Champions League: H Premier League, το Europa και οι αντίπαλοι Ολυμπιακού και ΠΑΟΚ

Πώς η τελική κατάταξη της Premier League, αλλά και η έκβαση στους τελικούς του Champions και του Europa League μπορούν να αλλάξουν τα δεδομένα για τις ελληνικές ομάδες.

Champions League: H Premier League, το Europa και οι αντίπαλοι Ολυμπιακού και ΠΑΟΚ

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει η τελευταία αγωνιστική της Premier League, αλλά και οι τελικοί του Champions League και Europa League για Ολυμπιακό και ΠΑΟΚ.

Οι νικητές του Τότεναμ - Λίβερπουλ και Άρσεναλ - Τσέλσι σε συνδυασμό με την τελική τους θέση στο πρωτάθλημα θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην πορεία των ελληνικών ομάδων στα προκριματικά της κορυφαίας διασυλλογικής διοργάνωσης.

Πέρα από τους ευρωπαϊκούς τελικούς, πάντως, υπάρχει ενδιαφέρον για την εξέλιξη των εγχώριων πρωταθλημάτων της Αγγλίας, της Τουρκίας, αλλά και της Ολλανδίας.

Τα δεδομένα για Ολυμπιακό

Ο Ολυμπιακός ως δεύτερος στο πρωτάθλημα της Super League θα βρεθεί στο δεύτερο προκριματικό γύρο του Champions League στο μονοπάτι των μη πρωταθλητών (League Path). Η ομάδα του Πειραιά δεν μπορεί να προωθηθεί απευθείας σε επόμενο γύρο, ωστόσο η έκβαση του τελικού του Europa League, αλλά και των πρωταθλημάτων Ολλανδίας και Τουρκίας, θα επηρεάσουν τα γκρουπ δυναμικότητας.

Στον δεύτερο γύρο των προκριματικών βρίσκεται σίγουρα η ελβετική Βασιλείς και η αυστριακή Λιντς, όπως και οι δευτεραθλητές Ολλανδίας και Τουρκίας. Εφόσον λοιπόν ο Ολυμπιακός βρίσκεται σε χαμηλότερη θέση από την ελβετική ομάδα, με βάση το UEFA Ranking, αν βρεθούν σε αυτό τον γύρο ακόμα δύο ομάδες με υψηλότερο συντελεστή, οι «ερυθρόλευκοι» θα βρεθούν στο γκρουπ των ανίσχυρων. Για να αποφύγει αυτό το ενδεχόμενο, πρέπει στην Ολλανδία να κατακτήσει το πρωτάθλημα ο Άγιαξ και στην Τουρκία η Μπεσίκτας να μην τερματίσει δεύτερη.

Στην Eredivisie η Αϊτχόφεν ισοβαθμεί με τον Άγιαξ. Οι Πειραιώτες θέλουν τον Άγιαξ στο μονοπάτι των πρωταθλητών, αφού έχουν καλύτερο συντελεστή από τον Ολυμπιακό, εν αντιθέσει με την PSV.

Στην Τουρκία, οι Γαλατάσαραϊ, Μπασάκσεχιρ και Μπεσίκτας. Από τις τρεις διεκδικήτριες μόνο η Μπεσίκτας έχει καλύτερο συνετελεστή από την ομάδα του Πειραιά. Επομένως, οι «ερυθρόλευκοι» θέλουν είτε να τερματίσει 1η είτε 3η, ώστε να μείνει μακριά από το δεύτερο προκριματικό γύρο. Τη δεδομένη στιγμή βρίσκεται 3η και απέχει 4 βαθμούς από την Μπασάκσεχιρ δύο αγωνιστικές πριν το φινάλε.

Όσον αφορά στο Europa League, ο Ολυμπιακός δεν θέλει η Τσέλσι να κερδίσει την Άρσεναλ στον τελικό, αφού έχει ήδη εξασφαλίσει τη θέση της στο Champions League μέσω της Premier League. Αν συμβεί αυτό, σημαίνει ότι οι δευτεραθλητές Τουρκίας και Αυστρίας θα περάσουν απευθείας στον 3ο προκριματικό γύρο και οι ομάδες από έξι θα μειωθούν στις τέσσερις. Ως εκ τούτου, αν ο Άγιαξ τερματίσει δεύτερος στην Eredivisie, θα ρίξει τον Ολυμπιακό στους ανίσχυρους.

Τα δεδομένα για ΠΑΟΚ

Ο ΠΑΟΚ ως πρωταθλητής Ελλάδος βρίσκεται στον 2ο προκριματικό γύρο τους Champions League, αλλά στο μονοπάτι των πρωταθλητών (Champions Route) στο γκρουπ των ισχυρών. Υπάρχει, ωστόσο, σοβαρό ενδεχόμενο να προωθηθεί απευθείας στον 3ο γύρο, αφού η 11η στην κατάταξη της UEFA, Αυστρία, θα προωθήσει την ομάδα της απευθείας στους ομίλους, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν αλυσιδωτές αντιδράσεις σε όλους τους προκριματικούς γύρους.

Για να συμβεί αυτό το σενάριο, πρέπει ο νικητής στον τελικό του Champions League στη Μαδρίτη, να εξασφαλίσει το εισιτήριο του για την επόμενη κορυφαία ευρωπαϊκή διασυλλογική διοργάνωση από το πρωτάθλημά του.

Η Λίβερπουλ ό,τι και αν συμβεί έχει εξασφαλίσει ήδη το εισιτήριο της από την Premier League, αφού διεκδικεί το αγγλικό πρωτάθλημα. Η Τότεναμ έχει σοβαρές πιθανότητες να εξασφαλίσει τη συμμετοχή της στο επόμενο Champions League από το πρωτάθλημα, αφού βρίσκεται στην 4η θέση, ενώ ακόμα κι αν ισοβαθμίσει με την Άρσεναλ έχει πλεονέκτημα λόγω διαφοράς τερμάτων.

Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι ο ΠΑΟΚ προωθηθεί στο 3ο προκριματικό γύρο είναι προς το παρόν άγνωστο αν θα βρεθεί στο γκρουπ των ισχυρών ή των ανίσχυρων στην κλήρωση των προκριματικών.

Ο ιστότοπος αυτός χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Διαβάστε περισσότερα
ΑΠΟΔΟΧΗ