Eφορία: Η υπηρεσία των ελεγκτών «ενισχύθηκε» με 1.500 laptop και 1.700 scanners

Στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής η ΑΑΔΕ πήρε 1.500 laptop και 1.700 φορητά scanners.

Eφορία: Η υπηρεσία των ελεγκτών «ενισχύθηκε» με 1.500 laptop και 1.700 scanners

Με νέα ελεγκτικά όπλα ενισχύει τη «φαρέτρα» της η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).

Ειδικότερα, στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής βάζει 1.500 laptop που θα περιλαμβάνουν το φορολογικό παρελθόν των ελεγχόμενων επιχειρήσεων και επαγγελματιών και 1.700 φορητά scanners τα οποία θα «διαβάζουν» τις αποδείξεις των ταμειακών μηχανών.

Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη ανοικτός ηλεκτρονικός διαγωνισμός της ΑΑΔΕ για την προμήθεια των ηλεκτρονικών συσκευών, με τους ενδιαφερόμενους να έχουν περιθώριο να υποβάλουν προσφορές έως τις 21 Νοεμβρίου.

Θα προηγηθεί από την 1η Νοεμβρίου η καθιέρωση υποχρέωσης κωδικού (QR Code) σε όλες τις αποδείξεις που διαβιβάζονται υποχρεωτικά στην ΑΑΔΕ. Το έργο συνολικού προϋπολογισμού περίπου 2 εκατ. ευρώ εντάχθηκε στο Ταμείο Ανάκαμψης.

Όπως ορίζεται στην προκήρυξη του διαγωνισμού, αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια φορητών υπολογιστών για τις ανάγκες των υπηρεσιών της ΑΑΔΕ, επιδιώκοντας την ανανέωση του απαραίτητου εξοπλισμού σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό, μέσω του οποίου δίνεται η δυνατότητα απομακρυσμένης σύνδεσης για τη διενέργεια αποτελεσματικότερων ελέγχων.

Επιπλέον με την προμήθεια των φορητών Scanners χειρός (QR scanners) αναμένεται να καλυφθούν οι ανάγκες για την ψηφιακή αναγνώριση – ταυτοποίηση των εγγράφων που φέρουν QR barcode και να επιτευχθεί η ελαχιστοποίηση του χρόνου επαλήθευσης της εγκυρότητας τους.

Με τα laptop και τα QR Code Scanners, οι φορο-ελεγκτές θα μπορούν να ελέγχουν επί τόπου και με αυτόματες διαδικασίες την αυθεντικότητα των αποδείξεων που εκδίδουν οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις, θα συνδέονται απευθείας με τα αρχεία της ΑΑΔΕ, θα βλέπουν το οικονομικό προφίλ των ελεγχόμενων και θα διενεργούν online διασταυρώσεις και ελέγχους.

Οι φοροελεγκτές θα διενεργούν επιτόπιους ελέγχους με τάμπλετ, μέσω των οποίων θα έχουν άμεση πρόσβαση στο προφίλ των ελεγχόμενων και θα εκδίδουν αυτόματα σημείωμα με τα αποτελέσματα το ελέγχου.

Μέσω των tablet οι εφοριακοί θα έχουν άμεση πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα που σκιαγραφούν το οικονομικό προφίλ του επαγγελματία ή της επιχείρησης.

Ειδικότερα:

Θα έχουν τη δυνατότητα να «τσεκάρουν» επί τόπου και με αυτόματες διαδικασίες την γνησιότητα ή μη των αποδείξεων που εκδίδονται από τις ταμειακές μηχανές. Εκτός από τα tablets οι ελεγκτές θα είναι εφοδιασμένοι και με τα φορητά Scanners χειρός (QRScanners).

  • Θα ελέγχουν εάν οι επιχειρήσεις έχουν διαβιβάσει τα στοιχεία στην πλατφόρμα myDATA.
  • Θα διενεργούν εξπρές διασταυρώσεις στοιχείων.
  • Θα εκδίδουν αναφορά για τα αποτελέσματα του ελέγχου με βάση τα οποία θα επιβάλλονται κυρώσεις και πρόστιμα σε περίπτωση που διαπιστώνουν απόκρυψη τζίρου και μη απόδοση του ΦΠΑ.

Ο έλεγχος των αποδείξεων θα γίνεται μέσω του QR code και θα μπορεί ο ελεγκτής να διαπιστώσει την αυθεντικότητα των αποδείξεων που εκδίδουν οι επιχειρήσεις και εάν έχουν περαστεί στα συστήματα της ΑΑΔΕ.

Από την 1η Νοεμβρίου όλες οι αποδείξεις που θα εκδίδονται θα έχουν υποχρεωτικά QR code. Με τον τρόπο αυτόν όχι μόνο οι ελεγκτές αλλά και οι πολίτες θα μπορούν από το κινητό τους, μέσω της εφαρμογής Appodixi να διαπιστώνουν τη γνησιότητα της απόδειξης.

Πηγή: ertnews.gr