Άνοιγμα έκπληξη από τον Βαγγέλη Μαρινάκη ύψους 1,5 δισ. δολαρίων

Συμφωνία μαμούθ για την κατασκευή έως και 14 τάνκερ VLCC έκλεισε, η Capital Maritime & Trading.

Άνοιγμα έκπληξη από τον Βαγγέλη Μαρινάκη ύψους 1,5 δισ. δολαρίων

Συμφωνία μαμούθ ύψους άνω των 1,5 δισ. δολαρίων για την κατασκευή έως και 14 τάνκερ VLCC έκλεισε, σύμφωνα με πληροφορίες, η Capital Maritime & Trading, συμφερόντων του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη, με το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries.

Όπως αναφέρει το mononews.gr, πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι η ναυτιλιακή υπέγραψε επιστολή προθέσεων (Letter of Intent) με το γνωστό ναυπηγείο για την κατασκευή 10 δεξαμενόπλοιων VLCC διπλού καυσίμου, συμπεριλαμβανομένης option για τέσσερα επιπλέον πλοία.

Εάν επιβεβαιωθεί η παραγγελία, πρόκειται για μία πρωτοποριακή κίνηση του ισχυρού εφοπλιστή, καθώς κατά τους τελευταίους μήνες υπάρχουν έντονες διεργασίες στη ναυτιλιακή αγορά σχετικά με την κατασκευή μεγάλων δεξαμενόπλοιων, τύπου VLCC, τα οποία θα κινούνται με LNG.

Τα τάνκερ, χωρητικότητας 300.000 dwt, εκτιμάται ότι θα έχουν κόστος περίπου 110 εκατ. δολάρια έκαστο και αναμένεται να παραδοθούν το δεύτερο εξάμηνο του 2021 και το δεύτερο εξάμηνο του 2022.

Πρόταση της Alter Ego του Μαρινάκη για τη Forthnet!

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με δύο δεξαμενές LNG επί του καταστρώματος και θα έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν συνολικά 7,500 cbm καυσίμου, αναφέρει το tradewinds.

Στο μεταξύ, ναυλομεσίτες υποστηρίζουν ότι η Capital Maritime βρίσκεται σε συζητήσεις με τον ενεργειακό κολοσσό Shell και άλλους πιθανούς ναυλωτές προκειμένου να κλείσει συμφωνίες ναύλωσης, ωστόσο εκτιμούν ότι ορισμένα από τα νέα πλοία θα είναι διαθέσιμα στη spot αγορά.

Προς το παρόν τόσο η HHI όσο και η Capital Maritime δεν έχουν σχολιάσει το θέμα.

Πάντως, πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι η Shell βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με πλοιοκτήτες για την κατασκευή μεγάλων δεξαμενόπλοιων που θα χρησιμοποιούν καύσιμο LNG. Μάλιστα, εκτός από την Capital Maritime & Trading, έχει πραγματοποιήσει επαφές και με τη Euronav και τη Frontline του John Fredriksen.

Ωστόσο, το σημαντικότερο εμπόδιο για την κατασκευή των συγκεκριμένων πλοίων θεωρείται η πρόσθετη δαπάνη της τάξεως των 12 με 13 εκατομμυρίων δολαρίων για την εγκατάσταση συστημάτων που θα επιτρέπουν στο πλοίο να κινείται με δύο διαφορετικά καύσιμα. Και αυτό γιατί ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι οι τιμές των ναύλων που προσφέρει η Shell δεν καλύπτουν τη συγκεκριμένη επιβάρυνση.



Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ. 232110