Τροφές που μειώνουν την αρτηριακή πίεση

Οι αλλαγές στον τρόπο διατροφής και ζωής μπορούν να βελτιώσουν τον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης και να μειώσουν τον κίνδυνο των επιπλοκών που σχετίζονται με την υγεία.

Τροφές που μειώνουν την αρτηριακή πίεση

Ας δούμε ποια τρόφιμα είναι σύμμαχοι στη μείωση της.

Πράσινα λαχανικά

Γεμίστε το πιάτο σας με πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως σπανάκι, μπρόκολο, κάλε για αρκετό κάλιο, μαρούλι, κολοκύθι και βέβαια χόρτα. Βοηθούν την αποβολή του επιπλέον νατρίου από το σώμα και χαλαρώνουν τα αιμοφόρα αγγεία.

Τα μούρα (blueberries, cranberries, φράουλες)

Είναι πλούσιες πηγές ανθοκυανινών. Οι ενώσεις αυτές βοηθούν τη διατήρηση της ελαστικότητας και τη διαπλάτυνση του τοιχώματος των αρτηριών με αποτέλεσμα την καλή λειτουργία της καρδιάς.

Γιαούρτι

Το ασβέστιο έχει ρόλο κλειδί στην καλή πίεση γιατί βοηθά τα αιμοφόρα αγγεία να σφίξουν και να χαλαρώσουν όταν πρέπει. Προτιμήστε χαμηλό σε λιπαρά και προσθέστε μούρα και βρώμη για πιο έντονη γεύση.

Λιπαρά ψάρια

Τα λιπαρά ψαριά όπως ο σολομός ,το σκουμπρί και η σαρδέλα περιέχουν ω3 λιπαρά που ενισχύουν την λειτουργία της καρδιάς. Μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση συμπληρωμάτων ιχθυελαίων μειώνει την πίεση ειδικά σε περιπτώσεις υπέρτασης. Μια επίσης καλή πηγή ασβεστίου είναι το κόκκαλο της σαρδέλας.

Σπόροι

Προσθέστε ανάλατους σπόρους όπως κολοκυθόσπορο, ηλιόσπορο, λιναρόσπορο στο γιαούρτι ή βρώμη ή καταναλώστε τους σκέτους για να μειώσετε την αρτηριακή πίεση. Περιέχουν μεταλλικά στοιχεία όπως το μαγνήσιο, τα οποία ελέγχουν και χαλαρώνουν τα αιμοφόρα αγγεία. Προτεινόμενη δόση 1 έως 1,5 κουταλιά της σούπας

Βρώμη

Η βρώμη είναι μια πολύ υγιεινή, χαμηλής περιεκτικότητας σε νάτριο τροφή. Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες , μας βοηθά να διατηρήσουμε το βάρος και την πίεση χαμηλά.

Το παντζάρι

Η κατανάλωση 1 πιάτου ή 2 φλιτζανιών χυμό παντζάρι μειώνει τη συστολική πίεση σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Το σκόρδο

Το σκόρδο είναι γνωστό για αυτή την ιδιότητα του λόγω της διαστολής των αγγείων που προκαλεί. Όσο πιο χαλαρά είναι τα αιμοφόρα αγγεία τόσο πιο καλά λειτουργεί η καρδιά

Φιστίκια Αιγίνης

Όπως τα αμύγδαλα και τα καρύδια ,τα –ανάλατα- φιστίκια είναι πηγή καλών λιπαρών που ενισχύουν την καλή λειτουργία της καρδιάς και μειώνουν την πίεση.

Ρόδι

Η βιταμίνη C και το κάλιο που περιέχει- εντός των άλλων- μειώνει την αρτηριακή πίεση και βοηθά τη καλή λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων.

Ελαιόλαδο

Οι πολυφαινόλες που περιέχει βελτιώνουν την υγεία των αιμοφόρων αγγείων και βοηθούν στην διατήρηση της ελαστικότητα τους.

Τρώω καλά, νιώθω καλά!

Ασλανίδη Αναστασία

Διαιτολόγος-Διατροφολόγος
Σύμβουλος Προσωπικής Ανάπτυξης
www.anastasia-aslanidi.gr

Το «ΦΩΣ» στην πόρτα σας και στον υπολογιστή σας