Κώστας Αγοραστός στο «ΦΩΣ»: «Θα έπρεπε να έχει σηματοδότηση»

«Έπρεπε να έχει ξεκινήσει αυτό το έργο εδώ και πολλά χρόνια»...

Κώστας Αγοραστός στο «ΦΩΣ»: «Θα έπρεπε να έχει σηματοδότηση»

Συνέντευξη στον ΘΕΜΗ ΣΙΝΑΝΟΓΛΟΥ

Στην Ελλάδα του 2023 μπαίνει κόσμος μέσα στο τρένο και το αν φτάσει σώος στον προορισμό του εξαρτάται από ένα ανθρώπινο χέρι… Όχι σε ηλεκτρονικά συστήματα με δικλίδες ασφαλείας.

Μίλησα με τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστό, ο οποίος εκλέγεται συνεχώς εκεί, είναι από το 2011 περιφερειάρχης Θεσσαλίας.

Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στο «ΦΩΣ» στις 2/3/3023

Πώς έγινε αυτό το κακό;

Κύριε Σινάνογλου, δεν μπορώ να πω πολλά τώρα, ήμασταν από την πρώτη στιγμή εκεί. Είναι τραγικό, δεν έχω λόγια. Δύο τρένα κινούμενα αντίθετα στην ίδια γραμμή… Αυτό σημαίνει ότι κάποιος έκανε τραγικό λάθος. Είναι το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα που έχει γίνει στην Ελλάδα. Το προηγούμενο ήταν το 1972. Συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων, η σκέψη μας είναι στις οικογένειες -και δυστυχώς μιλάμε για νέα παιδιά...

Υπήρξε κοσμοσυρροή στην πλατεία της Λάρισας για αιμοδοσία.

Αν και είχαμε αίμα στα δύο νοσοκομεία της πόλης, στο γενικό νοσοκομείο και στο πανεπιστημιακό, κάναμε κάλεσμα και η Περιφέρεια και τα δύο νοσοκομεία και ο Ερυθρός Σταυρός να έρθει κόσμος να δώσει αίμα σε περίπτωση που χρειαζόμασταν περισσότερο. Ο κόσμος προσήλθε.

Τα Τέμπη είναι καταραμένα; Τι λένε οι ντόπιοι εκεί;

Όχι, δεν είναι. Αυτό λέγεται επειδή δυστυχώς έχουν γίνει πολύνεκρα δυστυχήματα εκεί, όχι μόνο αυτό το σιδηροδρομικό τώρα αλλά και το πούλμαν των μαθητών το 2003 και οι οπαδοί του ΠΑΟΚ το 1999. Μάλιστα το σημείο όπου σκοτώθηκαν οι οπαδοί του ΠΑΟΚ είναι πολύ κοντά σε αυτό το σιδηροδρομικό δυστύχημα.

Πώς σας φαίνεται που το σύστημα είναι χειροκίνητο;

Θα έπρεπε να έχει σηματοδότηση, θα έπρεπε να έχει σήμανση, ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας. Σε μία εποχή ψηφιακή σε όλη μας τη ζωή, αν είναι δυνατόν να μην έχει γίνει αυτό το έργο εδώ και χρόνια. Έπρεπε να έχει ξεκινήσει αυτό το έργο εδώ και πολλά χρόνια. Χρειάζεται μεγάλη προσοχή, μιλάμε για ανθρώπινες ζωές. Αν υπήρχε αυτό το σύστημα, θα αναβαθμιζόταν το σύστημα ασφαλείας. Σε περίπτωση λάθους, το σύστημα θα προειδοποιούσε.

Γιατί δεν έχει γίνει αυτό το έργο τόσα χρόνια;

Δεν το γνωρίζω. Αυτό μόνο μπορώ να σας πω ειλικρινά. Πρέπει να μας απαντήσει σύντομα ο ΟΣΕ. Περιμένουμε απαντήσεις.



Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ. 232110