«Δεσποινίς Τζούλια» στο θέατρο 104
Το έργο του Στρίντμπεργκ «Δεσποινίς Τζούλια» ανεβαίνει στο θέατρο 104
Η εταιρεία θεάτρου 1+1=1 παρουσιάζει το έργο του Άουγκουστ Στρίντμπεργκ «Δεσποινίς Τζούλια» σε μετάφραση Μαργαρίτας Μέλμπεργκ και σκηνοθεσία Θεόδωρου Εσπίριτου από 28/4 στο χώρο «Θεάτρο 104».
Το έργο-μανιφέστο του νατουραλισμού διαδραματίζεται σε έναν ασφυκτικά́ κλειστό́ χώρο –την κουζίνα ενός αρχοντικού–, στη διάρκεια μιας νύχτας –τη βραδιά του μεσοκαλόκαιρου–. Τρία πρόσωπα, η δεσποινίς Τζούλια (Δέσποινα Σαραφείδου) κόρη του κόμη, ο υπηρέτης Ζαν (Κωνσταντίνος Σειραδάκης) και η μαγείρισσα Κριστίν (Τασία Σοφιανίδου), μπλέκονται σε έναν ολέθριο στρόβιλο παθών και αλληλεξάρτησης.
Ολυμπιακός: Κινήσεις επίθεσης από την αρχή χωρίς τέλος
Οι δύο περιστασιακοί εραστές, η Τζούλια και ο Ζαν, κρυμμένοι αρχικά πίσω από́ ένα πλήθος κοινωνικών προσωπείων, θα μείνουν στο τέλος άοπλοι, γυμνοί́, ταπεινωμένοι. Η διαμάχη τους είναι σύγκρουση φύλων και κοινωνικών τάξεων, κληρονομημένων στερεοτύπων και βασικών ενστίκτων. Δρέπουν τον απαγορευμένο καρπό και ναυαγούν: η ακατανίκητη επιθυμία της Τζούλιας να "πέσει" και του Ζαν να ανέλθει θα αποτελέσουν το σημείο συνάντησής τους αλλά και την οριστική συντριβή τους.
Ο Στρίντμπεργκ εκθέτει τα πρόσωπα με τη χειρουργική ακρίβεια ανατόμου. "Οι χαρακτήρες", γράφει, "είναι αμφιταλαντευόμενοι, αδύναμοι, κράμα παλαιού́ και καινούριου, όπως αρμόζει σε σύγχρονους ανθρώπους που ζουν σε μια μεταβατική́ περίοδο, γοργή και αγχώδη".
Η κληρονομικότητα και το φύλο, η ταξική́ προέλευση αλλά και το ένστικτο της επιβίωσης –μια μεταφορά των θέσεων του Δαρβίνου για την επικράτηση του ισχυρότερου– συνιστούν τους πραγματικούς πρωταγωνιστές του δράματος πίσω από τους δύο βασικούς χαρακτήρες. Η ισχυρή έλξη και η τελική σύγκρουσή τους είναι σύγκρουση ανάμεσα στο ένστικτο της ζωής και την ενόρμηση του θανάτου – μια επιθυμία δύναμης, κατακυρίευσης και επικράτησης με κάθε κόστος.
Πηγή: athinorama.gr