Σάνι Μάρεϊ - «Δεν είμαστε στην όπερα»
Ο πρωτοποριακός ντραμίστας της frre jazz που έδωσε νέο ρόλο στα τύμπανα
Δεν ήταν τυχαία η απόφαση του Στραβίνσκι να βγάλει τα κρουστά όργανα από τη σκιά και να τα απαλλάξει από τη σκλαβιά αιώνων. Στον 20ο αιώνα πολλοί σημαντικοί μουσικοί ακολούθησαν το παράδειγμά του και διεκδίκησαν μια καλύτερη θέση για τα όργανά τους τα οποία παραδοσιακά αντιμετωπίζονταν σαν παρακατιανά.
Γεννημένος το 1936 στο Ίνταμπελ της Οκλαχόμα, ο Σάνι Μάρεϊ ήρθε για να δώσει ένα καινούργιο ρόλο στο drumming. Εμπνευσμένος αυτοσχεδιαστής έπαψε να παριστάνει τον χρονομέτρη και αφοσιώθηκε σ' ένα πιο δημιουργικό παίξιμο. Οι μουσικοκριτικοί είπαν για αυτόν ότι όχι μόνο πέρασε τη διαχωριστική γραμμή αλλά ουσιαστικά την έσβησε δια παντός. Ο Μάρεϊ είναι ένας ποιητής του χρόνου και υπακούει σε ένα σφυγμό που προέρχεται απευθείας από την αρτηρία του συμπαντικού ρυθμού. Οι επιδόσεις του δημιουργούν συχνά την ψευδαίσθηση πως πρόκειται για περισσότερους από ένα ντραμίστες οι οποίοι επιτίθενται κατά ριπάς στο μουσικό θέμα.
Ολυμπιακός: Η συμβολή του… Βαλμπουενά
Ο Σάνι Μάρεϊ αναπτύσσοντας την ποιητική των τυμπάνων φτάνει ως τη ρίζα της μουσικής και του χρόνου που την καθορίζει δίνοντας μια καθαρά αφηγηματική διάσταση σε ό,τι εμείς συλλαμβάνουμε ως αυτοσχεδιασμό.
Στο βίντεο που ακολουθεί παρουσιάζεται η Eremite Records παρουσιάζει το άλμπουμ του Σάνι Μάρεϊ «Δεν είμαστε στην Όπερα», ηχογραφώντας μια ζωντανή εμφάνιση στη Μασαχουσέτη, τον Ιούνιο του 1998. Στο άλμπουμ αυτό, ο Μάρεϊ συνεπικουρείται από τον σαξοφωνίστα Σαμπίρ Ματίν, o οποίος στην εφηβεία του ήταν μουσικός κρουστών αλλά στη συνέχεια μεταπήδησε στην επικράτεια των πνευστών οργάνων.