Αντίο σε δύο σπουδαίους από την πολιτεία

Το μήνυμα του υφυπουργού Πολιτισμού Νικόλα Γιατρομανωλάκη για τον χαμό της Σοφίας Μιχοπούλου και του Φούλη Μπουντούρογλου, δύο μεγάλων του ελληνικού θεάτρου που «έφυγαν» στις αρχές του 2022.

Αντίο σε δύο σπουδαίους από την πολιτεία

Στην απώλεια δύο σπουδαίων ανθρώπων του ελληνικού θεάτρου, της Σοφίας Μιχοπούλου και του Φούλη Μπουντούρογλου αναφέρθηκε με μήνυμά του στα social media ο υφυπουργός Πολιτισμού, Νικόλας Γιατρομανωλάκης.

«Τις πρώτες ώρες του 2022, αποχαιρετούμε δύο σημαντικούς δημιουργούς του θεάτρου: Την Σοφία Μιχοπούλου και τον Φούλη Μπουντούρογλου. Η Σοφία Μιχοπούλου συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν όλη τη δεκαετία του ‘60 ερμηνεύοντας δεκάδες ρόλους στο Θέατρο Τέχνης, ενώ από τη δεκαετία του ‘80 υπήρξε βασικό στέλεχος του Θεάτρου ‘Αττις και η πιο στενή συνεργάτιδα του Θόδωρου Τερζόπουλου, έχοντας προσφέρει συγκλονιστικές ερμηνείες, κυρίως στην αρχαία τραγωδία. Συνεργάστηκε επίσης και με το Εθνικό Θέατρο και πολλούς άλλους θεατρικούς οργανισμούς. Ενσάρκωσε την πεμπτουσία του σωματικού θεάτρου ως το ιδανικό όργανο ερμηνείας του λόγου και του ρυθμού, αφήνοντας ανεξίτηλο αποτύπωμα στο θεατρικό γίγνεσθαι. Κάθε ερμηνεία της ήταν μια ανεπανάληπτη εμπειρία. Βαθιά καλλιεργημένη και με ουσιαστική αγάπη για τις νεότερες γενιές, έχοντας μαθητεύσει πολλά χρόνια πλάι στις σημαντικότερες μορφές του θεάτρου από την Ιαπωνία έως την Ευρώπη, η προσφορά της στη διδασκαλία μέσα από δεκάδες σεμινάρια και εργαστήρια υπήρξε τεράστια και καθοριστική. Ο Φούλης Μπουντούρογλου, ηθοποιός και σκηνοθέτης, υπήρξε σταθερός συνεργάτης του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Συνεργάστηκε επίσης με το Θεατρικό Εργαστήρι Θεσσαλονίκης, το Καφεθέατρο Θεατρική Διαδρομή, το ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας και το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας. Δίδαξε στο Τμήμα Θέατρου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στη Δραματική Σχολή του ΚΘΒΕ και σε ιδιωτικές δραματικές σχολές. Ήταν επίσης ιδρυτής του θρυλικού, πρωτοποριακού Καφεθεάτρου της Καλαμαριάς, ένα από τα ιστορικά καλλιτεχνικά στέκια της Θεσσαλονίκης. Διακρίθηκε για το ταλέντο, τη σεμνότητα, την ευγένεια και το ήθος του Τους αποχαιρετούμε με θλίψη αλλά και με ευγνωμοσύνη για την παρουσία και την προσφορά τους. Θερμά συλλυπητήρια στους οικείους και στους συνεργάτες τους. »

Τη βαθιά του θλίψη για την απώλεια της Σοφίας Μιχοπούλου, «μιας σπουδαίας, αφοσιωμένης στην Τέχνη της, ηθοποιού και δασκάλας υποκριτικής που τίμησε το Θέατρο και το υπηρέτησε με ήθος, συνέπεια, αφοσίωση, γνώση και μεθοδικότητα», εκφράζει με ανακοίνωσή του το ΚΘΒΕ.

Σημαντική, όπως αναφέρει το ΚΘΒΕ, ήταν και η εκπαιδευτική της δράση, με σεμινάρια στη Θερινή Ακαδημία και Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, στο Κέντρο Αρχαίου Δράματος και αλλού, στη Μαδρίτη, Μέριδα, στα Κανάρια νησιά (Πανεπιστήμιο Tenerrife), στη Δραματική Σχολή του Buenos Aires, στο Βέλγιο, Γάνδη και στη Δραματική Σχολή Αμβέρσας με θέμα: «Εκπαίδευση και προετοιμασία του ηθοποιού - Νόμος των αντιθέτων - Ειδικές ασκήσεις για την κατάκτηση μέσα απ' όλα τα σημεία του σώματος και της φωνής, των πηγών ενέργειας, την αρμονία ανάμεσα στο λόγο και τη σωματικότητα. Έως τη Διονυσιακή και Απολλώνια διάσταση, που βρίσκει την υπέρτατη μορφή της στο μεγάλο για τον ηθοποιό σχολείο και δάσκαλο την Αρχαία Ελληνική Τραγωδία».

Οι συνεργασίες της Σοφίας Μιχοπούλου με το ΚΘΒΕ είναι οι εξής: «Μια πνοή λουλουδιών» του Τζαίμς Σώντερς Τζαίημς/ Σκηνοθεσία: Γιώργος Θεοδοσιάδης (1972), «Ο άνθρωπος, το κτήνος και η αρετή» του Λουίτζι Πιραντέλλο/ Σκηνοθεσία: Πάνος / Χαρίτογλου Πάνος (1973), Θεατρικό Εργαστήριο του ΚΘΒΕ - Α' φάση - (2007) Masterclass, «Η Φιλονικία» του Μαριβώ - «Καθαροί, πια» της Σάρα Κέην: μία παράλληλη ανάγνωση / Μαριβώ, Κέιν Σάρα Κέιν/ Σκηνοθεσία: Γιάννης Παρασκευόπουλος (2007) Masterclass.