Arte povera, το διεθνές κίνημα της τέχνης που αγκάλιασε έναν Έλληνα

Η Arte Povera παραμένει ένα σημαντικό κεφάλαιο της τέχνης στην εποχή του μεταμοντέρνου.

Arte povera, το διεθνές κίνημα της τέχνης που αγκάλιασε έναν Έλληνα

Στη γεωγραφία του μεταμοντέρνου η arte povera είναι σίγουρα μια από τις πιο λαμπρές πρωτεύουσες κι ας την περιέγραψε έτσι ο Γκερμάνο Τσελάντ. Προφανώς ο Ιταλός τεχνοκριτικός μίλησε για «φτωχή τέχνη» αλλά στην ουσία προσδιόρισε ένα εικαστικό κίνημα που δεν περιορίστηκε σε παραδοσιακά μέσα και μεθόδους αλλά αγκάλιασε μια ομάδα νεαρών καλλιτεχνών που έδρασαν στο βιομηχανικό περιβάλλον των Ιταλικών μεγαλουπόλεων στη σκιά μιας βαριάς οικονομικής κρίσης.

Η arte povera είναι στην ουσία πράξη αντίδρασης στους θεσμούς μιας συντηρητικής κοινωνίας γεμάτης, ένα ριζοσπαστικό άλμα της τέχνης στο άγνωστο του μεταμοντέρνου. Η έκθεση Im Spazio, και πραγματοποιήθηκε στη Galleria La Bertesca στη Γένοβα της Ιταλίας με την επιμέλεια του Τσελάντ, το φθινόπωρο του 1967 λειτούργησε ως σημείο εκκίνησης αυτού του πρωτοποριακού κινήματος.

Ας μην λησμονούμε ότι στους κόλπους της arte povera βρήκε φιλοξενία και ένα ανήσυχο εικαστικό πνεύμα από τη χώρα μας, ο Γιάννης Κουνέλλης, ο οποίος αν είχε μείνει στον τόπο του πιθανότατα να μην έβρισκε ποτέ το δρόμο του.