Τραγωδία στα Τέμπη: Στο ζενίθ η ασυνεννοησία των σταθμαρχών

Νέα στοιχεία έρχονται στο φως της δημοσιότητας σχετικά με τη συνεννόηση που είχαν οι σταθμάρχες μεταξύ τους τη στιγμή της τραγωδίας στα Τέμπη

Τραγωδία στα Τέμπη: Στο ζενίθ η ασυνεννοησία των σταθμαρχών

Μετά την τραγωδία στα Τέμπη στο σταθμαρχείο Λάρισας, ο σταθμάρχης αδυνατούσε να αντιληφθεί το λάθος του και το μέγεθος της καταστροφής. Το σκηνικό της βραδιάς συνθέτουν η απειρία, η άγνοια, η ανευθυνότητα και η ανικανότητα που οδηγούν τον σταθμάρχη να κάνει το ένα λάθος μετά το άλλο.

Μάλιστα στα ηχητικά ντουκουμέντα που έφερε στο φως το «Πρώτο Θέμα» οι σταθμάρχες επιδίδονταν σε σχολιασμούς άσχετους με το αντικείμενο της δουλειάς τους, μιλούσαν για σουβλάκια αλλά και για τις σεξουαλικές επιδόσεις τους. Οι σοκαριστικές συνομιλίες των σταθμαρχών μέχρι τη μοιραία σύγκρουση

Στο ζενίθ η ασυνεννοησία

Το αποκορύφωμα της ασυνεννοησίας ήταν όταν ο σταθμάρχης, την ώρα που του είπαν να καλέσει το 100, ρώτησε… πώς να το καλέσει, και εάν θα πρέπει να κολλήσει τον τριψήφιο 100 στο τέλος ενός άλλου 6ψήφιου τηλεφώνου που του έδωσαν.

Για την υπόθεση έχουν μπει 2 Εφέτες Ανακριτές και η διαδικασία θα προχωρήσει πάρα πολύ γρήγορα. Αναμένεται να κληθούν και άλλα πρόσωπα προκειμένου να καταθέσουν. Ανάμεσα σε αυτούς είναι και η επιτροπή αξιολόγησης των σταθμαρχών, άρα και του 59χρονου σταθμάρχη.

Η κατάθεση του σταθμάρχη

Το φως της δημοσιότητας βλέπουν οι πρώτες ερωτήσεις των αστυνομικών στον 59χρονο σταθμάρχη, λίγες ώρες μετά τη σφοδρή σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς. Οι παρακάτω ερωτήσεις έγιναν την Τετάρτη 1 Μαρτίου στις 19:20, λίγο πριν συμπληρωθεί το πρώτο 24ωρο από την τραγωδία με τα τρένα.

Ο σταθμάρχης δήλωσε μεταξύ άλλων ότι δεν έδωσε το γραπτό υπόδειγμα στον μηχανοδηγό του Intercity 62 για τη διπλή γραμμή ανόδου που θα ακολουθούσε και πρόσθεσε ότι δεν του ανέφερε καν ότι θα κυκλοφορήσει σε αυτή.

«Ο μηχανοδηγός μου είπε εντάξει στο σήμα που του έδωσα», θα προσθέσει ο σταθμάρχης, σύμφωνα με όσα αποκαλύπτει η εφημερίδα Πατρίς. Παράλληλα, για το κλειδί που δεν γύρισε ποτέ για να αλλάξουν οι γραμμές, εξήγησε ότι «δεν θεωρεί πιθανό από λάθος χειρισμό δικό του να γύρισε το κλειδί από την άνοδο στην κάθοδο».

Επίσης στην πρώτη του κατάθεση επιχειρεί να θυμηθεί λεπτομέρειες από εκείνη τη βραδιά αλλά δεν τα καταφέρνει σε όλα τα σημεία. Το αναφέρει μάλιστα και στους αστυνομικούς.

«Γιατί δεν έδωσα υπόδειγμα 1001, ήταν αμέλειά μου»

Ερώτηση: Γιατί δεν δώσατε γραπτή ειδοποίηση, υποδείγματος 1001 στο μηχανοδηγό της υπ’ αριθμόν 62 αμαξοστοιχίας, πληροφορώντας τον πως θα κυκλοφορούσε σε διπλή γραμμή ανόδου;

Σταθμάρχης: Ήταν αμέλεια μου, καθώς μέσα στο σταθμό υπήρχαν και άλλα τρένα και έπρεπε να διευθετηθούν πως θα φύγουν και σε ποια γραμμή θα μπουν.

Ερώτηση: Ποιο/α κλειδί/ά αφορούσαν την κυκλοφορία της υπ’ αριθμόν 62 αμαξοστοιχίας, επί της γραμμής που κινούνταν;

Σταθμάρχης: Το 117 και το 118 κλειδί είναι για την κύρια γραμμή ανόδου. Το 118 κλειδί (διπλό) πρέπει να είναι σε ευθεία για την κυκλοφορία στη γραμμή ανόδου και καθόδου.

Ερώτηση: Ποια είναι η φορά στρέψης των κλειδιών αυτών, πως λειτουργούν και ποιο από αυτά, δημιουργεί παρακαμπτήριο με τη γραμμή καθόδου;

Σταθμάρχης: Το 118 είναι το κλειδί που μπορεί να αλλάζει την άνοδο με την κάθοδο και αντίστροφα.

Ερώτηση: Περιγράψτε μας, ποιος ήτανε ο χειρισμός των κλειδιών αυτών από μέρους σας και ιδίως του κλειδιού 118, όταν αναχώρησε η υπ’ αριθμόν 62 αμαξοστοιχία από τον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας;

Σταθμάρχης: Μετά τη διέλευση της αμαξοστοιχίας 2597F το Κλειδί 118 που ήταν από την κάθοδο στην άνοδο και το 117 από την άνοδο στην τρίτη γραμμή επανέφερα τα κλειδιά στην κύρια και έδωσα εντολή με κλειδί 117 και 118 να έρθει το 62 στη κύρια γραμμή ανόδου. Από κει και μετά πως έγινε και τι έγινε δεν το θυμάμαι καθόλου, αλλά εφησυχαστικά θεωρώντας ότι έχουν κλειδώσει ηλεκτρονικά τα κλειδιά όπως υποδήλωναν και οι φωτεινές ενδείξεις των λυχνιών του πίνακα.



Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ. 232110