Καλοκαίρι 2019: Ηλίαση - Tips για πρόληψη και αντιμετώπιση

Όλα όσα είναι καλό να γνωρίζετε πριν σας «παρασύρει» ο καύσωνας του Σαββατοκύριακου.

Καλοκαίρι 2019: Ηλίαση - Tips για πρόληψη και αντιμετώπιση

Τους καλοκαιρινούς μήνες η ζέστη μπορεί να γίνει ανυπόφορη και επικίνδυνη. Δεν είναι μόνο το κάψιμο από τον ήλιο που πρέπει να προσέχουμε. Είναι και η ηλίαση.

Όλοι μας, αψηφώντας τις συμβουλές των γιατρών, πηγαίνουμε για μπάνιο κατά τις μεσημεριανές ώρες. Αυτός είναι ο άτυπος κανόνας της παραλίας. Μια συνήθεια που θέτει σε κίνδυνο την ατομική μας ακεραιότητα. Νομίζουμε ότι βάζοντας λίγο αντηλιακό που και που θα σωθούμε. Δεν είναι όμως έτσι.

Μια πάθηση του καλοκαιριού που παίρνουμε αψήφιστα είναι η ηλίαση. Η ηλίαση προκαλείται από παρατεταμένη έκθεση στον ήλιο -ειδικά τις ώρες «υψηλού κινδύνου» 11:00-16:00. Εμφανίζεται συνήθως σε παιδιά, ηλικιωμένους και ευπαθείς ομάδες.

Τα συμπτώματα μπορεί να είναι ελαφριά όπως κόπωση, ζάλη, αναπνευστική δυσχέρεια ή βαριά όπως κατάπτωση, ίλιγγος εμετός, σπασμοί ή και λιποθυμία. Παράλληλα κατά την ηλίαση μπορεί να βιώσετε: επιτάχυνση σφυγμών και αναπνοής, κόκκινο ή ωχρό πρόσωπο, ναυτία, πυρετό ακόμα και φουσκάλες στο δέρμα.

Καλό θα είναι άμα βιώνετε ο ίδιος ή κάποιος από την παρέα/οικογένειά σας ηλίαση να γνωρίζεται τους παρακάτω τρόπους αντιμετώπισης:

  1. Σηκώστε ελαφρά το κεφάλι του ατόμου με ηλίαση.
  2. Δροσίστε το κεφάλι και τον αυχένα του με λίγο νερό.
  3. Δώστε του να πιει κρύα ποτά (όχι αλκοολούχα!) ή φρέσκους χυμούς.
  4. Αφήστε τον άνθρωπο να ξεκουραστεί κάτω από τη σκιά ενός δένδρου ή μιας ομπρέλας.

Σε περίπτωση που τα συμπτώματα διαρκέσουν παραπάνω από 1 ώρα, θα πρέπει να μεταφερθεί ο "ασθενής" στο νοσοκομείο!

  • Σε ότι αφορά την πρόσληψη τώρα, υπάρχουν μερικά απλά tips που μπορεί να σας σώσουν τη ζωή.
  • Τις ημέρες του καύσωνα να μην βγαίνετε από το σπίτι κατά τις μεσημεριανές ώρες και αν βγείτε να παραμείνετε κάτω από μια σκιά ή μέσα σε κλιματιζόμενους χώρους.
  • Να ενυδατώνετε τον οργανισμό σας πίνοντας άφθονο νερό και να αποφεύγετε το αλκοόλ. Παράλληλα, προσέξτε τη διατροφή σας τρώγοντας μικρά και ελαφριά γεύματα.
  • Να φοράτε καπέλο για την προστασία του κεφαλιού σας ενώ γενικά συστήνεται η επιλογή ανοιχτόχρωμων, φαρδιών, ελαφριών και βαμβακερών ρούχων.

Το «ΦΩΣ» στην πόρτα σας και στον υπολογιστή σας