Καταρζίνα Κόμπρο - Έτσι πάει ο κόσμος μπροστά
Η ρηξικέλευθη ματιά της Καταρζίνα Κόμπρο στην υπηρεσία της εξέλιξης
Πολωνή γλύπτρια και ζωγράφος, εξέχουσα εκπρόσωπος του κονστρουκτιβισμού η Καταρζίνα Κόμπρο προώθησε μέσα από το έργο της και το θεωρητικό της υπόβαθρο την ιδέα ενός αφηρημένου έργου βασισμένου σε καθολικούς και αντικειμενικούς κανόνες. Κάπως έτσι έφτασε στο σημείο να απορρίψει την ιδέα του υποκειμενισμού και την προτεραιότητα του εξπρεσιονισμού.
Ολυμπιακός: Η συμβολή του… Βαλμπουενά
Τα έργα της τείνουν να καταλάβουν τα πάντα, υπηρετούν την ομοιομορφία του χώρου, που πλέον δεν περιβάλλει απλά το δημιούργημα αλλά διεισδύει μέσα σε αυτό και αφομοιώνεται. Αν ο καλλιτέχνης ταυτίζεται με το έργο του και το έργο με τον περιβάλλοντα χώρο, τότε οι συντεταγμένες που ορίζουν τη θέση του δημιουργήματος είναι άνευ αξίας. Καλλιτέχνης, έργο και χώρο είναι τρεις έννοιες που γίνονται μία για χάρη της τέχνης, και η αισθητική είναι η μόνη θρησκεία στην οποία οφείλουμε να πιστεύουμε.
Η σύλληψη του χώρου ως μέρους του ίδιου του έργου επηρέασε πολλούς καλλιτέχνες αλλά και την εξέλιξη της ίδιας της τέχνης από δεύτερο μισό του εικοστού αιώνα. Η Κόμπρο, που συνοδοιπόρησε με καλλιτέχνες όπως ο Μάλεβιτς, υποστήριξε πράγματα που σήμερα θεωρούνται αυτονόητα.