Πότε θα ολοκληρωθεί ο νέος πεζόδρομος – ποδηλατόδρομος που θα ενώνει την Αθηναϊκή Ριβιέρα

Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 19.130.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ, έχει ενταχθεί στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΕΣΣΑ), θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το φθινόπωρο του 2025.

Πότε θα ολοκληρωθεί ο νέος πεζόδρομος – ποδηλατόδρομος που θα ενώνει την Αθηναϊκή Ριβιέρα

Η σύμβαση του έργου «Αθηναϊκή Ριβιέρα, Αστικός Περίπατος» υπεγράφη από τον Περιφερειάρχη Αττικής Νίκο Χαρδαλιά, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στον Δημοτικό Κινηματογράφο Αλίμου.

Στο πλαίσιο της σύμβασης, θα υλοποιηθεί ένα από τα πιο εμβληματικά έργα στο παραλιακό μέτωπο της Αττικής, ο ενοποιημένος ποδηλατόδρομος και πεζοδρόμος συνολικού μήκους 18 χιλιομέτρων, που θα ενώνει την Αθηναϊκή Ριβιέρα από το Μοσχάτο μέχρι τη Βουλιαγμένη. Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 19.130.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ, έχει ενταχθεί στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΕΣΣΑ), θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το φθινόπωρο του 2025.

Το προφίλ του έργου

Ο νέος πεζόδρομος – ποδηλατόδρομος συνολικού μήκους 18 χιλιομέτρων θα ενώνει την Αθηναϊκή Ριβιέρα από την «Εσπλανάδα» μέχρι και το Δημαρχείο Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης, μέσα από έναν ενιαίο περίπατο, αίροντας τους μέχρι σήμερα κατακερματισμούς και περιορισμούς στην προσβασιμότητα.

Η Περιφέρεια Αττικής θα υλοποιήσει τα 11,9 χιλιόμετρα της διαδρομής, καθώς τα υπόλοιπα εντάσσονται σε επιμέρους αστικές αναπλάσεις ή ιδιωτικά και δημοτικά έργα.

Το μέτωπο διασχίζει πέντε παραλιακούς Δήμους: Παλαιό Φάληρο, Άλιμος, Ελληνικό-Αργυρούπολη, Γλυφάδα και Βάρη-Βούλα-Βουλιαγμένη.

Συγκεκριμένα:

• 365 μ. στον Δήμο Καλλιθέας

• 3.752 μ. στον Δήμο Παλαιού Φαλήρου

• 1.563 μ. στον Δήμο Αλίμου

• 2.817 μ. στον Δήμο Ελληνικού (σε δύο τμήματα από 1.048 μ. και 1.769 μ. έκαστο)

• 821 μ. στον Δήμο Γλυφάδας (καθώς το υπόλοιπο κομμάτι στον Δήμο έχει ήδη ολοκληρωθεί)

• 2.646 μ. στον Δήμο Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης

Ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 19,13 εκατ. ευρώ και έχει ενταχθεί στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΕΣΣΑ) με τίτλο “SUB3. Αθηναϊκή Ριβιέρα”.

Στόχοι του έργου είναι:

Η δημιουργία ενός ποιοτικού, λειτουργικού και αισθητικού άξονα, που θα προωθεί τη βιώσιμη κινητικότητα με την ευρύτερη αξιοποίηση του ποδηλάτου ως εναλλακτικού μέσου μετακίνησης.

Η διευκόλυνση και η προστασία της κίνησης των πεζών και των ποδηλατών με την εφαρμογή κατάλληλων κυκλοφοριακών παρεμβάσεων.

Η βελτίωση της προσβασιμότητας των ΑμεΑ.

Η αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος, η μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων και ο περιορισμός του θορύβου.

Η αύξηση της επισκεψιμότητας, μέσα από με την προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού.

Η προστασία, ανάδειξη και προβολή της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής.

Η ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και ανάπτυξης.

Με αυτόν τον τρόπο, αποδίδεται ξανά στους κατοίκους και τους επισκέπτες ένας αναβαθμισμένος, ελεύθερος δημόσιος χώρος ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους, καθώς τις τελευταίες δεκαετίες η ανέγερση παράνομων κτισμάτων, οι διασταυρώσεις με δρόμους και ράγες τραμ, αλλά και η μη διευθέτηση φυσικών εμποδίων, είχαν ως αποτέλεσμα τη μειωμένη πρόσβαση και την επικινδυνότητα στη μετακίνηση πεζών και οδηγών.

Ο νέος πεζόδρομος – ποδηλατόδρομος θα αποτελέσει ένα κομβικό τοπόσημο, καθώς στη διαδρομή συναντώνται τα δύο κυριότερα ποτάμια της Αττικής, ο Κηφισός και ο Ιλισός, οκτώ μαρίνες, ναυτικοί όμιλοι, οργανωμένες παραλίες και αθλητικές εγκαταστάσεις, ενώ βρίσκονται σε στάδιο κατασκευής μεγάλα δημόσια και ιδιωτικά έργα, όπως το Πάρκο του Φαληρικού Δέλτα, η ανάπλαση της Μαρίνας Αλίμου το έργο του Ελληνικού κ.α.

Τον πρωθυπουργό και όλους τους παριστάμενους καλωσόρισε ο δήμαρχος Αλίμου Ανδρέας Κονδύλης: “Μας δίνει πολύ μεγάλη χαρά το γεγονός ότι μας τιμάτε με την παρουσία σας και σας υποδεχόμαστε στη γενέτειρα του Θουκυδίδη, στην πόλη του Αλίμου, μία πόλη για την οποία δουλεύουμε πολύ σκληρά. Το έργο αυτό υπήρξε έμπνευση της κεντρικής κυβέρνησης αλλά ταυτόχρονα αποτελεί και αποτέλεσμα αρμονικής συνεργασίας πολλών εμπλεκόμενων φορέων. Υπουργεία, ΤΑΙΠΕΔ, Περιφέρεια και Δήμοι, συνεργαστήκαμε συστηματικά ώστε να μπορέσουμε να φτάσουμε σήμερα, στην υλοποίηση του έργου.

Να μου επιτρέψετε να ευχαριστήσω κάποιους ανθρώπους που ασχολήθηκαν ιδιαίτερα, τον υπουργό Επικρατείας, Άκη Σκέρτσο που υπήρξε στυλοβάτης της προσπάθειας από την πρώτη στιγμή, τον Υπουργό Περιβάλλοντος κύριο Σκυλακάκη, τον γενικό γραμματέα Περιβάλλοντος Ευθύμιο Μπακογιάννη, από το ΤΑΙΠΕΔ την κυρία Κόλλια και τον κύριο Σταμπουλίδη που ήρθαν στο Δημαρχείο Αλίμου και δουλέψαμε για πολλές ώρες πάνω στους χάρτες της διαδρομής και βεβαίως τον Περιφερειάρχη Αττικής τον κύριο Νίκο Χαρδαλιά.

Αυτός ο ποδηλατόδρομος και πεζόδρομος έρχεται να αναβαθμίσει την ποιότητα της ζωής και την καθημερινότητα των κατοίκων της νότιας Αθήνας. Ταυτόχρονα, όμως, να αναβαθμίσει τουριστικά, περιβαλλοντικά, αναπτυξιακά, όλο το νότιο μέτωπο.

Και βεβαίως σε εμάς, ως τοπικές αργές εναπόκειται η ευθύνη να φτιάξουμε περισσότερους πεζοδρόμους και ποδηλατοδρόμους μέσα στις πόλεις μας και να έρθουν να κουμπώσουν πάνω σε αυτόν το μεγάλο παραλιακό κορμό. Είναι κάτι που το έχει κάνει ήδη η Γλυφάδα και ξεκινάει να το κάνει ο Δήμος Αλίμου με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και είναι στο σχεδιασμό να ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι δήμοι.”

Ως ένα «εμβληματικό έργο, που αποτελεί όραμα δεκαετιών και αλλάζει την εικόνα της Αττικής» χαρακτήρισε την κατασκευή του περιπάτου ο Περιφερειάρχης, τονίζοντας ότι με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται μια ολοκληρωμένη «παρέμβαση πράσινης και βιώσιμης ανάπτυξης» που αποτελεί ένα μόνο τμήμα του συνολικού σχεδιασμού της Περιφέρειας «για το άνοιγμα της Αθήνας προς τη θάλασσα».

Ο κ. Χαρδαλιάς υπογράμμισε ότι η υπογραφή της σύμβασης αποτελεί προϊόν στενής και γόνιμης συνεργασίας με τους όμορους Δήμους, το ΤΑΙΠΕΔ και το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ενώ εξήρε και τη συμβολή του Πρωθυπουργού, ο οποίος, όπως είπε, «έδωσε προτεραιότητα στην υλοποίησή του και στην εξεύρεση της απαραίτητης χρηματοδότησης».

Ο Περιφερειάρχης ανέφερε ότι μέχρι το φθινόπωρο του 2025 θα παραδοθεί στους κατοίκους και τους επισκέπτες ένας αναβαθμισμένος, ελεύθερος δημόσιος χώρος, που θα αναδεικνύει τη φυσική ομορφιά της περιοχής, θα αναβαθμίσει την καθημερινή ζωή και θα ενισχύσει την τοπική οικονομία και το «πράσινο αποτύπωμα» της Αττικής.

Ιδιαίτερο λόγο έκανε και για τα υπόλοιπα επτά έργα που υλοποιούνται στην περιοχή και «έχουν μετατρέψει το παράλιο μέτωπο σε ένα απέραντο εργοτάξιο», όπως η ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου που πραγματοποιείται από την Περιφέρεια Αττικής συνολικού προϋπολογισμού 380 εκατ. ευρώ, η αξιοποίηση των ολυμπιακών εγκαταστάσεων του γηπέδου Tae Κwon Do, η εμβληματική επένδυση άνω των 2 δισ. ευρώ στο Ελληνικό, η παραχώρηση της Ακτής Βουλιαγμένης και Βάρκιζας, η ανάπλαση της Μαρίνας Φλοίσβου και η ανάδειξη της παραλίας στη Γλυφάδα.

«Με σχέδιο, συνέπεια, αποφασιστικότητα, κανόνες πλήρους διαφάνειας και αίροντας με ταχύτητα όλες τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις, η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη κάνει πράξη τη δέσμευσή της για την υλοποίηση μεγάλων έργων αστικών αναπλάσεων. Η Αττική αλλάζει. Με έργα πνοής που μας δίνουν τη δυνατότητα να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις του μέλλοντος.

Έργα που θα διασφαλίσουν ένα πράσινο μέλλον για όλους , χωρίς αποκλεισμούς. Έργα που θα μας δώσουν τη δυνατότητα να προσφέρουμε στους συμπολίτες μας την ποιότητα ζωής που τους αξίζει. Χωρίς εξαιρέσεις, σε κάθε Δήμο και κάθε γειτονιά της Αττικής. Γιατί για εμάς, όλοι οι πολίτες της Αττικής αξίζουν τα καλύτερα» κατέληξε ο κ. Χαρδαλιάς.

Στην ομιλία του ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε ιδιαίτερη μνεία στη συνεργασία μεταξύ κυβέρνησης, αυτοδιοίκησης και ΤΑΙΠΕΔ, με αποτέλεσμα “το έργο αυτό να μετατραπεί από ιδέα σε ένα έργο το οποίο έχει πια σήμερα εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και συγκεκριμένο ορίζοντα υλοποίησης”, όπως είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε:

“Όλοι έτρεξαν με πολύ μεγάλη ταχύτητα για να ξεπεραστούν όλα τα εμπόδια και να είμαστε σήμερα σε αυτή την πολύ ευχάριστη στιγμή να είμαστε απολύτως βέβαιοι ότι το έργο αυτό θα ξεκινήσει άμεσα και θα έχει μάλιστα χρόνο υλοποίησης, όπως μου είπε ο Περιφερειάρχης, τον Σεπτέμβριο του 2025”.

Ο Πρωθυπουργός επεσήμανε ότι η ανάδειξη της Αθηναϊκής Ριβιέρας, με τα μεγάλα έργα που υλοποιούνται κατά μήκος της, δημιουργεί τεράστιες αναπτυξιακές δυναμικές στο εθνικό προϊόν, υπογραμμίζοντας ότι το αναπτυξιακό αποτύπωμα δεν πρέπει να αποβαίνει εις βάρος των τοπικών κοινωνιών. Έδωσε επίσης ιδιαίτερη βαρύτητα στην προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας, με την ενθάρρυνση για εναλλακτικές μορφές αστικής μετακίνησης, όπως το ποδήλατο και το περπάτημα.



Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ. 232110