Αττική Οδός: Πρόστιμο 2 εκατ. ευρώ για τον εγκλωβισμό των οδηγών
Την επιβολή προστίμου ύψους 2 εκατομμυρίων ευρώ στην Αττική Οδό για τον αποκλεισμό χιλιάδων οδηγών στον αυτοκινητόδρομο στις 24 Ιανουαρίου ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών. Τι προκύπτει από το πόρισμα.
Η απόφαση του υπουργού, Κώστα Καραμανλή, βασίζεται στο πόρισμα της τριμελούς Επιτροπής Διερεύνησης, η οποία συγκροτήθηκε μετά το περιστατικό.
Η Επιτροπή αποδίδει την πλήρη ευθύνη στην εταιρεία, σημειώνοντας ότι δεν εφάρμοσε τα όσα προβλέπονται για ανάλογες περιπτώσεις, ενώ δεν ζήτησε από την Τροχαία σε καμία χρονική στιγμή το κλείσιμο του δρόμου.
Ολυμπιακός: Η συμβολή του… Βαλμπουενά
Τι προκύπτει από το πόρισμα
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών, από το Πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης προκύπτουν τα εξής:
– Οι υπεύθυνοι της Εταιρείας ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. δεν εφάρμοσαν, ως όφειλαν, όσα προβλέπονται στο Εγχειρίδιο Λειτουργίας και στο Εγχειρίδιο Αποχιονισμού της Αττικής Οδού, όπου αποτυπώνονται επακριβώς οι διαδικασίες αποχιονισμού της Αττικής Οδού και οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων.
– Επιπλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία που εξετάσθηκαν, οι υπεύθυνοι της εταιρείας Αττικές Διαδρομές Α.Ε. δεν αιτήθηκαν, ούτε εισηγήθηκαν προς το Τμήμα Τροχαίας της Αττικής Οδού σε καμία χρονική στιγμή, τον αποκλεισμό των εισόδων στην Αττική Οδό. Και αυτό παρόλο που οι επιχειρησιακοί υπεύθυνοι της εταιρείας γνώριζαν ή όφειλαν να γνωρίζουν τον ενδεδειγμένο τρόπο διαχείρισης ενός συμβάντος τέτοιας κλίμακας, όπου προβλέπεται ο έγκαιρος μερικός αποκλεισμός εισόδων της Αττικής Οδού.
– Η εσφαλμένη εκτίμηση της κατάστασης και των επιχειρησιακών δυνατοτήτων εκ μέρους της εταιρείας Αττικές Διαδρομές Α.Ε. οδήγησε τελικά σε μη αναστρέψιμο αποτέλεσμα. Συγκεκριμένα, η απόφαση για μερικό αποκλεισμό των εισόδων της Αττικής Οδού έπρεπε να είχε ληφθεί νωρίτερα από τις 11:00 π.μ. Αν είχε γίνει αυτό, τότε όσα επακολούθησαν δεν θα είχαν συμβεί ή θα είχαν συμβεί σε πολύ μικρότερη κλίμακα.
«Μετά από όσα ανεπίτρεπτα συνέβησαν στην Αττική Οδό, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη δεσμεύθηκε να αποδοθούν ευθύνες», δήλωσε σχετικά ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής. «Για να γίνει αυτό, το Υπουργείο είχε προνοήσει να θεσπίσει από το 2020 το νομικό πλαίσιο για απόδοση ευθυνών στους παραχωρησιούχους όταν κλείνουν οι αυτοκινητόδρομοι. Με το άρθρο 65 του νόμου 4663, βάλαμε ένα οριστικό τέλος στο φαινόμενο να δημιουργούνται προβλήματα στο οδικό δίκτυο και μετά να μην πληρώνει κανένας. Κι έτσι σήμερα, για πρώτη φορά μπορούμε να επιβάλουμε πρόστιμα συνολικού ύψους 2 εκατομμύρια ευρώ. Επιτέλους στην Ελλάδα γίνονται τα αυτονόητα, που μέχρι πρόσφατα ήταν αδιανόητα. Μέσα σε λιγότερο από ένα μήνα, συγκροτήθηκε Επιτροπή Διερεύνησης, μελέτησε τα δεδομένα, κατέληξε σε συμπεράσματα για τους υπαίτιους και τις ευθύνες τους και τους επιβάλαμε το ανώτατο πρόστιμο. Το οποίο βέβαια είναι ανεξάρτητο από τα ποσά που δίνει η εταιρεία στους πολίτες μετά από προσωπική παρέμβαση του Πρωθυπουργού. Γιατί αυτά είναι τα ελάχιστα που μπορούμε -και οφείλουμε- να κάνουμε μετά από ένα τόσο σοβαρό περιστατικό, ώστε να καταλάβουν όλοι ότι είμαστε πλέον μια σύγχρονη, ευνομούμενη Πολιτεία στην οποία ο καθένας αναλαμβάνει τις ευθύνες του».
Αξίζει να σημειωθεί ότι το πόρισμα δεν αποδίδει ευθύνες στην Τροχαία Αττικής Οδού, η οποία έχει τον αποφασιστικό λόγο για το κλείσιμο της Αττικής Οδού (είτε το εισηγηθεί η εταιρεία ή όχι) και θα μπορούσε να έχει ζητήσει τον αποκλεισμό του δρόμου ανεξάρτητα από τις εκτιμήσεις της εταιρείας για τη σοβαρότητα του προβλήματος και τον τρόπο αντιμετώπισής του.
πηγή: www.kathimerini.gr