Τι συμβαίνει με το τραμ στον Πειραιά

Όπως όλα δείχνουν, το τραμ θα καθυστερήσει την έναρξη της λειτουργίας του στον Πειραιά, βάση σχεδίου

Τι συμβαίνει με το τραμ στον Πειραιά

Περιορίζεται για να... μεγαλώσει το δίκτυο του τραμ, το οποίο στις αρχές του χρόνου θα τερματίζει πριν από το Φάληρο λόγω των έργων ανάπλασης του Φαληρικού Ορμου. Οι νεότερες πληροφορίες θέλουν την Περιφέρεια Αττικής να έχει ενημερώσει τις ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) ότι προτίθεται να ξεκινήσει τις απαραίτητες εργασίες μετακίνησης του τροχιόδρομου στις 17 Φεβρουαρίου. Οι εργασίες είναι προγραμματισμένες να διαρκέσουν τέσσερις μήνες, ωστόσο από πλευράς υπουργείου Υποδομών και ΣΤΑΣΥ υπάρχει αμφισβήτηση των χρονοδιαγραμμάτων. Και αυτό γιατί μέχρι πριν από λίγες εβδομάδες η πληροφόρηση ήθελε τις εργασίες μετακίνησης των γραμμών του τραμ να ξεκινούν τον Ιανουάριο.

Το ακρωτηριασμένο δίκτυο θα περιλαμβάνει για τέσσερις μήνες δρομολόγια από το Παλαιό Φάληρο (στάση Μπάτης) προς Νέο Κόσμο και Βούλα και από Νέο Κόσμο προς Βούλα. Με την ολοκλήρωση των έργων οι γραμμές θα μετακινηθούν και θα ανυψωθούν ελαφρώς. Είναι μία περίπλοκη διαδικασία που επίσης αφορά και τις γραμμές ηλεκτροκίνησης. Σημειώνεται ότι από τον Οκτώβριο του 2018 έχει διακοπεί η κυκλοφορία στο τμήμα Νέος Κόσμος - Σύνταγμα, λόγω των προβλημάτων στην κοίτη του Ιλισού. Το περιορισμένο δίκτυο υπονομεύει μεν συγκοινωνιακά το τραμ, ωστόσο εξυπηρετεί σε ένα άλλο επίπεδο. Οι 25 νέοι συρμοί (Alstom - Citadis) που έχει παραγγείλει η εταιρεία, θα αρχίσουν να παραδίδονται από το καλοκαίρι και μέχρι τις αρχές του 2021.

Ο χρόνος έναρξης και υλοποίησης των έργων στο Φάληρο συμπαρασύρει και την έναρξη εμπορικής λειτουργίας της επέκτασης του τραμ στον Πειραιά. Τα δοκιμαστικά δρομολόγια είναι σε αρκετά προχωρημένο στάδιο. Λόγω όμως των έργων μετακίνησης των γραμμών στο Φάληρο, η λειτουργία της επέκτασης μετατίθεται οριστικά για το ερχόμενο καλοκαίρι, με την ελπίδα η διάρκεια των έργων να μην παραταθεί περαιτέρω. Με τα σημερινά δεδομένα η επέκταση θα μπορέσει να λειτουργήσει μέχρι το τέλος Ιουλίου.

Με την επανασύνδεση των περιοχών του κέντρου, του Φαλήρου και της επέκτασης μέχρι τον Πειραιά (5,5 νέα χιλιόμετρα) έως το τέλος του επόμενου καλοκαιριού η ανάγκη για περισσότερους συρμούς τραμ θα είναι επιτακτική και ο νέος, μεγαλύτερος στόλος θα είναι σε θέση να εξυπηρετεί με ενισχυμένες συχνότητες και σύγχρονο τροχαίο υλικό τους επιβάτες του.

ΠΗΓΗ: kathimerini.gr