Στην Ελλάδα μία στις τρεις θαλαμηγούς του πλανήτη για το καλοκαίρι
Κάθε λογής χρεώσεις με τις οποίες επιβαρύνονται τα ναυλωμένα σκάφη στην Ελλάδα είναι αμελητέες σε σχέση με τον ανταγωνισμό, ενώ παράλληλα οι δυνατότητες ανεξέλεγκτης πρυμνοδέτησης και αγκυροβόλησης είναι απεριόριστες και δωρεάν, όταν σε άλλες χώρες επιτρέπονται μόνο σε λίγα σημεία και έναντι τιμήματος που εισπράττουν είτε οι τοπικές είτε οι εθνικές αρχές.
Σε χρονιά-ρεκόρ εξελίσσεται το 2023 για την Ελλάδα, που κερδίζει την πρώτη θέση παγκοσμίως για ακόμη μία χρονιά ως ο πιο προτιμώμενος προορισμός για ναυλωμένα σκάφη άνω των 20 μέτρων. Μάλιστα η Ελλάδα κερδίζει μερίδια αγοράς φέτος έναντι της Γαλλίας και της Ιταλίας, με τη μία στις τρεις ναυλώσεις παγκοσμίως φέτος το καλοκαίρι να εκτελείται στην επικράτειά της.
Σύμφωνα με στοιχεία της International Yacht Company (IYC), μία από τις μεγαλύτερες ναυλομεσιτικές εταιρείες θαλαμηγών διεθνώς, η Ελλάδα είναι για μια ακόμη χρονιά ο πιο δημοφιλής προορισμός για την καλοκαιρινή περίοδο, προσελκύοντας τις περισσότερες ναυλώσεις παγκοσμίως. Περισσότερες από τη Γαλλία και την Ιταλία.
Τα στοιχεία αυτά αφορούν ναυλώσεις που κλείστηκαν μέχρι και τα τέλη Ιουνίου και εκτιμάται ότι μπορεί να εξελιχθούν ακόμα πιο θετικά για την Ελλάδα, εφόσον αυτές συνεχιστούν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, όπως αναμένεται από πολλούς στην αγορά. Κατά τη διάρκεια της περυσινής χρονιάς, η Ελλάδα αναδείχθηκε πρώτη παγκοσμίως ως προορισμός με μερίδιο 24%, με δεύτερη τη Γαλλία με μερίδιο 18% και τρίτη την Ιταλία με μερίδιο 16%, ενώ η Κροατία ακολούθησε τέταρτη με 10%. Με βάση τις κρατήσεις που έγιναν φέτος έως και τον Ιούνιο για ταξίδια καθ’ όλη τη διάρκεια του τρέχοντος έτους, η Ελλάδα αυξάνει το μερίδιό της κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες στο 27%. Ειδικά για το καλοκαίρι το μερίδιο αυτό ανεβαίνει στο 32%.
H χώρα μας αναδείχθηκε πρώτη παγκοσμίως ως προορισμός με μερίδιο 24%, με δεύτερη τη Γαλλία με μερίδιο 18% και τρίτη την Ιταλία με μερίδιο 16%.
Τα μεγάλα και πολύ μεγάλα σκάφη λοιπόν εξακολουθούν να συρρέουν στα ελληνικά νερά, όπως διαπίστωσαν άλλωστε όσοι ταξίδεψαν αυτό το καλοκαίρι σε παραθαλάσσιους προορισμούς.
Σύμφωνα με στοιχεία άλλων ναυλομεσιτικών οίκων τα σκάφη μεσαίου μήκους είχαν μία επίσης καλή χρονιά, χωρίς ωστόσο να αυξήσουν σημαντικά τον αριθμό των εβδομάδων ναύλωσης, ενώ αντιθέτως τα μικρότερα, ιστιοπλοϊκά κυρίως σκάφη, είδαν μείωση των εβδομάδων ναύλωσης φέτος σε σχέση όμως με μια καλή περυσινή χρονιά.
«Οι χαμηλοί συντελεστές στα αφορολόγητα καύσιμα και στον ΦΠΑ ευνόησαν τη δραστηριότητα του yachting στη χώρα», αναφέρει στην τελευταία έκθεση αγοράς η IYC.
Ωστόσο η δημοφιλία της Ελλάδας, οι θάλασσες της οποίας έχουν αναδειχθεί σε παγκόσμιο πρωταθλητή για το yachting, έχει κι άλλες εξηγήσεις, ενώ παράλληλα έχει αρχίσει να προκαλεί τις πρώτες αντιδράσεις περί υπερτουρισμού και στον θαλάσσιο τουρισμό.
Ειδικότερα, όπως έχει επισημάνει νωρίτερα φέτος η «Καθημερινή», η διεθνής πρωτοκαθεδρία δεν αποδίδεται μόνο στην ενίσχυση του brand name της χώρας και της απαράμιλλης φυσικής ομορφιάς της, αλλά και στο γεγονός πως κάθε λογής χρεώσεις με τις οποίες επιβαρύνονται τα ναυλωμένα σκάφη στην Ελλάδα είναι αμελητέες σε σχέση με τον ανταγωνισμό, ενώ παράλληλα οι δυνατότητες ανεξέλεγκτης πρυμνοδέτησης και αγκυροβόλησης είναι απεριόριστες και δωρεάν, όταν σε άλλες χώρες επιτρέπονται μόνο σε λίγα σημεία και έναντι τιμήματος που εισπράττουν είτε οι τοπικές είτε οι εθνικές αρχές. Ετσι, στην Ελλάδα εξακολουθούν να καταφτάνουν νέα σκάφη από το εξωτερικό περιμένοντας ναύλους, όπως καταγράφει και η τελευταία έκθεση της IYC, παρά τις σοβαρές ελλείψεις σε υποδομές ελλιμενισμού. Οι ελλείψεις αυτές όμως σημαίνουν και προβλήματα, όπως στην ασφάλεια, στη διαχείριση των λυμάτων των σκαφών, αλλά και στην κατάληψη εκτεταμένων ζωνών στις παρυφές του αιγιαλού σε δημοφιλείς αλλά και απομονωμένους έως πρότινος κόλπους και ορμίσκους της νησιωτικής και όχι μόνο χώρας.
Πηγή: kathimerini.gr