Χωρίς ραντεβού η εξυπηρέτηση των πελατών στις δημόσιες υπηρεσίες

Οι πολίτες θα μπορούν να εξυπηρετούνται στις δημόσιες υπηρεσίες χωρίς ραντεβού

Χωρίς ραντεβού η εξυπηρέτηση των πελατών στις δημόσιες υπηρεσίες

Πιο συγκεκριμένα δεν σταματάει να υφίσταται το ραντεβού για να επισκεφθεί κάποιος πολίτης τις δημόσιες υπηρεσίες. Για λόγους εξυπηρέτησης και ανάγκης θα επιτρέπεται ο πολίτης να πάει και χωρίς ραντεβού.

Η εγκύκλιος του υπουργείου εσωτερικών:

Σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 19 της αριθ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 34781/4-6-2020 Κοινής Υπουργικής Απόφασης (Β’ 2168) «Κανόνες τήρησης αποστάσεων σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, δημόσιες υπηρεσίες και άλλους χώρους συνάθροισης κοινού στο σύνολο της Επικράτειας, προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19», «2. Οι δημόσιες υπηρεσίες τελούν σε πλήρη λειτουργία. Η εξυπηρέτηση του κοινού γίνεται κατά προτίμηση, αλλά όχι αποκλειστικά, κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού. Με ευθύνη του οικείου Προϊσταμένου τηρείται ελάχιστη απόσταση ενάμισι (1,5) μέτρου μεταξύ των υπαλλήλων και μεταξύ των υπαλλήλων και των πολιτών».


Κατόπιν των ανωτέρω διευκρινίζονται τα εξής ως προς τη λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών και την εξυπηρέτηση των πολιτών:

1) Οι δημόσιες υπηρεσίες τελούν εφεξής σε πλήρη λειτουργία.

2) Η εξυπηρέτηση των πολιτών από τις δημόσιες υπηρεσίες είναι πλέον δυνατή και με αυτοπρόσωπη παρουσία τους χωρίς προγραμματισμένο ραντεβού. Στις περιπτώσεις αυτές οι οικείες Υπηρεσίες οφείλουν να λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων μεταξύ υπαλλήλων και πολιτών αλλά και μεταξύ των πολιτών που αναμένουν να εξυπηρετηθούν, καθώς και να τηρούν εντός των υπηρεσιών όλα τα μέτρα που διασφαλίζουν την τήρηση της υγιεινής στους χώρους εργασίας και εξυπηρέτησης των πολιτών (σχετική η αριθ. (η) εγκύκλιος).

3) Ωστόσο, δεδομένου ότι συντρέχουν ακόμη οι λόγοι που επιβάλλουν τη λήψη μέτρων για την αποφυγή διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 θεωρείται πλέον πρόσφορη επιλογή, στο πλαίσιο προστασίας της υγείας τόσο των εξυπηρετούμενων πολιτών όσο και των υπαλλήλων του Δημοσίου, η εξυπηρέτηση του κοινού να εξακολουθήσει να γίνεται κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού, σύμφωνα και με τα οριζόμενα στις προηγούμενες σχετικές εγκυκλίους της Υπηρεσίας μας, αλλά όχι αποκλειστικά.

4) Σε κάθε περίπτωση, εφόσον οι πολίτες προσέρχονται αυτοπροσώπως στις δημόσιες υπηρεσίες, θα πρέπει, τηρουμένων των μέτρων για την αποφυγή διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, να εξυπηρετούνται.

5) Υπενθυμίζεται δε, κατόπιν και της επανέναρξης πλήρους λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών, ότι σε ότι αφορά τους υπαλλήλους, στους οποίους δεν χορηγείται η ειδική άδεια απουσίας που προβλέπεται για τις ομάδες αυξημένου κινδύνου, και οι οποίοι, είτε οι ίδιοι είτε λόγω ατόμων που συνοικούν μαζί τους, είναι δυνατόν να θεωρηθούν ευπαθείς ομάδες, εξακολουθεί να πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα για την απασχόλησή τους σε υπηρεσίες back office ή σε σταθμούς εργασίας που θα καθιστούν κατά το δυνατόν ασφαλή την αυτοπρόσωπη παρουσία τους στην Υπηρεσία.

Ως εκ των ανωτέρω και δεδομένου ότι ο κίνδυνος διασποράς του κορωνοϊού δεν έχει ακόμα εξαλειφθεί, παρακαλούνται τόσο οι δημόσιες υπηρεσίες όσο και οι εξυπηρετούμενοι πολίτες για την λήψη εκείνων των απαραίτητων μέτρων ώστε να διασφαλίζεται η δημόσια υγεία αλλά και η προσωπική υγεία των υπαλλήλων και των πολιτών.

Ειδικότερα, οι δημόσιες υπηρεσίες θα πρέπει να λάβουν μέριμνα για την τήρηση αποστάσεων μεταξύ των πολιτών στους χώρους αναμονής κοινού.

Οι εξυπηρετούμενοι πολίτες θα εισέρχονται στις δημόσιες υπηρεσίες με τρόπο ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός λαμβάνοντας υπόψη ότι και οι δημόσιες υπηρεσίες έχουν επανέλθει σε πλήρη λειτουργία.

Επομένως, με μέριμνα των υπαλλήλων που απασχολούνται στις υπηρεσίες υποδοχής των εξυπηρετούμενων πολιτών, θα εξετάζεται κάθε αναγκαία παράμετρος προκειμένου να εισέρχονται με όρους ασφάλειας στις δημόσιες υπηρεσίες οι πολίτες.

Επιπλέον, δέον είναι αιτήματα ή ερωτήματα, τα οποία δύνανται να ικανοποιηθούν μέσω τηλεπικοινωνιακού τρόπου εξυπηρέτησης ή μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, να διατυπώνονται και να απαντώνται χωρίς αυτοπρόσωπη παρουσία των πολιτών στις δημόσιες υπηρεσίες

Τέλος, οι αρμόδιες υπηρεσίες θα λάβουν βάσει των νεώτερων δεδομένων κάθε απαραίτητο μέτρο για την απολύμανση και τήρηση όλων των όρων υγιεινής, βάσει των οδηγιών που έχουν δοθεί στις προηγούμενες σχετικές με το θέμα εγκυκλίους.

ΑΝΑΣΤΟΛΗ – ΕΠΑΝΑΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΠΡΟΘΕΣΜΙΩΝ

Υπενθυμίζεται ότι εξακολουθεί και ισχύει η αριθ. ΔΙΔΑΔ/Φ.64/340/οικ. 9911/8-5- 2020 απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών (Β’ 1799, ΑΔΑ: ΩΣ5346ΜΤΛ6-ΣΝΔ), η οποία εκδόθηκε κατ΄ εξουσιοδότηση των διατάξεων της παρ. 5 του άρθρου τριακοστού όγδοου της από 20/3/2020 ΠΝΠ και σύμφωνα με την οποία παρατείνεται η αναστολή για την υποβολή αιτήσεων ή διοικητικής προσφυγής ενώπιον της διοικήσεως έως 12.6.2020.

Ωστόσο, κατόπιν και της επανέναρξης πλήρους λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών υπενθυμίζεται εκ νέου ότι η ως άνω αναστολή αφορά τον πολίτη και τίθεται προς διευκόλυνσή του όσον αφορά τις αποκλειστικές προθεσμίες που καθορίζουν τις απαιτούμενες εκ μέρους του ενέργειες και όχι την Διοίκηση, για την οποία οι προθεσμίες για τις εκ μέρους της ενέργειες δεν αναστέλλονται βάσει των ως άνω διατάξεων.

Ως εκ τούτου, οι πολίτες δύνανται κατά τη διάρκεια ισχύος της εν λόγω αναστολής να υποβάλουν τυχόν αιτήσεις ή προσφυγές και οι αρμόδιες Υπηρεσίες υποχρεούνται να προβαίνουν σε κάθε απαιτούμενη εκ του νόμου σχετική ενέργεια σε απάντηση των υποβληθεισών αιτήσεων ή προσφυγών των πολιτών.