Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C εκτός από τα πορτοκάλια

Οι κόκκινες πιπεριές, το ακτινίδιο η πατάτα, αλλά και άλλες τροφές, οι οποίες είναι πλούσιες σε βιταμίνη C για τον οργανισμό μας.

Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C εκτός από τα πορτοκάλια

Η βιταμίνη C ή ασκορβικό οξύ είναι μια υδατοδιαλυτή βιταμίνη που δεν αποθηκεύεται στο σώμα και την οποία πρέπει να λαμβάνουμε καθημερινά. Στις πολλές βιοχημικές λειτουργίες της περιλαμβάνονται η ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, η στήριξη δοντιών και οστών, η αύξηση της απορρόφησης σιδήρου.

Είναι απαραίτητη για τη σύνθεση και την διατήρηση της ακεραιότητας του κολλαγόνου, της ουσίας που συνδέει τα κύτταρα του σώματος μεταξύ τους. Έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση και προστατεύει τα κύτταρα από τη φθορά. Οι άνδρες χρειάζονται 90mg και οι γυναίκες 75 mg ημερησίως, ένα μέτριο πορτοκάλι παρέχει 70 mg αλλά υπάρχουν και άλλες πλούσιες πηγές της βιταμίνης, ας δούμε ποιες είναι.

Κόκκινες πιπεριές

Περιέχουν 95mg βιταμίνης C ανά ½ φλιτζάνι. Είναι πλούσιες σε βιταμίνες Α, Β, Ε και Κ όπως επίσης και σε κάλιο, μαγνήσιο και φώσφορο.

Ακτινίδιο

Ένα μέτριο ακτινίδιο περιέχει 70mg βιταμίνης, όσο ένα πορτοκάλι. Περιέχει φυτικές ίνες, φλαβονοειδή και καροτενοείδη-από τις ισχυρότερες ομάδες αντιοξειδωτικών ενώσεων. Αρκετά θρεπτικά συστατικά περιέχει και η φλούδα του η οποία μπορεί να καταναλωθεί εάν απομακρύνουμε καλά το χνούδι.

Μπρόκολο

Μισό φλιτζάνι έχει 50mg βιταμίνη C, φυτικές ίνες και άλλες αντιοξειδωτικές ενώσεις .Στην ισχυρή θρεπτικότητα της θα προσθέσουμε και την αντιφλεγμονώδη δράση. Ο σωστός τρόπος μαγειρέματος για να μειώσουμε την απώλεια θρεπτικών συστατικών είναι στον ατμό για 5λεπτά και λίγες σταγόνες λεμονιού.

Πατάτα

Μια μεσαία πατάτα περιέχει 20mg βιταμίνης. Είναι μια εξαιρετική πηγή καλίου, φυτικών ινών και θειαμίνης. Όμως μην την τηγανίσετε! Καταναλώστε την ψητή με ελαιόλαδο για να διατηρήσει τα θρεπτικά συστατικά.

Κουνουπίδι

Ένα φλιτζάνι έχει 40mg βιταμίνης, είναι μια αξιοπρεπής πηγή καλίου, φυλλικού οξέος και βιταμίνης Κ. Καλύψτε την μυρωδιά με φρέσκα βότανα όπως το θυμάρι που επίσης έχει 4 mg βιταμίνης C ανά κουταλάκι του γλυκού

Παπάγια

Ένα φλιτζάνι έχει όλη την ποσότητα βιταμίνης που χρειαζόμαστε(90mg), επίσης περιέχει καροτένιο, φλαβονοειδή, φυτικές ίνες, κάλιο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και μαγνήσιο. Αυτός ο συνδυασμός θρεπτικών συστατικών φροντίζει την καρδιά και προλαμβάνει τον καρκίνο του παχέος εντέρου. Αφαιρέστε τους σπόρους, προσθέστε λίγο αλάτι και σταγόνες lime και απολαύστε το.

Μια διατροφή πλούσια σε βιταμίνη C είναι ένα απαραίτητο βήμα για την προαγωγή της καλής υγείας και την πρόληψη καρδιοπαθειών, καρκίνου και διαβήτη.
Σκέψου αλλιώς! Σκέψου εσένα

Ασλανίδη Αναστασία
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος
Σύμβουλος Προσωπικής Ανάπτυξης
www.anastasia-aslanidi.gr

Το «ΦΩΣ» στην πόρτα σας και στον υπολογιστή σας