Blue Horizon: «Λάθος αποφάσεις του καπετάνιου και του πληρώματος» λέει η εταιρεία

Με νέα ανακοίνωση η πλοιοκτήτρια εταιρεία του Blue Horizon παρουσιάζει 10 ερωτοαπαντήσεις στις οποίες ουσιαστικά αποδίδει την ευθύνη για τα όσα συνέβησαν στο πλήρωμα και τον καπετάνιο.

Blue Horizon: «Λάθος αποφάσεις του καπετάνιου και του πληρώματος» λέει η εταιρεία

Την ώρα που τα μέλη του πληρώματος του Blue Horizon αντιμετωπίζουν διώξεις για κακουργήματα, μεταξύ των οποίων της ανθρωποκτονίας με ενδεχόμενο δόλο και της συνέργειας σε αυτήν, η πλοιοκτήτρια εταιρεία Attica Group με νέα ανακοίνωσή της με τη μορφή των ερωτοαπαντήσεων επιχειρεί να εξηγήσει τα όσα συνέβησαν στο λιμάνι του Πειραιά, αποδίδοντας ουσιαστικά ευθύνες στον πλοίαρχο και το πλήρωμα.

Έχουν προηγηθεί δύο ακόμα ανακοινώσεις από την εταιρεία. Η πρώτη, μόλις 29 λέξεων μετά το συμβάν, ενώ η δεύτερη ήρθε με καθυστέρηση μετά την κατακραυγή και ανέφερε μεταξύ άλλων ότι η εταιρεία διεξάγει εσωτερική έρευνα.

Στις 10 ερωτοαπαντήσεις αναφέρεται ότι η ανακοίνωση που ενημέρωνε τους επιβάτες για την καθυστέρηση για την οποία ειπώθηκε πως δεν ευθύνεται το πλοίο για το συμβάν στον Πειραιά δεν έγινε από το Blue Horizon αλλά από παρακείμενο πλοίο.

Ακόμα γίνεται λόγος για λανθασμένες εκτιμήσεις και αποφάσεις του πλοιάρχου, που ανέλαβε καθήκοντα καπετάνιου τον Ιούλιο του 2023 στο blue horizon, ενώ για την απαγόρευση εισόδου του θύματος αναφέρει ότι ήταν απόφαση του Υπάρχου.

Παρακάτω παρατίθενται οι ερωτοαπαντήσεις τις εταιρείας.

Γιατί ο πλοίαρχος έβγαλε ανακοίνωση ότι το πλοίο πρέπει να καθυστερεί λόγω συμβάντος για το οποίο δεν ευθύνεται το πλοίο;

Η ανακοίνωση που αποδίδεται στο Blue Horizon, και στην οποία φέρεται να ειπώθηκε πως δεν ευθύνεται το πλοίο για το συμβάν στο λιμάνι του Πειραιά δεν έγινε από το Blue Horizon. Η ανακοίνωση έγινε από το παρακείμενο πλοίο ΕΛΥΡΟΣ, το οποίο πήρε εντολή από τις Λιμενικές Αρχές να παραμείνει στο λιμάνι.

Γνώριζε ο καπετάνιος τι συνέβαινε στον καταπέλτη; Γιατί δεν σταμάτησε αμέσως το πλοίο και γιατί δεν ρίχτηκε σωσίβιο με σχοινί ή άλλο μέσο προκειμένου να διασωθεί;

Την ώρα που έδωσε την εντολή απόπλου δεν υπήρχε συμβάν στον καταπέλτη. Στη συνέχεια, αντελήφθη άνθρωπο να πέφτει στη θάλασσα από την κάμερα της Γέφυρας. Ήταν λανθασμένες και η εκτίμηση και η απόφαση του πλοιάρχου και μάλιστα έρχονται σε απόλυτη αντίθεση με την εκπαίδευση που έχει λάβει και την πάγια ναυτική πρακτική.

Τι προβλέπουν τα πρωτόκολλα ασφαλείας για τον απόπλου του πλοίου; Τηρήθηκαν;

Τα πρωτόκολλα ασφαλείας και οι διαδικασίες της εταιρείας σύμφωνα με τη νομοθεσία και τον κώδικα ασφαλούς διαχείρισης προβλέπουν πριν την απόδεση του πλοίου, το κλείσιμο όλων των εξωτερικών ανοιγμάτων συμπεριλαμβανομένου και του καταπέλτη. Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι οι προβλεπόμενες διαδικασίες δεν ακολουθήθηκαν.

Ποιοι έπρεπε να αντιδράσουν άμεσα όταν έπεσε άνθρωπος στη θάλασσα;

Πέραν του Πλοιάρχου, όλα τα εμπλεκόμενα μέλη του πληρώματος τα οποία είχαν οπτική επαφή με συμβάν.

Γιατί απαγορεύτηκε η είσοδος στο θύμα αφού είχε ήδη ανέβει στον καταπέλτη και ο κίνδυνος ήταν άμεσος;

H απαγόρευση εισόδου του θύματος έγινε με απόφαση Υπάρχου, για λόγους ασφαλείας, καθώς το πλοίο ήταν σε διαδικασία απόπλου και η επιβίβαση είχε ολοκληρωθεί. Η βίαιη απώθηση του δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση και για κανέναν λόγο.

Είχε εισιτήριο το θύμα;

Ναι, είχε εισιτήριο και είχε επιβιβαστεί νωρίτερα στο πλοίο.

Τι ώρα ακριβώς απέπλευσε το πλοίο και τι ώρα ήταν προγραμματισμένο να αποπλεύσει; Έφυγε νωρίτερα ή είχε καθυστέρηση;

Η προγραμματισμένη αναχώρηση ήταν στις 21:00 και το πλοίο αναχώρησε 21:13.

Διεξάγει η εταιρεία τη δικιά της εσωτερική έρευνα και αν ναι πότε ξεκίνησε αυτή και τι έχει δείξει μέχρι στιγμής;

Η εταιρεία έχει ξεκινήσει τη διαδικασία έρευνας αμέσως μετά το συμβάν συλλέγοντας στοιχεία. Η έρευνα είναι σε εξέλιξη.

Γιατί το πλοίο χρειάστηκε 42 ολόκληρα λεπτά για να επιστρέψει στον Πειραιά;

Αναμένουμε πληροφόρηση από το Λιμενικό σχετικά με αυτή τη μεγάλη καθυστέρηση. Διερευνάται σε συνεργασία με τις Αρχές.

Ο Πλοίαρχος είχε προϋπηρεσία και εμπειρία;

Ο συγκεκριμένος Πλοίαρχος είναι διπλωματούχος πλοίαρχος από το 2015. Υπηρετεί στην εταιρεία μας 44 μήνες. Υπηρέτησε 41 μήνες ως Ύπαρχος στην εταιρεία, τους 39 από τους οποίους στο Blue Horizon. Από τον Ιούλιο του 2023 έχει αναλάβει καθήκοντα Πλοιάρχου στο συγκεκριμένο πλοίο.



Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ. 232110