Οι παράξενες ομοιότητες της «Κραυγής» του Μουνκ με την οικία Tassel στις Βρυξέλες
Το εμβληματικό έργο του Μουνκ και η σχέση του με την Αρ Νουβό
Στο έργο του Έντβαρντ Μουνκ δεσπόζουν θαυμαστές αλληγορίες και συμβολισμοί. Ο Μουνκ άφησε την πατρίδα του τη Νορβηγία για να σπουδάσει στο Παρίσι το 1889 κι εκεί αντίκρισε τη μαγεία του Ιμπρεσιονισμού, του Σερά, του Γκογκέν και του Βαν Γκογκ. Ο ίδιος όμως ανήκε πάντα στο ζοφερό Σκανδιναυικό κόσμο με την υπερβόρεια μελαγχολία και τους αινιγματικούς δημιουργούς.
Ο Μουνκ, σαν άλλος Ντοστογιέφσκι, τραβάει τα πράγματα στα άκρα απεικονίζοντας ψυχικές καταστάσεις που αγγίζουν αν δεν ξεπερνούν τα όρια του παθολογικού.
Ολυμπιακός: Κινήσεις επίθεσης από την αρχή χωρίς τέλος
Η Κραυγή, ο πασίγνωστος πίνακας του Μουνκ είναι έργο της ίδιας χρονιάς με την Οικία Tassel στις Βρυξέλες. Το 1896 η πρώτη έκθεση του Μουνκ έγινε στην γκαλερί Αρ Νουβό στο Παρίσι, χτισμένη στα σχέδια ενός άλλου Βέλγου αρχιτέκτονα. Η γκαλερί αυτή έμελλε να δώσει το όνομά της σε ένα νέο καλλιτεχνικό κίνημα. Οι παραλληλισμοί αυτοί δεν είναι αυθαίρετοι, γιατί αν παρατηρήσει κανείς προσεκτικά θα διαπιστώσει πως τα καμπυλόγραμμα μορφότυπα στο εσωτερικό της οικίας Tassel, σήμα κατατεθέν της Αρ Νουβό, θυμίζουν πολύ τις πληθωρικές γραμμές της Κραυγής.