Οι προτεραιότητες του πειραϊκού επιχειρείν - Υπογειοποίηση γραμμών ΗΣΑΠ και Ιπποδάμεια Αγορά

Υπογειοποίηση των γραμμών ΗΣΑΠ από Φάληρο μέχρι Πειραιά και η «Ιπποδάμεια Αγορά» Τροφίμων στις προτεραιότητες του πειραϊκού επιχειρείν

Οι προτεραιότητες του πειραϊκού επιχειρείν - Υπογειοποίηση γραμμών ΗΣΑΠ και Ιπποδάμεια Αγορά

Όλα τα θέματα που απασχολούν την πειραϊκή επιχειρηματικότητα τέθηκαν στη συνάντηση που πραγματοποίησαν, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Β. Κορκίδης και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς Ν. Μανεσιώτης, στην αίθουσα συνεδριάσεων του ΕΒΕΠ, με τον δήμαρχο Πειραιά Γ. Μώραλη, την αντιπεριφερειάρχη Πειραιά Σ. Αντωνάκου, τους βουλευτές Α' Πειραιά Κ. Κατσαφάδο, Ι. Μελά, Ν. Μανωλάκο Χ. Μπουτσικάκη και Θ. Δρίτσα, αντιδημάρχους, εντεταλμένους δημοτικούς συμβούλους και τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας DIMAND AE Δ. Ανδριόπουλο. Στη συνάντηση ορίστηκε το πλαίσιο της επικαιροποίησης των ζητημάτων που απασχολούν την πειραϊκή επιχειρηματική κοινότητα και συγκεκριμένα τέθηκαν προς συζήτηση:

  1. Η πορεία της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης (ΟΧΕ) του Δήμου Πειραιά.
  2. Κυκλοφοριακό και υπογειοποίηση των γραμμών ΗΣΑΠ από Φάληρο μέχρι Πειραιά.
  3. «Ιπποδάμεια Αγορά» Τροφίμων σε συνδυασμό με την αξιοποίηση του «Πύργου»
  4. Το Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά στη «Ράλλειο»
  5. Παρεμπόριο

Σε ανάρτηση του κ. Κορκίδη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναφέρεται ότι, όσον αφορά στο Αναπτυξιακό Σχέδιο της ΟΧΕ, τονίστηκε η ανάγκη επίσπευσης και αποτελεσματικής διαχείρισης των κονδυλίων της, καθώς και οι γρήγορες-στοχευμένες ενέργειες για την υλοποίηση ολοκληρωμένων παρεμβάσεων με σκοπό την αύξηση του πρασίνου, την ενεργειακή αναβάθμιση, τη βιώσιμη διαχείριση απορριμμάτων, την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, τις παρεµβάσεις αναβάθµισης του τουριστικού προϊόντος του Πειραιά, την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, της απασχόλησης κ.λ.π.

Για το θέμα του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης, έγινε εκ νέου εκτενής αναφορά στη μεγάλη καθυστέρηση των έργων του τραμ και του μετρό και φυσικά στις καταστροφικές επιπτώσεις που δημιουργούν στην εύρυθμη λειτουργία των επιχειρήσεων και επηρεάζουν καθοριστικά την επισκεψιμότητα της πόλης.

Τονίστηκε η ανάγκη άμεσης δρομολόγησης και υλοποίησης του πάγιου αιτήματος του εμπορικού κόσμου που είναι η υπογειοποίηση της γραμμής του Ηλεκτρικού μεταξύ Φαλήρου και Πειραιά, καθώς θα απελευθερώσει το υπάρχον οδικό δίκτυο που θα γίνει ποιο λειτουργικό και θα δημιουργήσει συνδυαστικά και με τις άλλες παρεμβάσεις τις συνθήκες για την αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής και της λειτουργίας της πόλης.

Η γενικότερη μελέτη του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης μας, είναι επιτακτική ανάγκη να γίνει το συντομότερο που θα πρέπει να περιλαμβάνει καθιέρωση συστήματος ελεγχόμενης περιορισμένης στάθμευσης στις εμπορικές οδούς του κέντρου της πόλης.

Η εποικοδομητική συζήτηση συνεχίστηκε με ένα έργο πνοής, τη δημιουργία της Ιπποδάμειας Κεντρικής Αγοράς Τροφίμων στο χώρο του παλιού αμαξοστασίου του ΗΣΑΠ στην Πλ. Ιπποδαμείας, που θα τονώσει την πόλη, το λιμάνι, την αγορά, μιας και ο Πειραιάς δεν διαθέτει μια μεγάλη αγορά τροφίμων, όπως δικαιούται σαν πόλη-λιμάνι. Δεδομένου ότι η πόλη μας έχει στερηθεί πολλά αναπτυξιακά έργα και το οικονομικό αδιέξοδο συνεχώς επιτείνεται, το συγκεκριμένο έργο αποτελεί κοινό στόχο και επιθυμία των τοπικών φορέων της πόλης μας.

Το επόμενο θέμα που απασχόλησε τους συνομιλητές ήταν η μεταστέγαση των Δικαστηρίων του Πειραιά. Τόσο από πλευράς ΕΒΕΠ, όσο και ΕΣΠ, τονίστηκε ότι σε μια περίοδο όπου βρίσκονται σε εξέλιξη κάποια απαραίτητα σοβαρά έργα υποδομής για τον Πειραιά για να αποκτήσει το ρόλο που δικαιούται και να προχωρήσει ως μητροπολιτική πόλη-λιμάνι, η μετεγκατάσταση των Δικαστηρίων σε χώρο εκτός του κτιρίου της Ραλλείου που έχει αποφασιστεί και μάλιστα έχει εκδοθεί σχετικό ΦΕΚ, είναι βέβαιο ότι θα επιφέρει αρνητικές μελλοντικές επιπτώσεις.

Τέλος τέθηκε το θέμα της εξάπλωσης του παράνομου εμπορίου στον Πειραιά και ιδιαίτερα τις Κυριακές όπου στήνεται ένα παραπάζαρο και η έκταση που έχει λάβει γενικά το φαινόμενο σε κεντρικούς δρόμους και πλατείες της πόλης μας. Όπως αναφέρθηκε παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των αρμόδιων αστυνομικών οργάνων από τις πρωϊνές ώρες έως το μεσημέρι για τον έλεγχο της Κυριακάτικης Αγοράς Πειραιά και την παρεμπόδιση παρείσδυσης παράνομων μικροπωλητών, μετά τις 13.00 και την απομάκρυνση των αστυνομικών οργάνων και των απορριμματοφόρων, η εικόνα μπροστά από το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, αλλά και της Πλ. Οδησσού είναι θλιβερή. Ζητήθηκε και πάλι η επέκταση των μέτρων αστυνόμευσης έως τις 5.00 μ.μ. για την τήρηση της νομιμότητας.

Ακολούθησαν οι τοποθετήσεις του δημάρχου, της αντιπεριφερειάρχου, των βουλευτών, των αντιδημάρχων και εντεταλμένων δημοτικών συμβούλων, του τ. αντιπεριφερειάρχη Πειραιά και του προέδρου της Dimand, o οποίος δήλωσε την πρόθεση της εταιρείας του για την εκπόνηση και χρηματοδότηση μελετών που θα απαιτηθούν και συναποφασίστηκε η ανανέωση της σύσκεψης σε διμηνιαία βάση, για την δρομολόγηση ενεργειών και παρεμβάσεων στα συναρμόδια υπουργεία για την επίλυση των προβλημάτων που συζητήθηκαν και σχετίζονται με την βιωσιμότητα της τοπικής αγοράς και την μελλοντική εικόνα και ανάπτυξη του Πειραιά.



Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ. 232110