσέλευση για τη νίκη της Ίντερ Μαϊάμι με 3-1 στο Leagues Cup επί της αντιπάλου της Ορλάντο Σίτι το βράδυ της Τετάρτης καταγράφηκε σε 20.181 άτομα. Ισχυρή προσέλευση, αλλά όχι και απόλυτο ξεπούλημα. Μια καταρρακτώδης βροχή πριν από τη σέντρα και η μεσοβδόμαδη συγκυρία μπορεί να ήταν παράγοντες, αλλά το ενδιαφέρον για τα εισιτήρια της Ίντερ Μαϊάμι εξακολουθεί να αυξάνεται, ακόμη και αν κάποια παραμένουν αδιάθετα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία αναζήτησης Google που παρήγγειλε η JeffBet, οι αναζητήσεις στο διαδίκτυο για "εισιτήρια της Ίντερ Μαϊάμι" μετά τη νίκη της Τετάρτης εκτοξεύτηκαν κατά 2.127% σε σύγκριση με τις προηγούμενες επτά ημέρες. Με αυτό το υψηλό επίπεδο ενδιαφέροντος, μην περιμένετε οι τιμές να μειωθούν σύντομα.
Θα πρέπει όμως οι άδειες θέσεις να αποτελούν ανησυχία για την Ίντερ Μαϊάμι;
"Αυτό εξαρτάται από τις συνθήκες ζήτησης", δήλωσε η Κάγια. "Φυσικά, αν η Ίντερ Μαϊάμι θέσει αρκετά χαμηλές τιμές, μπορεί να εξαλείψει τις κενές θέσεις. Το ερώτημα είναι πόσο χαμηλά πρέπει να πέσει για να επιτύχει αυτές τις πρόσθετες πωλήσεις και αν αξίζει να πουλήσει όλα τα εισιτήρια σε αυτή τη χαμηλή τιμή σε αντίθεση με την πώληση λιγότερων εισιτηρίων σε πολύ υψηλότερες τιμές".
Η Κάγια πρόσθεσε ότι η Ίντερ Μαϊάμι πιθανότατα διαθέτει έρευνα αγοράς που αναλύει το μέγεθος της δυνητικής πελατειακής της βάσης. Αυτό περιλαμβάνει το πόσο ευαίσθητοι στην τιμή είναι αυτοί οι πελάτες, ή όπως το όρισε η Κάγια, "την ελαστικότητα της ζήτησης για τα εισιτήριά της".

Η Ίντερ Μαϊάμι αρνήθηκε να σχολιάσει το θέμα της τιμολόγησης των εισιτηρίων.
"Εάν η Ίντερ Μαϊάμι εκτιμά ότι η πελατεία δεν είναι πολύ ευαίσθητη στις τιμές, έτσι ώστε μια αύξηση των τιμών να μην μειώνει πολύ τις πωλήσεις, ή από την άλλη πλευρά μια μείωση των τιμών να μην αυξάνει πολύ τις πωλήσεις, τότε είναι βέλτιστο να ορίσουμε υψηλές τιμές διατηρώντας την αδρανή χωρητικότητα", εξήγησε η Κάγια.
"Παρόλο που το μέγεθος της πελατείας σε σχέση με το μέγεθος του γηπέδου μπορεί να επηρεάζει αυτό το θέμα, ο κύριος λόγος για τον οποίο τα εισιτήρια δεν εξαντλούνται είναι πιθανότατα η στρατηγική τιμολογιακή συμπεριφορά της Ίντερ Μαϊάμι, που συνδέεται με την παραπάνω συζήτηση. Συγκεκριμένα, αυτό υποδηλώνει ότι οι φίλαθλοι ποδοσφαίρου στη Νότια Φλόριντα είναι αρκετά αναίσθητοι στις τιμές και έτσι η Ιντερ Μαϊάμι διατηρεί με βέλτιστο τρόπο τις τιμές σε υψηλά επίπεδα, παρόλο που αυτό σημαίνει ότι δεν ξεπουλιούνται όλες οι θέσεις".
Η Νότια Φλόριντα έχει τα δικά της ξεχωριστά οικονομικά και δημογραφικά χαρακτηριστικά. Είναι ένα πολιτιστικό φυτώριο για το ποδόσφαιρο στην Αμερική, αλλά μια περιοχή όπου το MLS έχει αποτύχει στο παρελθόν (τόσο η Miami Fusion όσο και η Tampa Bay Mutiny σταμάτησαν τη λειτουργία τους στις αρχές της δεκαετίας του 2000). Η άφιξη του Μέσι ξύπνησε ξαφνικά μια ποδοσφαιρική πόλη που είχε πέσει σε λήθαργο.
Η Νότια Φλόριντα θεωρείται επίσης μια ασταθής αθλητική πόλη. Οι άδειες θέσεις είναι συχνό φαινόμενο στους αγώνες της Major League Baseball, του NFL και του NBA. Ωστόσο, υπάρχει μια μερίδα του πληθυσμού που είναι διατεθειμένη να πληρώσει premium τιμές για να παρακολουθήσει τον καλύτερο ποδοσφαιριστή του κόσμου. Ακόμη και τώρα, ενώ η Ίντερ Μαϊάμι παίζει τους εντός έδρας αγώνες της 30 μίλια μακριά στο Φορτ Λόντερντεϊλ

"Η Νότια Φλόριντα, λόγω των δημογραφικών της χαρακτηριστικών, είναι πιθανώς η περιοχή των ΗΠΑ που έχει το μεγαλύτερο ποσοστό οπαδών του ποδοσφαίρου που θα εκτιμούσαν ιδιαίτερα τη δύναμη του αστέρα Μέσι", δήλωσε η Κάγια. "Τέτοιες ισχυρές προτιμήσεις καθιστούν συχνά τη ζήτηση αναίσθητη στις αλλαγές των τιμών, αρκεί κάποιος να μπορεί να αντέξει οικονομικά να αγοράσει".
Αυτό το τελευταίο σημείο είναι σημαντικό, δήλωσε η Κάγια. Η ευημερία είναι ένας παράγοντας που συμβάλλει στην ελαστικότητα της ζήτησης, καθώς, γενικά, όσο περισσότερα χρήματα έχεις, τόσο λιγότερο ευαίσθητος είσαι στις τιμές. Για τους οπαδούς της Ίντερ Μαϊάμι, των οποίων το υπόλοιπο του τραπεζικού λογαριασμού προκαλεί ανησυχία, η πληρωμή για να δουν τον Μέσι είναι ένα σημαντικό έξοδο.
"Η εισοδηματική ανισότητα στη Νότια Φλόριντα είναι πασίγνωστα μεγάλη", δήλωσε η Κάγια. "Το εύπορο τμήμα των κατοίκων της Νότιας Φλόριντα είναι από τα πλουσιότερα στη χώρα. Το τμήμα με χαμηλό εισόδημα είναι δυστυχώς μεταξύ των φτωχότερων και είναι απίθανο να επηρεαστεί από την παρουσία του Μέσι για να αγοράσει εισιτήρια ποδοσφαίρου, εκτός αν οι τιμές είναι πολύ χαμηλές".
Το συμπέρασμα της Κάγια είναι ότι η βέλτιστη στρατηγική τιμολόγησης της Ίντερ Μαϊάμι "πιθανότατα στοχεύει μόνο στο εύπορο τμήμα" εις βάρος κάποιων κενών θέσεων.