«Τρωάδες» του Ευριπίδη στο Θέατρο Δάσους

Πρεμιέρα κάνει την Πέμπτη, 20 Αυγούστου στο Θέατρο Δάσους, στη Θεσσαλονίκη η παράσταση της αρχαίας τραγωδίας «Τρωάδες» του Ευριπίδη.

«Τρωάδες» του Ευριπίδη στο Θέατρο Δάσους

Σε δύσκολες συνθήκες, με πολλές αλλαγές λόγω της πανδημίας του νέου κορονοϊού και τήρηση των υγειονομικών κανονισμών και μέτρων, η παράσταση της αρχαίας τραγωδίας «Τρωάδες» του Ευριπίδη - συμπαραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος του Κέντρου Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Βέροιας, κάνει πρεμιέρα την προσεχή Πέμπτη, 20 Αυγούστου στο Θέατρο Δάσους, στη Θεσσαλονίκη.

«Η παράσταση στην πραγματικότητα αυτό που πραγματεύεται είναι η δική μας ανάγκη να υπάρξουμε μέσα σε ένα σύνολο ανθρώπων και να εργαστούμε, να ανήκουμε σε μία ομάδα. Όπως νιώθουν οι «Τρωάδες» ότι χάνουν τα πάντα, έτσι νιώσαμε και εμείς πριν από τρεις, τέσσερις μήνες. Δεν ξέραμε ποιο θα είναι το μέλλον της δουλειάς μας, δεν ξέραμε πως θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε και μέσα από τους πολύ συγκεκριμένους κανόνες βρήκαμε έναν τρόπο να υπάρξουμε» υπογράμμισε ο σκηνοθέτης της παράστασης και καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Βέροιας, Γιάννης Παρασκευόπουλος κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου.

«Μέσα σε αυτή τη συγκυρία, μέσα από αυτό πείραμα που έκαναν οι τρεις οργανισμοί σε συνεργασία νιώθω πολύ τυχερός που μας προσφέρθηκε ο απολύτως ασφαλής χώρος για να δουλέψουμε. Εδώ και 2,5 μήνες μας δόθηκε απεριόριστος χρόνος για να ερευνήσουμε μέσα σε αυτή την αντίξοη συνθήκη πως μπορεί να ανέβει μία παράσταση με τα συγκεκριμένα δεδομένα, που αρχικά μας τρόμαξαν, αλλά μετά συνειδητοποιήσαμε ότι μας άνοιξαν έναν δρόμο πάρα πολύ αποκαλυπτικό γι αυτό που τελικά είναι η παράσταση» σημείωσε ο κ. Παρασκευόπουλος.

«Το πιο σημαντικό για εμάς είναι να μοιραστούμε όλο αυτό με τον κόσμο. Θέλω να πιστεύω ότι μέχρι και την τελευταία στιγμή δεν θα υπάρξει κάτι να μας ανατρέψει και ο κόσμος θα δει πώς είναι δυνατόν κάτω από πολύ συγκεκριμένους κανόνες, με τους ηθοποιούς να παίζουν χωρίς να πλησιάζουν ο ένας τον άλλον, χωρίς να αγγίζουν ο ένας τον άλλον, ειδικά σε ένα έργο που έχει να κάνει με τον ανθρώπινο πόνο, πώς μπορεί να υπάρξει η σκηνική πράξη» επισήμανε.

«Είμαστε ευτυχείς για τη συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και με τα ΔΗΠΕΘΕ και ελπίζουμε ότι αυτή η κινούμενη άμμος στην οποία χαρτογραφούμε θα μας διδάξει και κάτι: ότι μπορούμε ανά πάσα στιγμή να είμαστε ετοιμοπόλεμοι προκειμένου να φέρουμε εις πέρας ένα έργο, το οποίο συνήθως για πολλούς αποτελεί σπορ, για άλλους διασκέδαση, για μας είναι ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ με κεφαλαία και γι αυτό επιχειρούμε κάποιες παραγωγές, οι οποίες δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητες» τόνισε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ, Νίκος Κολοβός.
«Οι σκηνοθεσίες έχουν προσαρμοστεί στην πρόκληση κι αυτό είναι κατάκτηση. Έχουν δώσει οι καλλιτέχνες μας δείγματα γραφής, τα οποία και μας αφορούν άμεσα μιας και μάθαμε να ζούμε με την πανδημία, αλλά και θα διδάξουν και κάτι, το οποίο μέχρι σήμερα μας ήταν άγνωστο: ότι στις δύσκολες στιγμές τα καταφέρνουμε περίφημα» πρόσθεσε.

Το ταξίδι των «Τρωάδων» ξεκίνησε πριν από περίπου δέκα μήνες σε μία συζήτηση με τον καλλιτεχνικό διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας, Γιάννη Παρασκευόπουλο και προοριζόταν να αποτελέσει μία από τις καλλιτεχνικές προτάσεις για το Φεστιβάλ Επταπυργίου του 2020, ανέφερε η πρόεδρος του Κέντρου Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Άννα Μυκωνίου.

«Πρόκειται για ένα κορυφαίο έργο, το οποίο έχει ιδιαίτερες αναφορές στη σημερινή εποχή και γι αυτό και επιλέχθηκε. Είχαμε πει ότι θα αποτελεί ένα πολύ ωραίο σκηνικό το Φρούριο του Επταπυργίου για την παράσταση. Επειδή οι μεγάλες παραγωγές θέλουν συνέργειες και το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος μας βοήθησε και στο 1ο Φεστιβάλ Επταπυργίου απευθυνθήκαμε στον Νίκο Κολοβό, ο οποίος αγκάλιασε την ιδέα από την πρώτη στιγμή, μας έδωσε τον όγκο, την εμπειρία και τα μέσα του μεγαλύτερου καλλιτεχνικού οργανισμού της Βόρειας Ελλάδας» τόνισε η κ. Μυκωνίου.

Η πανδημία, όπως υπογράμμισε, ανάγκασε αυτό το πρότζεκτ να αλλάξει αρκετά, από «Τρωάδων Στάσιμα» έγινε «Τρωάδες», δεν θα παρουσιαστεί στον χώρο του Επταπυργίου, αλλά στο Θέατρο Δάσους. «Το σημαντικό είναι ότι θα γίνει. Αυτό πιστεύουμε εμείς» είπε η κ. Μυκωνίου ευχαριστώντας όλους τους συντελεστές γιατί «αποδεικνύουν ότι οι πραγματικοί καλλιτέχνες μπορούν να συνεχίσουν να δημιουργούν, όσο και δύσκολες να είναι οι συνθήκες». «Αυτό είναι το δίδαγμα της περιπέτειας που ζήσαμε όλους αυτούς τους τελευταίους μήνες» σημείωσε.

«Σε καιρούς δύσκολους, σε καιρούς που η υγειονομική κρίση πλήττει όχι μόνο την Ελλάδα, αλλά όλο τον κόσμο και δεν άφησε αλώβητο τον κόσμο της τέχνης εμείς τολμήσαμε. Μεθαύριο ευχόμαστε όλοι να απολαύσουμε την πρεμιέρα της μεγάλης θεατρικής παράστασης, του μεγάλου καλλιτεχνικού, πνευματικού και θεατρικού γεγονότος» ανέφερε η πρόεδρος του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Βέροιας, Γεωργίας Μπατσαρά.

Οι «Τρωάδες» μας καλούν κρατώντας το υγειονομικό πρωτόκολλο, τηρώντας τις αποστάσεις, φορώντας τις μάσκες μας να πετάξουμε τις εσωτερικές μας μάσκες και να έρθουμε κοντά ο ένας στον άλλον με την ψυχή και την καρδιά μας και να ανακαλύψουμε τον πραγματικό μας εαυτό, πρόσθεσε.

Η Γιώτα Φέστα, η οποία ερμηνεύει τον ρόλο της Εκάβης είπε ότι αισθάνθηκε απολύτως προστατευμένη και ασφαλής χάρη στη μεγάλη βοήθεια απ' όλους τους ανθρώπους του ΚΘΒΕ. «Το ζητούμενο για την παράστασή μας ήταν να είμαστε 18 άνθρωποι μαζί. Ήταν να επικοινωνήσουμε αυτό το έργο προσπαθώντας να συνδεθούμε ο ένας με τον άλλον» τόνισε η ηθοποιός και πρόσθεσε: «Δεν αισθάνομαι πρωταγωνίστρια, αισθάνομαι ότι είμαι μέλος μιας ομάδας κι αυτό το οφείλουμε πάρα πολύ στον Γιάννη Παρασκευόπουλο».

Στην παράσταση «Τρωάδες» με φόντο την κατεστραμμένη Τροία, οι γυναίκες Τρωαδίτισσες αναμένοντας την ανακοίνωση της τύχης τους, θρηνούν για την άλωση της πόλης. Ανάμεσά τους η Εκάβη, παραδομένη στη μοίρα της, σηκώνει τα βάρη μιας ζωής από το ένδοξο παρελθόν στο τραγικό παρόν. Μέχρι το τέλος του έργου η μια συμφορά διαδέχεται την άλλη, με αποκορύφωμα τον θάνατο του εγγονού της, του Αστυάνακτα -τη μοναδική ελπίδα για τη μελλοντική αναβίωση της Τροίας- τον οποίο οι Έλληνες αποφάσισαν να γκρεμίσουν από τα τείχη της πόλης. Οι δυνάμεις της καταστροφής μοιάζουν πλέον ανεξέλεγκτες, σχεδόν θεϊκές.

Η πρεμιέρα στο Θέατρο Δάσους στη Θεσσαλονίκη είναι στις 20 Αυγούστου και ακολουθούν άλλες δύο παραστάσεις στις 21 και 22 του μήνα. Στη συνέχεια η παράσταση ανεβαίνει στις 26 Αυγούστου στο Θέατρο Άλσους «Μελίνα Μερκούρη»,στη Βέροια και στις 27 του μήνα στο Αρχαίο Θέατρο Μίεζας στη Νάουσα με φυσικό φως.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ